onregelmatig lopen op lpg (opgelost) zie einde
Geplaatst: ma 21 nov, 2011 16:01
ik heb het lpg topic al doorgespit maar toch de volgende storing als vraag.
bij koude motor loopt de auto redelijk op lpg, schakelt ook vlot over. op benzine is het lopen beter
heb het idee dat de motor met name in de lage toeren tot 2500 flubbert. (op zoek is naar de juiste cilinder)
zo gauw ik start met een warme motor gaat bij het overschakelen op lpg de zaak mis.
je merkt dat de auto geen gas krijgt. horten en stoten. af en toe gaat ook check engine branden, alleen op de grote weg met goed snelheid kun je hem er door heen trekken en met wat geluk gaat de auto weer redelijk lopen op gas. dan is er ook wel een onregelmatige loop maar alla.
Het probleem is er dus in lichte mate met een koude motor en wordt alleen maar erger als de temperatuur van de motor oploopt.
Waar hebben we het over..
saab 9000 cse bjr 96
km 350000.
lpg vialle lpi met 150000 ingebouwd. dus 2 ton gelopen.
di al verwisseld door een ander gebruikt exemplaar, geen verbetering.
nieuwe bougies.
auto is onder de kap schoon en kan geen losse conectoren vinden.
koelvloeistof op niveau.
Waar moeten we nu aan denken. injectoren of pomp en hoe kun je dat controleren.
graag jullie bevindingen, suggesties.
bij koude motor loopt de auto redelijk op lpg, schakelt ook vlot over. op benzine is het lopen beter
heb het idee dat de motor met name in de lage toeren tot 2500 flubbert. (op zoek is naar de juiste cilinder)
zo gauw ik start met een warme motor gaat bij het overschakelen op lpg de zaak mis.
je merkt dat de auto geen gas krijgt. horten en stoten. af en toe gaat ook check engine branden, alleen op de grote weg met goed snelheid kun je hem er door heen trekken en met wat geluk gaat de auto weer redelijk lopen op gas. dan is er ook wel een onregelmatige loop maar alla.
Het probleem is er dus in lichte mate met een koude motor en wordt alleen maar erger als de temperatuur van de motor oploopt.
Waar hebben we het over..
saab 9000 cse bjr 96
km 350000.
lpg vialle lpi met 150000 ingebouwd. dus 2 ton gelopen.
di al verwisseld door een ander gebruikt exemplaar, geen verbetering.
nieuwe bougies.
auto is onder de kap schoon en kan geen losse conectoren vinden.
koelvloeistof op niveau.
Waar moeten we nu aan denken. injectoren of pomp en hoe kun je dat controleren.
graag jullie bevindingen, suggesties.