Pagina 1 van 1

weinig gas kunnen tanken( mag een slot op)

Geplaatst: za 11 feb, 2012 13:24
door Hoofdweg79
Goedemorgen mijn Saab 99 op gas heb ik maar weinig mee gereden(koprevisie komt eraan) Maar wat mij opviel is dat ook al had mijn broer er 200km mee gereden het gas vullen erg langzaam ging. Dus gas bijvullen erg traag. Kon er dan we 14 liter gas bij doen maar dit duurde erg lang. Hoort dit of komt het door mijn weinige ervaring met gas. Viel me op dat de auto ondanks de kou erg makkelijk op gas en benzine starte. Graag jullie ervaringen in deze.

Bedankt Edwin

Re: weinig gas kunnen tanken

Geplaatst: za 11 feb, 2012 14:29
door GHIA
Moeilijk zo te beoordelen.
Iets met de klep?

Ik zou de tank eens leeg rijden en een nieuwe lang met vulnippel monteren.
Of een LPG inbouwstation even 'be'-vragen.

Re: weinig gas kunnen tanken

Geplaatst: za 11 feb, 2012 15:06
door Hoofdweg79
Iets met de klep, bedoel je de klep die achter de vulnippel zit?


Ik zal hem na de koppakking revisie even helemaal leegrijden. Is een goede tip. Weet jij of je aan een auto met gas zomaar kunt lassen? Alvast mijn dank Edwin

Re: weinig gas kunnen tanken

Geplaatst: za 11 feb, 2012 18:44
door Valorian
Hm... even voor de zekerheid: heb je meerdere pompen geprobeerd? Ik heb zelf ervaren dat er nogal wat verschil zit in de snelheid waarmee dat gaat...

Re: weinig gas kunnen tanken

Geplaatst: za 11 feb, 2012 19:16
door Hoofdweg79
Bij twee pompen geprobeerd... allebei hetzelfde.

Re: weinig gas kunnen tanken

Geplaatst: zo 12 feb, 2012 9:02
door rademaker
ik zou niet zo gauw panikeren. Er is inderdaad opvallend veel verschil tussen de diverse tankstations qua snelheid van LPG inladen.

Re: weinig gas kunnen tanken

Geplaatst: zo 12 feb, 2012 9:08
door Hoofdweg79
Dank voor reactie. Paniek niet doe ik alleen als in houffalize mijn hayes schijfremmen het niet doen hoor;-) . Heeft meer met de garage te maken die mij belazerd heeft met de auto. Vroeg mij alleen af of het normaal was. Antwoord is gegeven mag een slotje op.