Sinds 2 dagen werkt mijn Vialle LPI installatie op mijn 9-5 2.3 LPT volgens mij niet goed.
Hij start gewoon ( op benzine ) en normaal gesproken knippert dan het groene ledje totdat hij op LPG overgaat wat dan constant moet branden.
Bij mij echter doen aleen de indicatieledjes van de hoeveelheid LPG het.
Zowel het rode ( benzine ) of groene ( LPG ) ledje branden niet. Als ik er op druk om over te schakelen voel ik ook geen schokje in de auto, dus volgens mij rijdt hij alleen op benzine.
Vandaag ging pas na 30 km het groene lampje knipperen en sprong hij op LPG.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Schakelt niet over
-
basb
- Geregistreerd lid
Re: Schakelt niet over
Ik heb het idee dat het temperatuur geralateerd is, als ik namelijk na de koude start het stadsverkeer inrijdt gaat hij na 5 min op LPG, heb dan maar een km of 2 gereden.
Direct de snelweg op ( veel rijwindkoeling ) duurt het wel 30 km voordat hij overschakelt.
Direct de snelweg op ( veel rijwindkoeling ) duurt het wel 30 km voordat hij overschakelt.
-
Nikster77
- Geregistreerd lid
Re: Schakelt niet over
Ik heb hetzelfde probleem.
Had te horen gekregen dat de computer defect zou zijn (of toch temp sensor in de computer).
Grootste probleem is dat de vervang computer van hetzelfde type saab EN hetzelfde bouwjaar moet zijn.
Heb het laten vervangen in officiële saab garage maar daar wisten ze dit blijkbaar niet met als gevolg dat LPG helemaal niet meer werkte met de "nieuwe" computer.
Had te horen gekregen dat de computer defect zou zijn (of toch temp sensor in de computer).
Grootste probleem is dat de vervang computer van hetzelfde type saab EN hetzelfde bouwjaar moet zijn.
Heb het laten vervangen in officiële saab garage maar daar wisten ze dit blijkbaar niet met als gevolg dat LPG helemaal niet meer werkte met de "nieuwe" computer.