storing op lpg - onvindbaar
-
ReinR
- Donateur

stottert op lpg
geen idee of er een verdamper op zit, na een motorrevisie (kop en blok) vertoonde hij deze probleempjes,
alvast dank voor het meedenken
rein
alvast dank voor het meedenken
rein
-
ReinR
- Donateur

stoing ook op benzine
heb trouwens een lpi g3 van vialle
storing is er ook op benzine
storing is er ook op benzine
-
martijndemunnik
- Geregistreerd lid
Ik heb het probleem van een haperende motor ook. Het wordt op LPG steeds erger en ik begin het ook licht te voel wanneer ik op benzine rijd. De LPG installateur komt tot de conclusie dat waarschijnlijk de bougies aan vervanging toe zijn. Heeft iemand ervaring met het vervangen van bougies bij een 9-3 V6 2.8T motor. Volgens mij moet de inlaat eraf en is het een behoorlijke klus. Zelf doen of beter door de garage laten doen?
-
martijndemunnik
- Geregistreerd lid
-
Tenfour
- Moderator + Donateur

(55.000 Miles = 88.500 km)
Dus dan heb je ongeveer 25000 km gereden sinds jouw LPG installatie is aangebracht. Een haperende motor is vaak wel ontsteking gerelateerd (of misschien wel EGR / wervelkleppen gerelateerd), ik zoek even mee voor een diagnose. Geen check engine lampjes of zwarte rookpluimen uit de uitlaat?
Dus dan heb je ongeveer 25000 km gereden sinds jouw LPG installatie is aangebracht. Een haperende motor is vaak wel ontsteking gerelateerd (of misschien wel EGR / wervelkleppen gerelateerd), ik zoek even mee voor een diagnose. Geen check engine lampjes of zwarte rookpluimen uit de uitlaat?
-
timpie
- Geregistreerd lid
-
martijndemunnik
- Geregistreerd lid
Nu een check engine lampje maar dat is sinds 2 dagen. Ik heb een keer tijdens het stationair draaien voor het stoplicht geschakeld van lpg naar benzinen en weer terug. Toen ik wegreed was m'n auto echt niet vooruit te branden en haperde de auto heel erg (trillend in m'n stoel). Na de auto uit gezet te hebben en weer opnieuw te starten kon ik weer normaal verder rijden. Dit heb ik enkele maanden geleden ook eens gehad. Denk dat ik er maar eens een TechII aan laat hangen om e.e.a. uit te lezen.
-
wouterve
- Geregistreerd lid
Heb het ook een keer met de installatie van mijn 9000 aan de hand gehad, die ook bij 2M is ingebouwd. Bij mij verdachten ze in eerste instantie ook de ontsteking, maar na een aantal bougies en DI-cassettes te hebben uitgesloten, bleek het aan de afdichtingen tussen de injectoren en het spruitstuk te liggen. Daar hebben ze toen wat extra O-ringen tussengeplaatst (moest het spruitstuk wel voor gedemonteerd worden) en dat heeft het probleem voorgoed opgelost.
-
martijndemunnik
- Geregistreerd lid
Gisteren zijn nieuwe bougies geplaatst, da's op zich al een hele klus met een V6. Je merkt het verschil op benzine wel, de motor loopt weer als een naaimachientje. Echter op LPG nog steeds dezelfde problemen. Ik vind het moeilijk te zeggen of het nu minder is geworden... Toch maar weer eens met 2M contact opnemen.
-
wouterve
- Geregistreerd lid
Vervelend dat je het probleem nog steeds hebt. Gelukkig heb je nog garantie. Dit is echt een probleem dat ze moeten kunnen oplossen, desnoods nemen ze er een keer wat langer de tijd voor, maar jij moet gewoon probleemloos op LPG kunnen rijden. Het zijn vriendelijke jongens bij 2M, daar ligt het probleem niet, maar ze moeten nu even spijkers met koppen slaan en dit gedoe oplossen.
-
martijndemunnik
- Geregistreerd lid
-
martijndemunnik
- Geregistreerd lid
Inmiddels ben ik bij Vialle geweest, daar ben ik keurig netjes geholpen en we hebben zeker 1,5 uur met allerlei meetapparatuur rondgereden. Ze hadden zelfs een TechII geregeld om ook de Saab gegevens uit te lezen!
Helaas was dat wel nadat ik een week eerder in Utrecht zo goed als stil was komen staan. Het was al in de avond en mijn auto wou echt niet meer vooruit (en dat is toch niet echt wat ik er van gewend ben
). Met de ANWB wagen is de auto uiteindelijk bij Kroymans in Nieuwegein gekomen. Ondertussen mocht ik in een Golf rond rijden en wilde ik natuurlijk zo snel mogelijk m'n Saab terug. Door Kroymans werd de conclusie getrokken dat 4 bobine's kapot zijn en vervangen moesten worden. Kosten 2100 euries 
