Offerte

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Hendriks9000
Geregistreerd lid

Offerte

Bericht door Hendriks9000 » do 18 aug, 2011 21:00

Ben me wat aan het orienteren op evt lpg in mijn aero estate (2002 met 211dkm)
Voorkeur is een Vialle. Kreeg een offerte van € 1.995,00.voor inbouw van een tank van 67 liter bruto en bruine injectoren.

Is dit een gangbare prijs

N2024
Geregistreerd lid

Re: Offerte

Bericht door N2024 » vr 19 aug, 2011 0:15

Heb geen verstand van LPG, maar als ik `t goed lees ga je van een 9-3 naar een 9-5?

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » vr 19 aug, 2011 0:16

Hoeveel injectoren? Inclusief Flashlube?

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » vr 19 aug, 2011 9:14

2k inclusief flashlube respectievelijk valvecare is een vrij gangbare (minimum-)prijs voor Vialle en Prins. Er zijn aanbieders die daar qua prijs (ver) boven zitten, maar meer dan 2k hoeft het niet te kosten in ieder geval.

Hendriks9000
Geregistreerd lid

Bericht door Hendriks9000 » vr 19 aug, 2011 13:09

Betreft 4 bruine injectoren. Flashlube erbij is 180,- extra

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » za 20 aug, 2011 21:32

Scherpe prijs, maar ik zou me daar niet op blind staren. Een lagere prijs betekent soms ook een mindere afwerking. Belangrijker is denk ik wie deze offerte gedaan heeft (dat hoef je van mij niet bekend te maken), of de inbouwer ervaring heeft met Saabs met veel vermogen op LPG en of deze verder goed bekend staat.

Succes ermee en ik denk dat je met Vialle de juiste keuze maakt.

sweetspeed
Geregistreerd lid

Bericht door sweetspeed » ma 22 aug, 2011 16:58

Wallinga heeft deze configuratie al heel vaak geplaatst en zit ook rond de 2200 incl flashlube. Zitten in Eindhoven en ergens in het Oosten. Hebben mijn V6 ook keurig van Lpi voorzien. Kreeg van garage compliment over de afwerking.

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » ma 22 aug, 2011 17:03

Prins met Valvecare mag niet meer dan 2mille kosten. Dat was voor mij ook één van de redenen om Vialle links te laten liggen. Als we dan toch op de bezuinigingstoer gaan met LPG ..... ;)

Hendriks9000
Geregistreerd lid

Bericht door Hendriks9000 » di 23 aug, 2011 22:07

Ik zal s over de [*]investering nadenken/uitrekenen. Ik neem overigens aan het dat inbouwen 2 (werk)dagen kost. In datgeval moet ik even creatief zijn hoe deze tijd en afstand te overbruggen

Iemand ook nog hulpveren (in een Aero) laten monteren om hellen tegen te gaan?

sweetspeed
Geregistreerd lid

Bericht door sweetspeed » di 23 aug, 2011 22:55

Bij wallinga kreeg ik gratis vervangend vervoer. Yep, zwaardere veren laten plaatsen

Hendriks9000
Geregistreerd lid

Bericht door Hendriks9000 » wo 24 aug, 2011 9:38

Welke veren heb je er onder laten zetten?

Ik lees wel positieve ervaringen met de hulpveren van MAD maar verneem graag wat de alternatieven zijn

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » wo 24 aug, 2011 10:03

Alternatief is een set nieuwe veren van Eibach. Kost ongeveer net zoveel. Dat ga ik met de Aero doen in ieder geval.

Hendriks9000
Geregistreerd lid

Bericht door Hendriks9000 » wo 24 aug, 2011 10:57

heb je een linkje welke je gaat monteren?

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » wo 24 aug, 2011 11:05

Ik heb nog niet echt gezocht op de goedkoopste prijs, maar dat is gewoon deze set:
http://eibach.verlagings-veren.nl/conte ... .saab.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik zet er dan wel originele Aero-dempers op (Sachs OEM sportdemper). De verlaging is ongeveer 3cm, dus ten opzichte van een Aero 1,5 of 2 centimeter.

De veer is een stuk stijver, de doorhang over het algemeen is veel minder. Dus ook bij zware belasting van achteren (LPG, vakantie enz.).
Die ervaring heb ik in ieder geval ook met de 9-3. Hulpveren moesten geloof ik iets van 200 euro kosten, en daar heb je dus ook al bijna een complete set Eibach voor. Is het hele onderstel weer opgefrist. Mag in mijn geval ook wel na 3ton kilometers.

sweetspeed
Geregistreerd lid

Bericht door sweetspeed » wo 24 aug, 2011 11:27

3cm..da's een hoop hoor....dat zou wel eens een bumpy ride kunnen worden...want dit zijn volgens mij alleen verlagingsveren en geen verzwaarde veren.

Plaats reactie