Tuning en LPG

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Onno van Noort
Geregistreerd lid

Re: Tuning en LPG

Bericht door Onno van Noort » za 16 nov, 2013 21:06

Vandaag een bezoekje en gezellige praat Bij Sytse gedaan. Om niet onbeleefd te zijn heb ik wederom plaats genomen in zijn Saab. Volgens mij een voorbeeld van wat vroeger niet mogelijk was op LPG. #%$¥% wat gaat dat ding hard. Het levende bewijs dat LPG niet ophoud boven de 200 pk. Nog nooit zo goedkoop en zo snel naar de 200 km gevlogen :wow:

Ga niet beginnen over de geweldige wegligging, want dat hoort hier niet thuis. Angst heb ik dan ook zeker niet gehad :oops: :oops: :oops: was gewoon beleefd.

Wilde deze even delen, want zelfs op LPG en de juiste setup, trek je gewoon de PK's die je bij je tuning kan verwachten.

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » za 16 nov, 2013 21:08

Thanks! 2 tips:
1. Eerst tunen, dan LPG erin
2. Ga naar een inbouwer die niet bang is voor wat custom werk en die meedenkt in oplossingen

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » za 16 nov, 2013 21:58

evo schreef:Wat valt mee? Dat als je een 185pk SAAB met vier witte Vialle injectoren wel een pk of 15 kunt mee geven voordat ie in de toeren arm begint te lopen? Terwijl de rest van de hardware makkelijk meer aan kan? Leg es uit? :)

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk
nou dat is niet zo moeilijk per 4 slagen gaat de lpi injector 2 keer open de vertaling van benzine naar gas laat best nog wel wat ruimte over om wat meer vermogen dan 200pk uit 4 witte injectoren te halen!

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » za 16 nov, 2013 23:24

En jij gaat die software voor de vialle ecu schrijven en flashen?

Tuurlijk kan er meer, dat kan bijna altijd, maar hoeveel moeite ga je er redelijkerwijs in steken...

Door nou niet alsof ik dat niet weet....

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk

jgvdv
Donateur
Donateur

Bericht door jgvdv » za 16 nov, 2013 23:49

op zich is het niet zoveel moeite een andere calibratie in een lpi computer te laden... :O:

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » zo 17 nov, 2013 1:10

Gijs/Evo,
bedankt voor je PB!
Toevallig zag ik net je merktplaats advertentie langskomen, die het nog eens netjes uitlegt:
Op het Saabforum (.nl) zijn diverse recenties te vinden van tevreden Saab liefhebbers met een software upgrade uit Udenhout.

Saab heeft bij de 9-5 / 9-3 / 900NG gekozen om door middel van software op de computer in uw auto een begrenzing aan te brengen, bijvoorbeeld bij de 2 liter modellen tot 150 pk danwel 185 pk. Door een andere computer te monteren kan uw auto met speciaal voor Saab geschreven Tuning software meer vermogen krijgen binnen de veilige marges van uw auto. Laat u dus niet langer foppen door uw Saab en ontgrendel veilig de potentie die in uw Saab verborgen zit!

Dit is geen universele "merk" Tunings software, u krijgt speciaal voor Saab geschreven software, veilig en uitgebreid getest!

Een paar voorbeelden van wat er onder andere mogelijk is, uiteraard kan de software ook naar uw specifieke wens geschreven worden:

2.0t / T / Aero modellen:
- Van 150 / 154 pk naar 185 pk & 270 Nm (150 euro)
- Van 150 / 154 / 185 pk naar Stage 1: 200 kp & 340 Nm speciaal voor een GAS installatie (250 euro)
- Van 150 / 154 / 185 pk naar Stage 1: 225 pk & 340 Nm (200 euro)
- Van 205 pk naar naar stage 1: 250 pk & 350 Nm (200 euro)

2.3t / T / Aero / Viggen modellen:
- 170 pk / 185 pk naar Stage 1: 235 pk & 380 Nm (200 euro)
- 170 pk / 185 pk naar Stage 1: 200 pk & 380 Nm speciaal voor een GAS installatie (250 euro)
- 230 / 250 pk naar stage 1: 265 pk en 420 Nm (200 euro)

Bij uw Trionic 7 Saab is het tevens mogelijk om motorgegevens als bijvoorbeeld turbodruk op uw display te laten weergeven.

