Vialle - 65 pk injectoren - nieuw

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » wo 26 nov, 2008 12:46

Dit verhaal heb ik ooit is meegekregen op een technische avond (AMT) van iemand die voor een gasinbouwer werkte.

Verhaal verwijderd........

elvirisimo
Geregistreerd lid

Bericht door elvirisimo » wo 26 nov, 2008 12:54

Ik zal het even moeten checken, wanneer ik de gelegenheid krijg...

bedankt voor de info jongens

T16S
Geregistreerd lid

Bericht door T16S » wo 26 nov, 2008 12:57

Voor zover mijn kennis rijkt legt Injectie het goed uit (mijn woording was idd niet echt lekker).
Voor zover ik goed opgelet heb bij de van den Bosch-jes proberen ze de benzine injectoren tot max 80% aan te sturen.

elvirisimo
Geregistreerd lid

Bericht door elvirisimo » wo 26 nov, 2008 14:40

T16S schreef:Voor zover mijn kennis rijkt legt Injectie het goed uit (mijn woording was idd niet echt lekker).
Voor zover ik goed opgelet heb bij de van den Bosch-jes proberen ze de benzine injectoren tot max 80% aan te sturen.
Dat 80% klopt - maar dat is design vuist regel maar b.v. honda ging nog tot 100%.

007
Geregistreerd lid

Bericht door 007 » wo 17 dec, 2008 13:00

Sinds kort heb ik ook een gas installatie in mijn Saab. Behalve het sport luchtfilter is de auto standaard. Ze hadden bij mij een 4 injector systeem geplaatst met witte injectoren, maar ik was niet tevreden over hoe de auto liep. Ik had echter betaald voor een 5 injector systeem. Uiteindelijk hebben ze de bruine injectoren gemonteerd en ik moet zeggen dat ie het nu prima doet. Dit is dus een standaard 2.3 FPT motor. Ik betwijfel of die 4 witte injectoren wel genoeg leveren voor deze motor.

Harry

elvirisimo
Geregistreerd lid

Bericht door elvirisimo » wo 17 dec, 2008 15:22

007 schreef: Ik betwijfel of die 4 witte injectoren wel genoeg leveren voor deze motor.
Ik heb het erg vaak gezien dat het wel goed werkt. In mijn geval kon ik zelf met ecu mapping voor 230pk had ik geen problemen gehad. Op twee verschillende 2.3T motoren getest. Let op - ik had geen EGT/wideband-lambda om te meten.

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » wo 17 dec, 2008 15:45

Plaatsing van de injectoren... en evt buisjes monteren kan ook nog weleens helpen, heb ik gelezen.

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » wo 17 dec, 2008 16:10

Mijn 2.0 litertje komt zo nu en dan bij 5000tpm aan het hikje te voelen ook gas tekort... :roll: Met vier '50pk'-injectoren.

007
Geregistreerd lid

Bericht door 007 » do 18 dec, 2008 13:42

Wellicht is het mengsel te arm? Ik heb begrepen dat ze de computer ook van een ander programma voorzien hebben. Dus of het alleen aan de injectoren gelegen heeft, weet ik niet. Anderzijds lijkt me dat ze de injectoren niet gaan vervangen als de witte genoeg zouden leveren.

Harry

EricDH
Geregistreerd lid

Bericht door EricDH » ma 05 jan, 2009 16:11

Ik heb net gebeld met Vialle over toepassing van zwaardere injectoren, en hun standpunt is heel duidelijk. NIET DOEN. Althans, het wordt absoluut niet door Vialle ondersteund. De combinatie van hogere thermische belasting door LPG en chiptuning leidt ertoe dat bepaalde grenzen overschreden worden, en daar kan men (Vialle + Saab NL) niet achter staan.

Aan de andere kant, als ik met BSR praat, zegt men daar dat er absoluut niks aan de hand is, en dat Saab NL het waarschijnlijk niet aandurft omdat men er geen ervaring mee heeft.

Wat is nou wijsheid?

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » ma 05 jan, 2009 16:47

wat voor een auto rij je Eric? das ook wel belangrijk...

elvirisimo
Geregistreerd lid

Bericht door elvirisimo » ma 05 jan, 2009 19:03

EricDH schreef:Wat is nou wijsheid?
Feel the force Anakin

Ik kan me goed indenken in de antwoorden van alle 3 partijen wan ze kijken naar eigen belangen.

Ik heb het gewoon gedaan, en het rijdt gewoon heerlijk. Als ik het niet had gedaan dan was mijn lpg opbrengst te arm voor de pk's die ik wilde hebben. Het is gewoon erg leuk om een 335i coupe door mijn ouden-lullen-bak op lpg uit te rijden :)

Zonder dollen - wat zijn je wensen qua vermogen en informeer je goed maar bedenk even goed dat degenen die je informeren eerst hun eigen kant van het verhaal benadrukken. Had vialle deze injectoren omwikkeld om ze alleen in de etalage te zetten? Denk ik niet. etc etc

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » ma 05 jan, 2009 19:10

Vergeef me het offtopic, maar:
Het is gewoon erg leuk om een 335i coupe door mijn ouden-lullen-bak op lpg uit te rijden
Gaf de BMW-piloot maar half gas?

elvirisimo
Geregistreerd lid

Bericht door elvirisimo » ma 05 jan, 2009 20:43

[]Dat weet ik niet. Ik kan je wel vertellen dan hij behoorlijk boos was. Na 140 had ik gas pedaal losgelaten en hij ging als speer verder en op op de rotonde verder op schoof hij iets ...

Als jij een 335i kan regelen dan kunnen we het proberen. ..

nu weer on topic graag :)

EricDH
Geregistreerd lid

Bericht door EricDH » ma 05 jan, 2009 20:47

Injectie schreef:wat voor een auto rij je Eric? das ook wel belangrijk...
Een 9-3 Estate 1.8t uit 2006 gaat er komen. Nu nog op benzine, dus er komt een gasinstallatie in.

Nu rij ik trouwens een Volvo V50 2.4. Dat is lease, bij mijn nieuwe baan zal ik geen lease auto hebben.

Plaats reactie