99 GL op LPG?

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
utan
Geregistreerd lid

Bericht door utan » do 31 jan, 2008 19:21

baszwolle schreef:
jelger schreef:ga ik eerst de carbs reviseren daar waar nodig. :wink:
dank voor het aanbod, en zet het op het to-do lijstje.
als je twee losse carb deksels hebt kan ik er wel twee slangpilaartjes in maken, vacuumklepje erbij en wat slangetjes en dan is montage easy voor jezelf.
Ik heb gewoon de inhoud van de carb in m'n dashkastje liggen, easy

p.s. dat benzine het niet doet is niet geheel vrijwillig hoor! Zoek nog naar zo'n nokje/piefje waar dat stangetje de benzinepomp aandrijft.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 31 jan, 2008 19:23

baszwolle schreef:
als je twee losse carb deksels hebt kan ik er wel twee slangpilaartjes in maken, vacuumklepje erbij en wat slangetjes en dan is montage easy voor jezelf.
ik heb een extra 2-carb set liggen, die ik wilde gaan opknappen (revisiesetjes liggen op postkantoor denk ik) dus die deksels kanik je zo een keer meegeven.

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » do 31 jan, 2008 19:24

utan schreef:
baszwolle schreef:
Ik heb gewoon de inhoud van de carb in m'n dashkastje liggen, easy

p.s. dat benzine het niet doet is niet geheel vrijwillig hoor! Zoek nog naar zo'n nokje/piefje waar dat stangetje de benzinepomp aandrijft.
das ook een optie die ik meer hoor alleen kun je van sommige niet verwachten dat ze langs de kant staan en de carb uit elkaar trekken om even op benzine te rijden, denk dan aan de dames (sorry vooroordeel) onder ons die eventjes zonder lpg komen te staan.

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » do 31 jan, 2008 19:26

jelger schreef:
baszwolle schreef:
ik heb een extra 2-carb set liggen, die ik wilde gaan opknappen (revisiesetjes liggen op postkantoor denk ik) dus die deksels kanik je zo een keer meegeven.

ook weer opgelost. ga van de startonderbrekers zo over op de carburateuraanpassingen...

maxim400
Geregistreerd lid

Bericht door maxim400 » ma 25 feb, 2008 20:39

mijn 99GL wordt volgende maand 25 jaar en dan wil ik er ook LPG in laten bouwen, Mandigers doet het zo te zien netjes en voor een nette prijs
en hij heeft nu ervaring opgedaan, bedankt Greg :wink: , die van mij is alleen bruin, maar ook een 4-deurs, GL 5-speed

mijn carburateur (Solex CD175) is op dit moment niet meer af te stellen (CO zit VEEL te hoog) en advies was om er (vanwege de kosten) niets aan te doen als ik er toch gas in wil leggen, naald zou dan toch opzij worden "geblazen" en een ei-vormig gat veroorzaken
voor een nieuwe carburateur moest ik volgens van Dongen toch rekenen op een 400 euro

wat kost revisie van de carburateur? want het blijft toch gemakkelijk als je ook op benzine kunt rijden
hoe kan je de naald omhoog zetten als je op LPG rijdt zodat hij niet verder slijt?

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » ma 25 feb, 2008 20:44

hij heeft nu ervaring opgedaan, bedankt Greg
Greg ging er heen na mijn inbouw :wink:
kortom: Paul heeft inmiddels meermaals ervaring met de 99.
hoe kan je de naald omhoog zetten als je op LPG rijdt zodat hij niet verder slijt?
een naaldliftsysteempje.

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » ma 25 feb, 2008 22:21

Je kunt natuurlijk ook zonder naald rijden als je enkel op LPG wilt gaan rijden.

Revisiesets kosten niet zoveel, dus dat is ook een uitkomst.

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » ma 25 feb, 2008 23:51

S@@bman schreef:Je kunt natuurlijk ook zonder naald rijden als je enkel op LPG wilt gaan rijden.

en als je even snel op benzine wilt rijden moet je eerst de naald monteren en afstellen, mwah....12v CO meter mee :wink:

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » di 26 feb, 2008 0:09

Doet me denken aan de leenvolvo van vorig jaar, brandstofpomp aan shit dus ook uitsluitend lpg en als je dan de dagteller reikwijdte niet weet wordt het spannend :lol:

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 26 feb, 2008 0:10

baszwolle schreef:
S@@bman schreef:Je kunt natuurlijk ook zonder naald rijden als je enkel op LPG wilt gaan rijden.

en als je even snel op benzine wilt rijden moet je eerst de naald monteren en afstellen, mwah....12v CO meter mee :wink:
wanneer kan ik de 2 kapjes aan je overdragen? :wink:

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » di 26 feb, 2008 0:12

jelger schreef:
baszwolle schreef:

wanneer kan ik de 2 kapjes aan je overdragen? :wink:

dat mag jezelf bepalen, opsturen of brengen, ben zo soepeltjes. doe dat dan ff via pm want ik kijk niet altijd in dit gedeelte.

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » di 26 feb, 2008 0:13

Of zondag aan Brinky mee geven... ik ben de persoonlijke koerier van Bas. ;)

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 26 feb, 2008 0:16

brinky schreef:Of zondag aan Brinky mee geven... ik ben de persoonlijke koerier van Bas. ;)
ah - goed plan. ga ik van de week de boel even uit elkaar trekken en schoon maken.

maxim400
Geregistreerd lid

Bericht door maxim400 » di 26 feb, 2008 0:46

jelger schreef:Greg ging er heen na mijn inbouw :wink:
kortom: Paul heeft inmiddels meermaals ervaring met de 99.
fijn om te horen, zal hem morgen nog eens proberen te bellen, vandaag nam hij niet op

maxim400
Geregistreerd lid

Bericht door maxim400 » di 26 feb, 2008 0:55

jelger schreef:
een naaldliftsysteempje.
waar kan ik daar iets meer over vinden?
en met zo'n naaldliftsysteempje hoef ik hem niet opnieuw af te stellen?

Plaats reactie