Vialle - 65 pk injectoren - nieuw
-
Injectie
- Moderator
-
elvirisimo
- Geregistreerd lid
-
T16S
- Geregistreerd lid
-
elvirisimo
- Geregistreerd lid
Dat 80% klopt - maar dat is design vuist regel maar b.v. honda ging nog tot 100%.T16S schreef:Voor zover mijn kennis rijkt legt Injectie het goed uit (mijn woording was idd niet echt lekker).
Voor zover ik goed opgelet heb bij de van den Bosch-jes proberen ze de benzine injectoren tot max 80% aan te sturen.
-
007
- Geregistreerd lid
Sinds kort heb ik ook een gas installatie in mijn Saab. Behalve het sport luchtfilter is de auto standaard. Ze hadden bij mij een 4 injector systeem geplaatst met witte injectoren, maar ik was niet tevreden over hoe de auto liep. Ik had echter betaald voor een 5 injector systeem. Uiteindelijk hebben ze de bruine injectoren gemonteerd en ik moet zeggen dat ie het nu prima doet. Dit is dus een standaard 2.3 FPT motor. Ik betwijfel of die 4 witte injectoren wel genoeg leveren voor deze motor.
Harry
Harry
-
elvirisimo
- Geregistreerd lid
Ik heb het erg vaak gezien dat het wel goed werkt. In mijn geval kon ik zelf met ecu mapping voor 230pk had ik geen problemen gehad. Op twee verschillende 2.3T motoren getest. Let op - ik had geen EGT/wideband-lambda om te meten.007 schreef: Ik betwijfel of die 4 witte injectoren wel genoeg leveren voor deze motor.
-
brinky
- Donateur

-
davidjoost
- Geregistreerd lid
-
007
- Geregistreerd lid
-
EricDH
- Geregistreerd lid
Ik heb net gebeld met Vialle over toepassing van zwaardere injectoren, en hun standpunt is heel duidelijk. NIET DOEN. Althans, het wordt absoluut niet door Vialle ondersteund. De combinatie van hogere thermische belasting door LPG en chiptuning leidt ertoe dat bepaalde grenzen overschreden worden, en daar kan men (Vialle + Saab NL) niet achter staan.
Aan de andere kant, als ik met BSR praat, zegt men daar dat er absoluut niks aan de hand is, en dat Saab NL het waarschijnlijk niet aandurft omdat men er geen ervaring mee heeft.
Wat is nou wijsheid?
Aan de andere kant, als ik met BSR praat, zegt men daar dat er absoluut niks aan de hand is, en dat Saab NL het waarschijnlijk niet aandurft omdat men er geen ervaring mee heeft.
Wat is nou wijsheid?
-
elvirisimo
- Geregistreerd lid
Feel the force AnakinEricDH schreef:Wat is nou wijsheid?
Ik kan me goed indenken in de antwoorden van alle 3 partijen wan ze kijken naar eigen belangen.
Ik heb het gewoon gedaan, en het rijdt gewoon heerlijk. Als ik het niet had gedaan dan was mijn lpg opbrengst te arm voor de pk's die ik wilde hebben. Het is gewoon erg leuk om een 335i coupe door mijn ouden-lullen-bak op lpg uit te rijden
Zonder dollen - wat zijn je wensen qua vermogen en informeer je goed maar bedenk even goed dat degenen die je informeren eerst hun eigen kant van het verhaal benadrukken. Had vialle deze injectoren omwikkeld om ze alleen in de etalage te zetten? Denk ik niet. etc etc
-
sjoerdk
- Geregistreerd lid
-
elvirisimo
- Geregistreerd lid
-
EricDH
- Geregistreerd lid