utan schreef:Oh ja, ik heb wel direct nieuwe achterveren bij de Biltema gehaald

Scheelt.........euh....iets
In dat verband een vraagje: zijn extra achterveren legaal?
Raak je ermee door de keuring?
Een vriend van mij is verhuisd van Nederland naar België en moest bijgevolg zijn auto laten invoeren en herkeuren.
Wat blijkt?
In België mag je geen extra veren plaatsen

.
In de praktijk (omdat ik niet even als reserve op benzine kan omschakelen) sta ik voor de zekerheid om de 450 km bij de pomp.
Dat is best wel verstandig.
Toen ik vorige week van mijn werk naar huis reed, passeerde ik niet meteen een tankstation waar LPG te koop is.
Ik wist dat ik nog thuis zou raken, maar voor de zekerheid had ik toch liefst nog even getankt (mijn dagteller werkt ook maar de helft van de tijd, dus heb ik nog minder houvast).
Ongeveer zes kilometer voor de te nemen afrit, is mijn LPG tank plots leeg.
Geen nood, ik schakel wel even over op benzine, maar eigenlijk stond ik al wekenlang in het rood

.
Je raadt het al: twee kilometer verder ook de benzinetank leeg.
Dan maar naar de afrit wandelen en met een jerrycan me laten terugrijden

.
Het was mij op dat moment een raadsel hoe dit is kunnen gebeuren.
Achteraf merkte ik dat de slang op de carterontluchting los zat.
Ik heb waarschijnlijk die dag gereden met de slang los.
Waarschijnlijk met een hoger verbruik als gevolg...