99 GL op LPG?

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Greg
Geregistreerd lid

Bericht door Greg » do 31 jan, 2008 0:40

Hij start trouwens op LPG, ik hoorde van iemand dat je dan geen gas mag geven omdat je dan een backfire veroorzaakt? Hoe zit het met de choke, die kan ik toch nog wel gewoon gebruiken?

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 31 jan, 2008 0:50

Greg schreef:Hij start trouwens op LPG, ik hoorde van iemand dat je dan geen gas mag geven omdat je dan een backfire veroorzaakt? Hoe zit het met de choke, die kan ik toch nog wel gewoon gebruiken?
verdamper installatie start gewoon op LPG ja. choke kan je gewoon gebruiken, en ik geef af en toe wel eens gas bij maar nooit problemen gehad eigenlijk.

utan
Geregistreerd lid

Bericht door utan » do 31 jan, 2008 8:42

Hee Greg, ziet er goed uit. Spitting image van die van mij behalve dan dat een deel van de installatie bij mij in de ruimte links voor het spatbord is geplaatst. Verder: precies dezelfde materialen zo te zien. Zojuist de vrouw uitgezwaaid met de GL op gas, nooit problemen gehad. Zoals gezegd de mijne rijdt niet eens op benzine. Wel zaak om bougies, verdelerkap, rotor etc in de gaten te houden, deze lijken wat harder te slijten. De choke werkt prima en backfire heb ik nog niet meegemaakt. Het is ook niet nodig om gas bij te geven tijdens het starten. Ik denk dat ik er al meer dan 10.000 probleemloze kilometers op heb zitten. Zie voor de plaatjes van mijn installatie het kopje motorwissel in mijn album.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 31 jan, 2008 9:18

Spitting image van die van mij behalve dan dat een deel van de installatie bij mij in de ruimte links voor het spatbord is geplaatst.
deze inbouwer zet em aan de motorzijde van dit wandje vanwege warmte, wat wel goed is voor de verdamper. Zit bij mij ook zo, maar was wel nieuw voor mij.

Het bereiken van het oliefilter is alleen wel wat krapper geworden, helemaal met mijn 2-carb configuratie...

ziet er netjes (en bekend) uit overigens

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » do 31 jan, 2008 11:03

Dat ziet er allemaal netjes uit, ook de foto's :D .
Wel nog even zorgen dat je twee dezelfde achterlichten hebt :wink: .

Greg
Geregistreerd lid

Bericht door Greg » do 31 jan, 2008 11:04

Hee Greg, ziet er goed uit. Spitting image van die van mij behalve dan dat een deel van de installatie bij mij in de ruimte links voor het spatbord is geplaatst. Verder: precies dezelfde materialen zo te zien. Zojuist de vrouw uitgezwaaid met de GL op gas, nooit problemen gehad. Zoals gezegd de mijne rijdt niet eens op benzine. Wel zaak om bougies, verdelerkap, rotor etc in de gaten te houden, deze lijken wat harder te slijten. De choke werkt prima en backfire heb ik nog niet meegemaakt. Het is ook niet nodig om gas bij te geven tijdens het starten. Ik denk dat ik er al meer dan 10.000 probleemloze kilometers op heb zitten. Zie voor de plaatjes van mijn installatie het kopje motorwissel in mijn album.
Is het niet erg lastig dat de auto niet op benzine loopt? Ik ben wel van plan om ook met de auto naar het buitenland te gaan, niet overal is de gasvoorziening net zo goed als in Nederland. Maar ik neem aan dat je daar je 9000 voor gebruikt? Overigens heb je werkelijk een prachtige 99! Dat interieur met 3 hoofdsteunen achterin staat toch wel heel erg dik!

Volgende maand krijgt de auto een beurt, waar alles wordt vervangen(rotor, verdelerkap, bougies etc), dus dan hoef ik me daar voorlopig niet meer "zorgen" om te maken. :wink:

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » do 31 jan, 2008 11:07

Ziet er netjes uit! :bluethumb:

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » do 31 jan, 2008 11:10

Greg schreef:
Is het niet erg lastig dat de auto niet op benzine loopt? Ik ben wel van plan om ook met de auto naar het buitenland te gaan, niet overal is de gasvoorziening net zo goed als in Nederland. Maar ik neem aan dat je daar je 9000 voor gebruikt? Overigens heb je werkelijk een prachtige 99! Dat interieur met 3 hoofdsteunen achterin staat toch wel heel erg dik!

Volgende maand krijgt de auto een beurt, waar alles wordt vervangen(rotor, verdelerkap, bougies etc), dus dan hoef ik me daar voorlopig niet meer "zorgen" om te maken. :wink:
Ik zou me niet op mijn gemak voelen als ik niet op benzine kon terugvallen in noodgevallen :roll: ...

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 31 jan, 2008 11:16

Greg, je hebt 64 LPG netto in je tank, je hebt dan zo'n enorm bereik, dan kan je zorgeloos bijna overal in Europa terecht, zelfs in Rusland is het me gelukt.

tuurlijk is het wel fijn te weten dat je benzine achter de hand hebt.

utan
Geregistreerd lid

Bericht door utan » do 31 jan, 2008 16:57

Greg schreef:

Die beurten gaan je rijplezier zeker verlengen!

99GL voornamelijk voor woon-werkverkeer en niet zo bang allemaal :wink:
9000 is de familiebak voor vakanties en bezoekjes
GLE is gewoon leuk 8) (en tevens te koop alstie morgen gekeurd is zal ik hem in de te koop sectie plaatsen)

In ieder geval, ik wens je vele veilige kilometers!

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » do 31 jan, 2008 19:01

je kunt vrij makkelijk de zuiger van je carburateur omhoog laten staan op lpg dmv vacuum, slijt je naald en zitting niet meer en is rijden op benzine ook meer gegarandeerd.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 31 jan, 2008 19:04

baszwolle schreef:je kunt vrij makkelijk de zuiger van je carburateur omhoog laten staan op lpg dmv vacuum, slijt je naald en zitting niet meer en is rijden op benzine ook meer gegarandeerd.
ik was van de zomer in Rijswijk bij een LPG speciaal zaak, die mijn 1e 99 van zo'n systeem hadden voorzien in 2001, maar dat doen ze niet meer "teveel hobbywerk" voor ze. :?

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » do 31 jan, 2008 19:09

jelger schreef:
baszwolle schreef:je kunt vrij makkelijk de zuiger van je carburateur omhoog laten staan op lpg dmv vacuum, slijt je naald en zitting niet meer en is rijden op benzine ook meer gegarandeerd.
ik was van de zomer in Rijswijk bij een LPG speciaal zaak, die mijn 1e 99 van zo'n systeem hadden voorzien in 2001, maar dat doen ze niet meer "teveel hobbywerk" voor ze. :?
doe het zo voor je....

als je ziet hoe die naalden eruit zien na 50.000 a 75.000 km op lpg, driehoekig geworden en de zwarte walmen komen uit je pijp op benzine.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 31 jan, 2008 19:12

ga ik eerst de carbs reviseren daar waar nodig. :wink:
dank voor het aanbod, en zet het op het to-do lijstje.

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » do 31 jan, 2008 19:14

jelger schreef:ga ik eerst de carbs reviseren daar waar nodig. :wink:
dank voor het aanbod, en zet het op het to-do lijstje.
als je twee losse carb deksels hebt kan ik er wel twee slangpilaartjes in maken, vacuumklepje erbij en wat slangetjes en dan is montage easy voor jezelf.

Plaats reactie