Prijs lpg op hoogste niveau ooit

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
edwardk
Geregistreerd lid

Re: Prijs lpg op hoogste niveau ooit

Bericht door edwardk » do 20 jan, 2011 21:57

Tjøørd schreef: Echt niet normaal, 1,5 jaar. geleden was het 0,30 per liter. Het is nog steeds goedkoper dan benzine, maar ik geef mijn geld toch liever aan andere dingen uit.
zelfde geldt voor mij voor de benzine hoor

tank tegenwoordig in Dld voor toch bijna 10€ct /ltr minder, is toch bijna het kwartje van Kok :wink:

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 20 jan, 2011 22:14

En het ironische is, is dat je (in absolute centen) per liter in Duitsland vrijwel evenveel belasting afdraagt als in Nederland momenteel. Het verschil zit em vrijwel geheel in de door de brandstof leverancier berekende kale prijs.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » wo 26 jan, 2011 0:20

@ willeme weet jij de link nog LPG tanken in duitsland, dacht dat ie van jouw kwam laatst

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » wo 26 jan, 2011 0:25

Tjøørd schreef:Bij een goedkope pomp hier in de buurt (West-Friesland/Kop van Noord-Holland) schommelt ie ook al een tijd rond de 0,695/0,705. Echt niet normaal, 1,5 jaar geleden was het 0,30 per liter. Het is nog steeds goedkoper dan benzine, maar ik geef mijn geld toch liever aan andere dingen uit.
En hier is het al 81 cent zag ik van de week! Heb net LPG in laten bouwen, krijg je dit :( Nog een jaar en dieselen is goedkoper.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » wo 26 jan, 2011 0:27

turbopilot schreef:@ willeme weet jij de link nog LPG tanken in duitsland, dacht dat ie van jouw kwam laatst
http://www.gas-tankstellen.de/menu.php?jump=menu" onclick="window.open(this.href);return false;

niet alleen Duitsland, ook de meeste Europese landen. Vooral de exotischer LPG landen zijn fijn. Al veel plezier van gehad de afgelopen jaren.

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » wo 26 jan, 2011 1:23

Ik tank 80% van de tijd bij de Shell in Best, want voor mij alleen BK-gas en dat is de goedkoopste (voor de kenners: die naast de McDonalds met dat mega standbeeld van Michael Jackson). Prijs stond de afgelopen maand op 71,9ct, vandaag ineens op 69,9ct! De daling is begonnen :D

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » wo 26 jan, 2011 1:24

Als ik in Best tank is het bij de Makro :lol: maar ja, die ligt naast de snelweg.

Morgen maar even in Belgie snoepen.

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » wo 26 jan, 2011 1:26

Die Shell is nog net iets meer naast de snelweg hoor! Afrit Best pakken en dan naast de Volvo dealer waar je tegen aan rijdt. Makro is vaak 0,01ct goedkoper. Maar zoals ik zei: ik tank eigenlijk alleen maar BK-gas. Tot nu toe loopt ie daar het lekkerst op, laatst uit noodzaak een keer bij Esso getankt en verbruik sprong omhoog.

@willeme: klopt, maar het is nog altijd bijna een euro goedkoper dan de BP Ultimate die ik in die andere tank gooi.

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » wo 26 jan, 2011 7:20

Typisch Millerman. Ik tank juist alleen maar Esso. De BK pomp hiero is 2 a 3 ct per liter duurder. Met mijn verbruik is een ct per liter 50 euro per jaar. En volgens mijn excel sheet is de Esso hier juist zuiniger als de BK LPG. Ook als ik kijk in OBDscope zie ik dat op Esso LPG de adaptie rond de -15% hangt. Op de BK zit ie op +5%

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » wo 26 jan, 2011 9:07

Mijn verbruik schoot omhoog met ruim 1L/100km. En de Esso om de hoek is juist weer 2 cent duurder hier. Adaptiewaarde heb ik niet specifiek op gelet, maar die zit doorgaans tussen -1,5% en -5% hier. Minder grote verschillen dan bij jou.

Ach, iedere motor en bestuurder zijn weer anders ;)

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » wo 26 jan, 2011 9:29

vergeten jullie de bonusstempels, zegeltjes en spaarkaarten niet mee te tellen. als ik hier bij de texaco kijk en deze meeneem is het wel 2 cent/liter.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » za 29 jan, 2011 1:26

vandaag 70,9 ct

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » za 29 jan, 2011 1:29

In de haag 69,9. Van de week in Belgie, aan achterkant luchthaven Antwerpen - het goedkoopste in provincie Antwerpen 59,0.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » za 29 jan, 2011 1:45

dan ga ik morgen in Den Haag tanken (geen grap :lol:)

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » za 29 jan, 2011 12:02

Inmiddels heb ik weer prijzen gezien van 0,529 € dus dat is weer hoopgevend!

Plaats reactie