99 GL op LPG?
-
Greg
- Geregistreerd lid
-
jelger
- Geregistreerd lid
verdamper installatie start gewoon op LPG ja. choke kan je gewoon gebruiken, en ik geef af en toe wel eens gas bij maar nooit problemen gehad eigenlijk.Greg schreef:Hij start trouwens op LPG, ik hoorde van iemand dat je dan geen gas mag geven omdat je dan een backfire veroorzaakt? Hoe zit het met de choke, die kan ik toch nog wel gewoon gebruiken?
-
utan
- Geregistreerd lid
Hee Greg, ziet er goed uit. Spitting image van die van mij behalve dan dat een deel van de installatie bij mij in de ruimte links voor het spatbord is geplaatst. Verder: precies dezelfde materialen zo te zien. Zojuist de vrouw uitgezwaaid met de GL op gas, nooit problemen gehad. Zoals gezegd de mijne rijdt niet eens op benzine. Wel zaak om bougies, verdelerkap, rotor etc in de gaten te houden, deze lijken wat harder te slijten. De choke werkt prima en backfire heb ik nog niet meegemaakt. Het is ook niet nodig om gas bij te geven tijdens het starten. Ik denk dat ik er al meer dan 10.000 probleemloze kilometers op heb zitten. Zie voor de plaatjes van mijn installatie het kopje motorwissel in mijn album.
-
jelger
- Geregistreerd lid
deze inbouwer zet em aan de motorzijde van dit wandje vanwege warmte, wat wel goed is voor de verdamper. Zit bij mij ook zo, maar was wel nieuw voor mij.Spitting image van die van mij behalve dan dat een deel van de installatie bij mij in de ruimte links voor het spatbord is geplaatst.
Het bereiken van het oliefilter is alleen wel wat krapper geworden, helemaal met mijn 2-carb configuratie...
ziet er netjes (en bekend) uit overigens
-
S@@bman
- Geregistreerd lid
-
Greg
- Geregistreerd lid
Is het niet erg lastig dat de auto niet op benzine loopt? Ik ben wel van plan om ook met de auto naar het buitenland te gaan, niet overal is de gasvoorziening net zo goed als in Nederland. Maar ik neem aan dat je daar je 9000 voor gebruikt? Overigens heb je werkelijk een prachtige 99! Dat interieur met 3 hoofdsteunen achterin staat toch wel heel erg dik!Hee Greg, ziet er goed uit. Spitting image van die van mij behalve dan dat een deel van de installatie bij mij in de ruimte links voor het spatbord is geplaatst. Verder: precies dezelfde materialen zo te zien. Zojuist de vrouw uitgezwaaid met de GL op gas, nooit problemen gehad. Zoals gezegd de mijne rijdt niet eens op benzine. Wel zaak om bougies, verdelerkap, rotor etc in de gaten te houden, deze lijken wat harder te slijten. De choke werkt prima en backfire heb ik nog niet meegemaakt. Het is ook niet nodig om gas bij te geven tijdens het starten. Ik denk dat ik er al meer dan 10.000 probleemloze kilometers op heb zitten. Zie voor de plaatjes van mijn installatie het kopje motorwissel in mijn album.
Volgende maand krijgt de auto een beurt, waar alles wordt vervangen(rotor, verdelerkap, bougies etc), dus dan hoef ik me daar voorlopig niet meer "zorgen" om te maken.
-
S@@bman
- Geregistreerd lid
Ik zou me niet op mijn gemak voelen als ik niet op benzine kon terugvallen in noodgevallenGreg schreef:Is het niet erg lastig dat de auto niet op benzine loopt? Ik ben wel van plan om ook met de auto naar het buitenland te gaan, niet overal is de gasvoorziening net zo goed als in Nederland. Maar ik neem aan dat je daar je 9000 voor gebruikt? Overigens heb je werkelijk een prachtige 99! Dat interieur met 3 hoofdsteunen achterin staat toch wel heel erg dik!Hee Greg, ziet er goed uit. Spitting image van die van mij behalve dan dat een deel van de installatie bij mij in de ruimte links voor het spatbord is geplaatst. Verder: precies dezelfde materialen zo te zien. Zojuist de vrouw uitgezwaaid met de GL op gas, nooit problemen gehad. Zoals gezegd de mijne rijdt niet eens op benzine. Wel zaak om bougies, verdelerkap, rotor etc in de gaten te houden, deze lijken wat harder te slijten. De choke werkt prima en backfire heb ik nog niet meegemaakt. Het is ook niet nodig om gas bij te geven tijdens het starten. Ik denk dat ik er al meer dan 10.000 probleemloze kilometers op heb zitten. Zie voor de plaatjes van mijn installatie het kopje motorwissel in mijn album.
Volgende maand krijgt de auto een beurt, waar alles wordt vervangen(rotor, verdelerkap, bougies etc), dus dan hoef ik me daar voorlopig niet meer "zorgen" om te maken.
-
jelger
- Geregistreerd lid
-
utan
- Geregistreerd lid
Die beurten gaan je rijplezier zeker verlengen!Greg schreef:Is het niet erg lastig dat de auto niet op benzine loopt? Ik ben wel van plan om ook met de auto naar het buitenland te gaan, niet overal is de gasvoorziening net zo goed als in Nederland. Maar ik neem aan dat je daar je 9000 voor gebruikt? Overigens heb je werkelijk een prachtige 99! Dat interieur met 3 hoofdsteunen achterin staat toch wel heel erg dik!Hee Greg, ziet er goed uit. Spitting image van die van mij behalve dan dat een deel van de installatie bij mij in de ruimte links voor het spatbord is geplaatst. Verder: precies dezelfde materialen zo te zien. Zojuist de vrouw uitgezwaaid met de GL op gas, nooit problemen gehad. Zoals gezegd de mijne rijdt niet eens op benzine. Wel zaak om bougies, verdelerkap, rotor etc in de gaten te houden, deze lijken wat harder te slijten. De choke werkt prima en backfire heb ik nog niet meegemaakt. Het is ook niet nodig om gas bij te geven tijdens het starten. Ik denk dat ik er al meer dan 10.000 probleemloze kilometers op heb zitten. Zie voor de plaatjes van mijn installatie het kopje motorwissel in mijn album.
99GL voornamelijk voor woon-werkverkeer en niet zo bang allemaal
9000 is de familiebak voor vakanties en bezoekjes
GLE is gewoon leuk
In ieder geval, ik wens je vele veilige kilometers!
-
baszwolle
- Geregistreerd lid
-
jelger
- Geregistreerd lid
ik was van de zomer in Rijswijk bij een LPG speciaal zaak, die mijn 1e 99 van zo'n systeem hadden voorzien in 2001, maar dat doen ze niet meer "teveel hobbywerk" voor ze.baszwolle schreef:je kunt vrij makkelijk de zuiger van je carburateur omhoog laten staan op lpg dmv vacuum, slijt je naald en zitting niet meer en is rijden op benzine ook meer gegarandeerd.
-
baszwolle
- Geregistreerd lid
doe het zo voor je....jelger schreef:ik was van de zomer in Rijswijk bij een LPG speciaal zaak, die mijn 1e 99 van zo'n systeem hadden voorzien in 2001, maar dat doen ze niet meer "teveel hobbywerk" voor ze.baszwolle schreef:je kunt vrij makkelijk de zuiger van je carburateur omhoog laten staan op lpg dmv vacuum, slijt je naald en zitting niet meer en is rijden op benzine ook meer gegarandeerd.
als je ziet hoe die naalden eruit zien na 50.000 a 75.000 km op lpg, driehoekig geworden en de zwarte walmen komen uit je pijp op benzine.
-
jelger
- Geregistreerd lid
-
baszwolle
- Geregistreerd lid