Hoe kan het dat er ineens 4 bobine's kapot gaan, ik heb dit wel eens eerder gehad in m'n woonplaats. Toen ben ik thuis gekomen met de auto en later reed de auto zonder problemen. Het ritje vanuit het smalle straatje naar de sleepwagen op de bewuste avond ging overigens ook zonder problemen maar ik wou toch geen risico lopen.
Is er een link tussen dit en de slecht werkende gasinstallatie? Volgens Vialle moeten de injectoren dieper in de cilinders komen en zou dat het stotteren op constante snelheid moeten verhelpen. De exacte oplossing werd me niet helemaal duidelijk en ik moet woensdag bij 2M maar eens navragen wat ze nu precies gaan aanpassen. In ieder geval ben ik m'n auto nu weer 2 daagjes kwijt en hoop ik dat het daarmee definitief is opgelost...
Helaas was dat wel nadat ik een week eerder in Utrecht zo goed als stil was komen staan. Het was al in de avond en mijn auto wou echt niet meer vooruit (en dat is toch niet echt wat ik er van gewend ben
Hoe kan het dat er ineens 4 bobine's kapot gaan, ik heb dit wel eens eerder gehad in m'n woonplaats. Toen ben ik thuis gekomen met de auto en later reed de auto zonder problemen. Het ritje vanuit het smalle straatje naar de sleepwagen op de bewuste avond ging overigens ook zonder problemen maar ik wou toch geen risico lopen.
Is er een link tussen dit en de slecht werkende gasinstallatie? Volgens Vialle moeten de injectoren dieper in de cilinders komen en zou dat het stotteren op constante snelheid moeten verhelpen. De exacte oplossing werd me niet helemaal duidelijk en ik moet woensdag bij 2M maar eens navragen wat ze nu precies gaan aanpassen. In ieder geval ben ik m'n auto nu weer 2 daagjes kwijt en hoop ik dat het daarmee definitief is opgelost...
-
marijnh
- Geregistreerd lid
Ik heb hetzelfde probleem als in de voorgaande posts beschreven wordt. Het begon als héél licht inhouden en uiteindelijk een paar flinke backfires. Deze ontstonden doordat de ontsteking niet goed was afgesteld.
Ik ben er inmiddels mee naar ’t Gashuis Samur in R’dam geweest, zij hebben het mengsel wat rijker gezet en de ontsteking goed gezet en sindsdien leek het goed te gaan.
Helaas rijdt ie nu op een koude motor op benzine voor geen meter (stotteren), hij schakelt vrij laat over op LPG. Op LPG gaat de eerste 25km goed, ga ik daarna optrekken of bochten maken dan is het net of de motor geen brandstof krijgt, hij gaat stotteren… Naarmate ik meer rijd worden deze symptomen erger… Geen Check Engine lampjes.
Er zit een nieuwe bobine en bougiekabels in, de bougies zijn niet nieuw, wel in orde (volgens de man van Samur).
Voor de (bijna) volledigheid, ik heb een 900i classic uit 1990 met 412.000km ervaring . Het merk injectie of LPG-installatie weet ik niet. Heb ik gevraagd aan de vorige eigenaar, maar nog geen reactie gehad.
Hopelijk is het te fixen, want ik heb die auto nu 3 weken en de eerste 10km erin waren leuk… Tot de eerste backfire, sindsdien is het alleen maar trammelant…
Iemand tips?
Ik ben er inmiddels mee naar ’t Gashuis Samur in R’dam geweest, zij hebben het mengsel wat rijker gezet en de ontsteking goed gezet en sindsdien leek het goed te gaan.
Helaas rijdt ie nu op een koude motor op benzine voor geen meter (stotteren), hij schakelt vrij laat over op LPG. Op LPG gaat de eerste 25km goed, ga ik daarna optrekken of bochten maken dan is het net of de motor geen brandstof krijgt, hij gaat stotteren… Naarmate ik meer rijd worden deze symptomen erger… Geen Check Engine lampjes.
Er zit een nieuwe bobine en bougiekabels in, de bougies zijn niet nieuw, wel in orde (volgens de man van Samur).
Voor de (bijna) volledigheid, ik heb een 900i classic uit 1990 met 412.000km ervaring . Het merk injectie of LPG-installatie weet ik niet. Heb ik gevraagd aan de vorige eigenaar, maar nog geen reactie gehad.
Hopelijk is het te fixen, want ik heb die auto nu 3 weken en de eerste 10km erin waren leuk… Tot de eerste backfire, sindsdien is het alleen maar trammelant…
Iemand tips?