99 GL op LPG?

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Gebruikersavatar
S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » wo 30 jan, 2008 15:18

Greg schreef:Hij staat nu bij de gasinbouwer, krijg waarschijnlijk een 80 of 90 liter tank, dwars achter de achterbank. Het vulnippel komt achter de kentekenplaat. 8)
Zo, dat is een flinke tank!
Bij mij zit ie ook op die plek, maar ik heb maar een tankje van 45 l :? .

Gebruikersavatar
utan
Geregistreerd lid

Bericht door utan » wo 30 jan, 2008 15:47

S@@bman schreef:
Greg schreef:Hij staat nu bij de gasinbouwer, krijg waarschijnlijk een 80 of 90 liter tank, dwars achter de achterbank. Het vulnippel komt achter de kentekenplaat. 8)
Zo, dat is een flinke tank!
Bij mij zit ie ook op die plek, maar ik heb maar een tankje van 45 l :? .
Ik heb de grootste tank gevraagd die geplaatst kon worden, dat is 80L geworden. En dat mag ook wel met een vulgraad van 80% is 64 liter effectief. Met een verbruik van 1 op pak em beet 9 gemiddeld levert dat een actieradius op van 575 kilometer. In de praktijk (omdat ik niet even als reserve op benzine kan omschakelen) sta ik voor de zekerheid om de 450 km bij de pomp. Die ledjes zijn ideaal en de vulopening achter de kentekenplaat ook, je hoeft nooit na te denken over links of rechts bij de pomp :wink:

Gebruikersavatar
utan
Geregistreerd lid

Bericht door utan » wo 30 jan, 2008 15:48

Oh ja, ik heb wel direct nieuwe achterveren bij de Biltema gehaald 8) Scheelt.........euh....iets

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » wo 30 jan, 2008 15:50

in mijn CC werd het ook 80L dwars achter de bank. Ideale actieradius.

Gebruikersavatar
davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » wo 30 jan, 2008 16:01

Hoever kun je die tank eigenlijk leegrijden? En hoeveel verbruik je op gas?

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » wo 30 jan, 2008 16:06

davidjoost schreef:Hoever kun je die tank eigenlijk leegrijden? En hoeveel verbruik je op gas?
wat dacht je van gewoon leeg. verbruik.... afhankelijk van je voet. als je elke week 3 youtube filmpjes van je topsnelheid moet maken, dan verbuik je meer dan de ouwe bok in z'n 99 :lol: :wink:

mijn verbruik ligt rond de 1:9, op lange ritten waar niet superhard gereden wordt kan het richting 1:10 gaan.

Gebruikersavatar
S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » wo 30 jan, 2008 18:15

utan schreef:Oh ja, ik heb wel direct nieuwe achterveren bij de Biltema gehaald 8) Scheelt.........euh....iets
In dat verband een vraagje: zijn extra achterveren legaal?
Raak je ermee door de keuring?
Een vriend van mij is verhuisd van Nederland naar België en moest bijgevolg zijn auto laten invoeren en herkeuren.
Wat blijkt?
In België mag je geen extra veren plaatsen :-S+ .
In de praktijk (omdat ik niet even als reserve op benzine kan omschakelen) sta ik voor de zekerheid om de 450 km bij de pomp.
Dat is best wel verstandig.
Toen ik vorige week van mijn werk naar huis reed, passeerde ik niet meteen een tankstation waar LPG te koop is.
Ik wist dat ik nog thuis zou raken, maar voor de zekerheid had ik toch liefst nog even getankt (mijn dagteller werkt ook maar de helft van de tijd, dus heb ik nog minder houvast).

Ongeveer zes kilometer voor de te nemen afrit, is mijn LPG tank plots leeg.
Geen nood, ik schakel wel even over op benzine, maar eigenlijk stond ik al wekenlang in het rood :oops: .
Je raadt het al: twee kilometer verder ook de benzinetank leeg.
Dan maar naar de afrit wandelen en met een jerrycan me laten terugrijden :? .

Het was mij op dat moment een raadsel hoe dit is kunnen gebeuren.
Achteraf merkte ik dat de slang op de carterontluchting los zat.
Ik heb waarschijnlijk die dag gereden met de slang los.
Waarschijnlijk met een hoger verbruik als gevolg...

Gebruikersavatar
utan
Geregistreerd lid

Bericht door utan » wo 30 jan, 2008 18:24

davidjoost schreef:Hoever kun je die tank eigenlijk leegrijden? En hoeveel verbruik je op gas?
Ah DJ ruikt gas :lol:

Mijn verbruik op dit moment is ongeveer 1 op 8.5. Als mijn vrouw er in rijdt (ook omdat ze langere afstanden rijdt) kan het richting 1 op 10.

Gebruikersavatar
davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » wo 30 jan, 2008 18:53

utan schreef:
davidjoost schreef:Hoever kun je die tank eigenlijk leegrijden? En hoeveel verbruik je op gas?
Ah DJ ruikt gas :lol:
Sterker nog: Ik rijd tegenwoordig op gas, met mijn 9000...

Gebruikersavatar
sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » wo 30 jan, 2008 19:00

17-inch 7-spoke Hirsch-prototype
:rotfl:

Ik zag op een ander forum een paar aardige foto's, en ik moet zeggen; met een laagje remstof zijn ze erg netjes!

Gebruikersavatar
davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » wo 30 jan, 2008 19:12

sjoerdk schreef:
17-inch 7-spoke Hirsch-prototype
:rotfl:

Ik zag op een ander forum een paar aardige foto's, en ik moet zeggen; met een laagje remstof zijn ze erg netjes!
Ja, ik moet zeggen dat de huidige 'looks' me ervan weerhouden ze schoon te maken! :lol: Best exclusief hè? Hirsch prototype wielen! :-P+

Gebruikersavatar
utan
Geregistreerd lid

Bericht door utan » wo 30 jan, 2008 19:22

davidjoost schreef:
utan schreef:
davidjoost schreef:Hoever kun je die tank eigenlijk leegrijden? En hoeveel verbruik je op gas?
Ah DJ ruikt gas :lol:
Sterker nog: Ik rijd tegenwoordig op gas, met mijn 9000...
I know, geen onderwerp over gas waar je niet aan snuffelt :wink:


Trouwens, jouw 9000 is de eerste waar ik ooit even in gezeten heb en mee heeft geholpen me ervan te overtuigen dat dat een auto voor mij zou kunnen zijn. Ik rijd op dit moment max 15000 km met de 9000, dan zal gas nog wel niet uit kunnen.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » wo 30 jan, 2008 19:25

afhankelijk van hoe lang je er mee wil rijden..

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » wo 30 jan, 2008 20:05


Gebruikersavatar
Greg
Geregistreerd lid

Bericht door Greg » do 31 jan, 2008 0:39

Heb de auto terug, tot mijn grote verbazing werd ik vanmorgen om een uur of 10 al gebelt dat ik hem op kon komen halen. Alles is erg netjes gemonteerd, en het loopt prima, onderin nog beter dan op euro 98! Het is uiteindelijk een 80 liter tank geworden, dus een groot actieradius. Kortom, ik ben erg tevreden.

Hier wat foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie