Aero op LPG

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Arbilen
Geregistreerd lid

Bericht door Arbilen » do 22 okt, 2009 23:45

Ze kunnen prima een LPG tank inbouwen bij Agit, maar kom na de tijd niet met vragen die Wemekamp niet aanstaan, want dan blaast ie je net zo hard weg. Klantgevoel is ver te zoeken bij die gasten. Ik ga voor m'n service wel naar een ander. Die 2 jaar garantie waar ie mee schermt wil ik namelijk niet ervaren als een soort gunst!

Bubba
Geregistreerd lid

Bericht door Bubba » vr 23 okt, 2009 10:00

Mijn ervaringen zijn heel anders.....
Komt altijd van 2 kanten!

Arbilen
Geregistreerd lid

Bericht door Arbilen » vr 23 okt, 2009 10:08

Tuurlijk, ik ben een enorme zeikerd. Dat wil je toch zeggen? Ga jij maar lekker naar die boeren hufters zonder manieren. Ik ben beter gewend in de stad.

De 1800 euri's waren binnen en meneer wil geen gezeik, daar blijf ik bij!

Bubba
Geregistreerd lid

Bericht door Bubba » vr 23 okt, 2009 10:12

Nou nou.... Slecht geslapen?
Hou het netjes a.u.b.

Arbilen
Geregistreerd lid

Bericht door Arbilen » vr 23 okt, 2009 10:17

Ik ben gewoon superpissig op Agit! Ik betaal goed, ik vertrouw mensen op hun vakkennis omdat ik die niet heb en als ik dan door Saab Stolk na een motorstoring (zonder dat ik ernaar vraag) actief wordt doorverwezen naar de LPG inbouwer, dan krijg ik een grote bek van Wemekamp, omdat meneer zich terecht of onterecht aangevallen voelt. Hij had zich ook in mijn situatie kunnen verplaatsen en navenant kunnen reageren. Dan had ie nog mogen handhaven dat de fout niet bij hem lag, dat ie het vervelend voor mij vond, maar dat ik toch echt bij Stolk had moeten zijn. Nee, dat doet ie niet, hij blaast mij gewoon weg als iemand die hem onterecht lastigvalt met een klacht. En daar ben ik absoluut niet van gediend!

En ja, als jij dan pretendeert dat de fout ook wel eens bij mij zou kunnen liggen, dan krijg je me nog pissiger!

Maar doe hem maar de hartelijke groeten als je de reis naar Rijssen onderneemt. Ik blijf wel in Enschede.

Bubba
Geregistreerd lid

Bericht door Bubba » vr 23 okt, 2009 10:26

Stoom afblazen en je laatste 2 posts wissen.... Zoiets doe je gewoon niet hier op deze manier. Ook dit komt van 2 kanten...

Arbilen
Geregistreerd lid

Bericht door Arbilen » vr 23 okt, 2009 10:43

Dat doe ik wel. Op het moment dat ik naar ervaringen vroeg rondom LPG inbouw hier op Saabforum en ik van twee bedrijven hier in Twente een offerte had van allebei 1800 euro en ik om praktische redenen de voorkeur had voor Car Care Wallinga in Enschede, werd ik actief gewezen op de uitermate goede reputatie van Agit met LPG inbouw, maar met name op de ervaring met Saab. De klantenservice zou geweldig zijn. Ik heb me laten overtuigen. De eerste aanspraak die ik na inbouw doe op die vermeende goede klantenservice, mondt wat mij betreft uit op een enorme teleurstelling. En geloof me, ik ben in eerste instantie niet zo'n grootbek die heel assertief bij Agit met de deur in huis valt. Ik bel hem netjes op vanuit de auto en leg hem het voorval uit. Meneer is duidelijk geirriteerd en weet me te vertellen dat ie geen klachten aanneemt via de telefoon. Ik moet maar langskomen. Ik kom langs op vrijdagmiddag en de hele hut zit vol met mensen. Ik besluit om in dat bijzijn niet mijn klacht met hem te delen. (dat doe je niet) en zet het netjes op de mail. De uitkomst had ik al verteld. Mede omdat ik heel actief hier op Saabforum naar hem verwezen ben, ben ik nu net zo actief om dit geweldige advies als een boomerang terug te keren. En als jij een beter woord weet voor een hufterige behandeling, dan geef me dat maar, dan zal ik het alsnog aanpassen. (of doe een melding bij een moderator) Ik blijf woedend op die gasten!

onno2
Geregistreerd lid

LPG

Bericht door onno2 » vr 23 okt, 2009 13:04

En weer terug naar het onderwerp...... :shock: :shock:

Morgen ga ik mijn bolide ophalen en ik heb nog steeds niet beslist welk merk/type gasinstallatie erin komt. Eerst maar een weekje op benzine rijden om te checken of alles motorisch is zoals het hoort.

Ik hou jullie op de hoogte.

Onno

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » vr 23 okt, 2009 16:25

Een wijs besluit om je tot Allround te wenden, zij bouwen inderdaad beide merken in en zullen je een eerlijk en duidelijk onderbouwd advies geven welke van de twee in het geval van jouw auto de beste keuze is.