Ook is het bij Trionic 7 auto's mogelijk een flexfuel auto van uw Saab te maken ( willekeurig wisselend tanken op E85 en Euro 95 / 98 ) waarbij tanken op E85 in een een rustiger lopende motor met meer vermogen resulteert (mits uw specifieke injectoren dit aankunnen, uiteraard wordt hier rekening mee gehouden / in geadviseerd ).

Staat uw auto er niet bij, stuur even een mailtje en ik stuur u de vermogens winst door.

Voorwaarde:
- u heeft een Saab 9-5 (alle modellen t/m 2009) of 9-3 met een trionic 7 motormanagement (modeljaar 2000 t/m 2003, zie afbeelding voor herkennings punten) óf een trionic 5, 9-3 / 900NG, met al een driewegklep (185 pk).

Een trionic 7 motor heeft de olie vuldop UIT HET MIDDEN van de motor staan en een zwarte "direct ignition" cassette boven op het motorblok.

- u heeft een Saab 9-3 / 900NG met een trionic 5 motormanagment (voor modeljaar 2001) met 154 pk. Er dient voorafgaand aan de upgrade een driewegklep geplaatst worden. Dit kan inclusief siliconen APC slangen hier verzorgd worden voor 125 euro.

- Uw Saab computer wordt op locatie hier in Udenhout (gemeente Tilburg) geupdate, voorafgaand aan de update volgt een globale check up van de staat van de motor en krijgt u vrijblijvend advies over te vervangen onderdelen als bijvoorbeeld vacuum slangen & carther ontluchting modificatie.
- Het updaten van u w ECU kost ongeveer een uur waarbij u het hele update proces onder het genot van een heldere uitleg & een kopje koffie live kunt volgen.
- Uw originele software blijft bewaard en kan desgewenst naar u gemaild worden.
- Terug naar uw originele software kan altijd en geheel kostenloos!

De software op een extra zelf te monteren ECU kan ook (waardoor u zelf uw originele ecu terug kunt plaatsen, bijvoorbeeld handig in geval van verkoop van de auto), meerprijs 150 euro voor de ECU.

Reacties op deze advertentie graag per email ivm volle agenda.

m.vr.gr. Gijs,
Udenhout (gem. Tilburg) NB.
Ik ga nog eens bij de gasboer langs, wat hij ervan vindt. Die LPG upgrade van 170 naar 200 pk lijkt mij wel interessant. Wat is mijn koppel nu (2.3lpt)? Ook wil ik even de laatste oliewissel op de bak doen binnenkort ( zie automaatperikelen in het 9-5 forum) en afwchten hoeveel vertrouwen ik dan in de bak heb....

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » zo 17 nov, 2013 10:00

evo schreef:En jij gaat die software voor de vialle ecu schrijven en flashen?
nee ik niet ik ken iemand die daar goed mee is

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » zo 17 nov, 2013 10:47

op schreef:Gijs/Evo,
bedankt voor je PB!
Toevallig zag ik net je merktplaats advertentie langskomen, die het nog eens netjes uitlegt:
Op het Saabforum (.nl) zijn diverse recenties te vinden van tevreden Saab liefhebbers met een software upgrade uit Udenhout.

Saab heeft bij de 9-5 / 9-3 / 900NG gekozen om door middel van software op de computer in uw auto een begrenzing aan te brengen, bijvoorbeeld bij de 2 liter modellen tot 150 pk danwel 185 pk. Door een andere computer te monteren kan uw auto met speciaal voor Saab geschreven Tuning software meer vermogen krijgen binnen de veilige marges van uw auto. Laat u dus niet langer foppen door uw Saab en ontgrendel veilig de potentie die in uw Saab verborgen zit!

