Gisteren auto weggebracht en nog even de zaken doorgenomen met de monteur. Goede afspraken kunnen maken. Als je dit niet doet rammen ze zo de schakelaar in het mooie alu contact-sleutel console, ze knallen er de grootste tank in (wat ik net even niet wil) en de vulopening komt in het staal. In het ideale geval heb ik zodadelijk mijn auto met origineel grote kofferbak en de schakelaar op een nette positie.
Ook nog even gebabbeld over het vermogen en er is me gegarandeerd dat de standaard Aero geen issues gaat opleveren voor wat gaslevering op de hoogste vermogens. Mocht ik toch gaan tunen, zal de installatie (nieuwe LPE7) indien nodig overschakelen op benzine zonder inhouden als de motor meer vraagt dan de LPG installatie kan leveren.
Op deze manier had ik er nog niet naar gekeken, maar op zich best interessant, zo spaar je de motor als het nodig is:
http://www.autokompas.nl/archief/2007/1 ... etels.html
Ook kan je bij een LPE7 niet meer leegrijden en geeft ie een geluids signaal als de tank leeg is. Grappig dat een firma als Vialle veel aan de chinese markt levert (zie artikel), komt de betrouwbaarheid hoop ik ten goede (door de grote oplages is er meer geld voor innovatie en verbetering).
Nu rijdt ik tijdelijk een fiat met LPG. Als je mazzel hebt ga je maar zo 10 kilometer per uur harder na vijf seconden....