Ernsth
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Ernsth » zo 25 okt, 2009 13:00

davidjoost schreef:Een wijs besluit om je tot Allround te wenden, zij bouwen inderdaad beide merken in en zullen je een eerlijk en duidelijk onderbouwd advies geven welke van de twee in het geval van jouw auto de beste keuze is.
Mijn advies : maak bij All-round wel een all-in prijs !!!
INCL BTW !!!!!!!!! :evil: :evil: :evil: :evil:
geintje had ik LAATSTE keer daar :evil: :evil: :evil:

Bubba
Geregistreerd lid

Bericht door Bubba » zo 25 okt, 2009 13:19

Zie je, zoveel mensen, zoveel andere situaties.
Er is overal altijd wel iets; meestal persoonlijke dingen.
Ga daarheen waar het goed aanvoelt!

onno2
Geregistreerd lid

LPG

Bericht door onno2 » di 27 okt, 2009 12:58

Kogel door de kerk,

Toch een Vialle installatie geworden bij Allround LPG.

Waarom Vialle en toch niet Prins ? weet ik niet exact, keuze is gevoelsmatig gemaakt.... positief gevoel ontstaat door het feit dat er al vele SS 210 PK op vialle rond tuffen.... nog geen SS op Prins voorbij zien komen en dat gaat vast goed, maar in pionieren had ik even geen zin. Zeker niet als de expert inbouwer 160 km bij me vandaan zit.

Er was en is nog een goedkoper alternatief qua inbouwer in het noord oosten van het land (ook vialle), maar deze optie toch niet gedaan wegens te ver rijden en ook de grote afstand als er mogelijke garantie gevallen zijn. Allround is voor mij 40 km dus om de hoek.

In 1e instantie geen flashlube genomen, ik ben op LPG echt een zeer rustige rijder en ook mijn collega tuft alweer 260000 km rond op een SS turbo zonder flashlube.

We gaan het zien...... dank voor alle tips.

PS met de Sport Sedan meer dan in mijn nopjes, wat rijdt dat goed zeg !

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » di 27 okt, 2009 13:38

Gefeliciteerd met je keuze. Zou je mij het goedkopere alternatief in het noord oosten van het land willen pb-en (prijs & inbouwer)? :wink: Ik was overigens wel voor flashlube gegaan. Ondank dat je rijstijl misschien rustiger is, blijft het feit dat LPG pas bij een hogere temperatuur ontbrandt onveranderd. Ook het mindere materiaalgebruik bij de klepzittingen zullen door een rustige rijstijl niet per definitie minder slijten, daar waar het flashlube nog een preventieve werking zou moeten hebben. Natuurlijk zijn er altijd voorbeelden geweest van mensen met een 9-3 of 9-5 die meer dan 2 ton zonder revisie rondreden, maar dat zijn volgens mij de uitzonderingen die de regel bevestigen, dat je na een ton of anderhalf toch aan een revisiekop toe bent.

onno2
Geregistreerd lid

flash lube

Bericht door onno2 » di 27 okt, 2009 14:02

Maar David,

Jullie hadden toch ook een 9-5 Aero op LPG die met de smering ook al na 130000 km een uitgestelde kop had ? Hoeveel helpt het dan vraag ik me af zeker gezien de kosten en het extra gekloot met olie....

Daarnaast vind ik de test data op de flashlube site zo amateuristisch van aard, dat ik er niet zo'n best gevoel over heb.

De naam flash lube doet ook vermoeden dat de druppels olie bij injectie in de luchtaanvoer "flashen" dat wil zeggen verdampen en zich uniform verspreiden over alle lucht, volgens mij gebeurt dit echt niet en krijgen alle cilinders niet per definitie dezelfde hoeveelheid smering.

Maar dat is mijn gevoel dat best door nieuwe gegevens weerlegd kan worden hoor...

Onno

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » di 27 okt, 2009 14:42

Zo kun je er inderdaad ook tegenaan kijken. Ik zie flashlube ook niet als een wondermiddel, maar meer als uitstel van executie. :lol: Overigens zou ik me over de verdeling van de cilinders geen zorgen maken. Mesman heeft wel eens de verdeling van de brandstof van de 6e injector (op een 5-cilinder Volvo) gemeten, en kwam tot de conclusie dat die precies evenredig verdeeld is. Opzich logisch, aangezien je mag verwachten dat de lucht in je inlaat ook goed verdeeld wordt over je cilinders. Natuurlijk is het wel de vraag of flashlube net zo goed met de lucht mengt als lpg. Echter, het nieuwste flashlube systeem werkt niet meer met een central verdeling, maar druppelt nu per cilinder in. Het is wel iets duurder (ik meen iets over de 200 euro), maar daarvoor krijg je ook nog een indicator in het interieur wanneer het reservoir leeg is. Hebben ze je daar niets over verteld?

Maargoed, je kunt natuurlijk ook zonder flashlube rijden, als je de extra uitgave van een koprevisie toch al ingecalculeerd hebt. Het is normaliter toch een eenmalige uitgave, omdat de revisiekop wél bestand wordt gemaakt tegen de hogere verbrandingstemperatuur van LPG.

Plaats reactie