Dit is geen universele "merk" Tunings software, u krijgt speciaal voor Saab geschreven software, veilig en uitgebreid getest!

Een paar voorbeelden van wat er onder andere mogelijk is, uiteraard kan de software ook naar uw specifieke wens geschreven worden:

2.0t / T / Aero modellen:
- Van 150 / 154 pk naar 185 pk & 270 Nm (150 euro)
- Van 150 / 154 / 185 pk naar Stage 1: 200 kp & 340 Nm speciaal voor een GAS installatie (250 euro)
- Van 150 / 154 / 185 pk naar Stage 1: 225 pk & 340 Nm (200 euro)
- Van 205 pk naar naar stage 1: 250 pk & 350 Nm (200 euro)

2.3t / T / Aero / Viggen modellen:
- 170 pk / 185 pk naar Stage 1: 235 pk & 380 Nm (200 euro)
- 170 pk / 185 pk naar Stage 1: 200 pk & 380 Nm speciaal voor een GAS installatie (250 euro)
- 230 / 250 pk naar stage 1: 265 pk en 420 Nm (200 euro)

Bij uw Trionic 7 Saab is het tevens mogelijk om motorgegevens als bijvoorbeeld turbodruk op uw display te laten weergeven.

Ook is het bij Trionic 7 auto's mogelijk een flexfuel auto van uw Saab te maken ( willekeurig wisselend tanken op E85 en Euro 95 / 98 ) waarbij tanken op E85 in een een rustiger lopende motor met meer vermogen resulteert (mits uw specifieke injectoren dit aankunnen, uiteraard wordt hier rekening mee gehouden / in geadviseerd ).

Staat uw auto er niet bij, stuur even een mailtje en ik stuur u de vermogens winst door.

Voorwaarde:
- u heeft een Saab 9-5 (alle modellen t/m 2009) of 9-3 met een trionic 7 motormanagement (modeljaar 2000 t/m 2003, zie afbeelding voor herkennings punten) óf een trionic 5, 9-3 / 900NG, met al een driewegklep (185 pk).

Een trionic 7 motor heeft de olie vuldop UIT HET MIDDEN van de motor staan en een zwarte "direct ignition" cassette boven op het motorblok.

- u heeft een Saab 9-3 / 900NG met een trionic 5 motormanagment (voor modeljaar 2001) met 154 pk. Er dient voorafgaand aan de upgrade een driewegklep geplaatst worden. Dit kan inclusief siliconen APC slangen hier verzorgd worden voor 125 euro.

- Uw Saab computer wordt op locatie hier in Udenhout (gemeente Tilburg) geupdate, voorafgaand aan de update volgt een globale check up van de staat van de motor en krijgt u vrijblijvend advies over te vervangen onderdelen als bijvoorbeeld vacuum slangen & carther ontluchting modificatie.
- Het updaten van u w ECU kost ongeveer een uur waarbij u het hele update proces onder het genot van een heldere uitleg & een kopje koffie live kunt volgen.
- Uw originele software blijft bewaard en kan desgewenst naar u gemaild worden.
- Terug naar uw originele software kan altijd en geheel kostenloos!

De software op een extra zelf te monteren ECU kan ook (waardoor u zelf uw originele ecu terug kunt plaatsen, bijvoorbeeld handig in geval van verkoop van de auto), meerprijs 150 euro voor de ECU.

