Aero op LPG
-
onno2
- Geregistreerd lid
AERO
Nou, de Aero staat op LPG.
Geen verschil met benzine, wel aantal verschillen met de vorige installatie van Vialle:
- Geen hikjes meer op de snelweg
- Geen bevriezingsverschijnselen meer na afloop van rijden op constante snelheid op de snelweg
- Sneller op gas bij starten
- Automatisch over op benzine bij tank leeg
Ik heb de tankdop in de plastic bumper, de tank van 55l geeft nog maar een verwaarloosbare ophoging van, zeg, een centimeter of 2-3. Het gas indicatie geval heb ik iets te goed verborgen. Namelijk rechts naast de lichtschakelaar. Nu kan ik hem niet goed zien tijdens het rijden...
Niet erg want het ding is blauw itt het groen van de rest van het interieur.
Auto rijdt prima, geen inhouden etc. Allround raadde me aan niet te tunen, want dan kon de gasinstallatie het niet meer bijbenen ondanks de grote injectoren. Die stonden bij sommige toeren nu al op meer dan 90% van het vermogen. Theoretisch raar, hoe het precies zit weet ik niet. Auto is snel zat.
Er stond ook een Aero met twee pijpjes met nieuw kenteken, dus ik denk dat die ook zonder problemen op gas gaan.
Onno
Geen verschil met benzine, wel aantal verschillen met de vorige installatie van Vialle:
- Geen hikjes meer op de snelweg
- Geen bevriezingsverschijnselen meer na afloop van rijden op constante snelheid op de snelweg
- Sneller op gas bij starten
- Automatisch over op benzine bij tank leeg
Ik heb de tankdop in de plastic bumper, de tank van 55l geeft nog maar een verwaarloosbare ophoging van, zeg, een centimeter of 2-3. Het gas indicatie geval heb ik iets te goed verborgen. Namelijk rechts naast de lichtschakelaar. Nu kan ik hem niet goed zien tijdens het rijden...
Niet erg want het ding is blauw itt het groen van de rest van het interieur.
Auto rijdt prima, geen inhouden etc. Allround raadde me aan niet te tunen, want dan kon de gasinstallatie het niet meer bijbenen ondanks de grote injectoren. Die stonden bij sommige toeren nu al op meer dan 90% van het vermogen. Theoretisch raar, hoe het precies zit weet ik niet. Auto is snel zat.
Er stond ook een Aero met twee pijpjes met nieuw kenteken, dus ik denk dat die ook zonder problemen op gas gaan.
Onno
-
Wouter_rs
- Geregistreerd lid
Daarom twijfel ik dus om een 9-3 Aero 2.0t te gaan halen en op LPi te zetten. De bedoeling zou wel zijn dat ik hem laat chiptunen dan, als dit niet veilig kan laat ik het Saab idee maar varen denk ik..
En een 2.8T wordt me wat te duur in tax, verzekering enz. (België hé..)
Dan toch maar een bmw 330d misschien volgend jaar.. tenzij iemand mij kan overtuigen
En een 2.8T wordt me wat te duur in tax, verzekering enz. (België hé..)
Dan toch maar een bmw 330d misschien volgend jaar.. tenzij iemand mij kan overtuigen
-
millerman
- Donateur (3x)

Ik zal mezelf dan nog maar eens quoten dan, al staat het slechts één pagina terug. Een 9-5 Aero is mogelijk op LPG, die 9-3 zal dus ook geen probleem zijn. Chiptuning is het probleem niet, hooguit als je verder gaat. De andere gasboeren ken ik niet, ik heb alleen met Mesman in Son gesproken.millerman schreef:260pk is dus zonder meer mogelijk.millerman schreef:zou tot om en nabij de 280pk aan moeten kunnen
Verder is de Aero doorgaans al behoorlijk maximaal qua prestaties. Als je bijvoorbeeld bij Maptun kijkt bij de stages zie je dat de Aero in plaats van 250/260pk op 265pk uit komt. Daar is dus softwarematig niet denderend veel winst uit te halen.