Reacties op deze advertentie graag per email ivm volle agenda.

m.vr.gr. Gijs,
Udenhout (gem. Tilburg) NB.
Ik ga nog eens bij de gasboer langs, wat hij ervan vindt. Die LPG upgrade van 170 naar 200 pk lijkt mij wel interessant. Wat is mijn koppel nu (2.3lpt)? Ook wil ik even de laatste oliewissel op de bak doen binnenkort ( zie automaatperikelen in het 9-5 forum) en afwchten hoeveel vertrouwen ik dan in de bak heb....
280Nm volgens mij?

jgvdv
Donateur
Donateur

Bericht door jgvdv » zo 17 nov, 2013 11:02

volgens mij kan dat een stuk goedkoper , beter en centraler ...

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » zo 17 nov, 2013 11:22

mmmmm…. …. van 280Nm naar 380Nm, da's interessant.

Hoe zit dat eigenlijk met de sportstand van de automaat? ik vind hem nu wel lekker rijden met de sportstand, gewoon is wat sloom. wat kan je verwachten van de sportknop na de tuning?

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » zo 17 nov, 2013 11:25

ik zie prins in je onderschrift met een prins kan je zo naar 250pk!

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » zo 17 nov, 2013 11:53

De sport knop is niks anders dan dat de gasklepstand bij zelfde indrukking van het gaspedaal verder open komt staan. Om hetzelfde effect te bereiken kan je ook je pedaal verder indrukken.

In de sport stand is vol gas hetzelfde als in de niet sport stand. Zit tussen de oren meer dus.

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » zo 17 nov, 2013 12:00

jgvdv schreef:volgens mij kan dat een stuk goedkoper , beter en centraler ...

Ja, als je in waskermeer woont is natuurlijk niks centraal...

Tuurlijk kan het goedkoper, of duurder, alles kan.

Maar als je zoiets roept, kom dan ook met feiten, wat is centraler, wat is goedkoper, maar vooral, wat is beter?

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Tuning en LPG

Bericht door Tubbe » ma 18 nov, 2013 0:01

op schreef:En, Tubbe wat heb jij er nu in lliggen dan?
Tubbe schreef:
fechips schreef:Helaas voor mij... (185 pk update nu in overweging)
Ik heb op mijn standaard 2.0t met standaard vialle witte injectoren al een jaar of drie geleden een LPG tune van Gijs laten zetten. Vooral het koppel is heerlijk. Toch blijft er een kritiek punt in de hogere toeren vanaf de derde of vierde versnelling. Daar is een nog betere afstemming vereist (ik vrees terugtunen). Nu schakel ik zelf naar benzine als ik wil spelen.

Donkerbruine injectoren bij vialle lossen dit zondermeer op. Een Prins kan dit ook met gemak overstijgen. Ik heb echter niet willen investeren in grote wijzingen in de lpg installatie die er al inzat. Ps. de lpg tune van Gijs is vooral voor de beperkingen van vialle bedoeld. Jij kunt als ik het goed begrijp en een goede inbouwer zoekt gewoon de normale stage 1 235/380 aanschaffen en daarop je installatie even laten bijregelen.

Het op maat aanpassen van de vialle LPE (lpi-ecu) gebeurt bijna nergens (vroeger deed vialle dit zelf) al begrijp ik dat jgvdg daar handig in is? Welke mogelijkheden opent dat?

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » ma 18 nov, 2013 0:54

millerman schreef:2. Ga naar een inbouwer die niet bang is voor wat custom werk en die meedenkt in oplossingen
Hier had ik bij moeten aanvullen dat het ook helpt als de inbouwer goede contacten heeft bij Vialle. Mijn software is custom aangepast door Vialle n.a.v. mijn eigen metingen van arm lopen. Dat komt weer doordat ik 5 bruine injectoren heb, terwijl ik 875cc Deka's heb die ik zelf ook weer custom gemapt heb door de onnauwkeurigheid van die dingen. Ik heb dus gemeten hoeveel te arm de Vialle-installatie liep, dat doorgegeven en custom software teruggekregen.

Die software is niet complex, maar er bij komen en het kunnen aanpassen is dat wel. De laatste softwareversie is hierbij beter aan te passen dan oudere versies.

Plaats reactie