Cursus LPi Systeem Vialle

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Cursus LPi Systeem Vialle

Bericht door Thieuke » ma 14 mei, 2012 20:23

Ik was op zoek naar informatie over capaciteit van injectoren van Vialle toen ik hier voorbij kwam:

LINK WERKT NIET MEER

Wordt helemaal uitgelegd hoe het Vialle systeem werkt.

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Cursus LPi Systeem Vialle

Bericht door millerman » wo 16 mei, 2012 15:49

Dankje, leuke materie! Overigens staat hier toch vaak dat bruine injectoren groter zijn dan de witte, maar hierin staat toch duidelijk het omgekeerde.

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » wo 16 mei, 2012 17:54

Jep, de witte zijn de grootste namelijk Vialle20, waarbij staat dat het getal voor de opbrengst staat. Er staat alleen niet bij wat ze met de opbrfngst bedoelen......

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » wo 16 mei, 2012 18:26

Gelukkig heb ik die witte ;)

gsuk
Geregistreerd lid

Bericht door gsuk » do 17 mei, 2012 1:15

Gelukkig heb ik de donkerbruine (nummer28)

http://www.vanmeenen.com/catalogue/ALNL00.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
bladzijde16 zie je alle verkrijgbaar maten en kleuren

Groetjes Emile

John Grand
Geregistreerd lid

Bericht door John Grand » do 17 mei, 2012 9:15

Veel info idd .

Maar of nou dat automatische overschakelen naar benzine om LPG pomp veilig te stellen er bij mij opzit weet ik niet eigenlijk,

rijd in geval van roodlampje zsm op benzine of tank weer LPG gewoon , doe ik zelf al ,

Heeft hier iemand ervarin of het ook zo is ??

rs13
Geregistreerd lid

Bericht door rs13 » do 17 mei, 2012 9:45

aah... Er zijn dus twee bruine kleuren... De grootste donkerbruin... Ben benieuwd welke kleur er in mijn auto is ingebouwd bij Wallinga...... Zal het maandag even navragen als ik hem ophaal...

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » do 17 mei, 2012 15:09

Ah, dus toch! Gelukkig spuit ie gewoon benzine bij als ie te weinig LPG levert ;) Afgelopen weekend nog netjes 215km/u aangetikt op LPG met volgas.

@rs13: Gewoon onder de motorkap kijken!

rs13
Geregistreerd lid

Bericht door rs13 » vr 18 mei, 2012 19:55

vandaag onverwachts toch de auto opgehaald, echter op de terugweg bleek e.e.a. Nog niet helemaal voor elkaar dus de auto weer teruggebracht voor wat fine tuning.

Er zitten 5 donkerbruine lpi injectoren in. Het geheel ziet er netjes uit. Auto,reed goed behalve dat vanaf 140 bij volgas de auto erg leek te hikken. Stotteren dus. op benzine ging het verder prima. De lpi computer wordt u ook, net als
bij Millerman naar Vialle opgestuurd. ben erg benieuwd hoe hij dalijk rijdt als hij klaar is.

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » vr 18 mei, 2012 21:52

De belangrijkste vraag in mijn ogen is nu: voor hoeveel pk staan die verschillende kleuren injectoren garant? Ze staan trouwens allemaal voor €144,- / st. :shock: in de lijst bij van Meenen....

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » vr 18 mei, 2012 22:44

PK per injector heb ik nooit begrepen... een injector levert geen PK's, maar brandstof. Je motor levert de PK's.

rs13
Geregistreerd lid

Bericht door rs13 » vr 18 mei, 2012 22:52

Jammer dat je niet weet wat de codes betekenen inderdaad. Witte injectoren zijn 20 en bruine 27. Maar wat het capaciteitsverschil is... Who knows...

Pk per injector is idd een nogal rare uitdrukking maar op zich natuurlijk wel een manier om iets uit te drukken :mrgreen:

Als je bv. Voor 300pk op een 4 cyl benz auto 444cc p/min injectoren hiervoor nodig hebt en deze zijn paars.... Dan kun je toch gewoon zeggen dat de paarse injectoren goed zijn voor 75 pk... Tuurlijk zal dat afhankelijk zijn van de motor waar ze in zitten maar het praat wel gemakkelijk.

Aangezien het hier bijna altijd om de t7 en soms t5 motor gaat is het best een handige uitdrukking vind ik... Maar ben met je eens Millerman, de uitdrukking op zich slaat nergens op... Zelfde als 300pk banden.... :wow:

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » vr 18 mei, 2012 22:58

Tja, pk's is van zoveel meer afhankelijk dan alleen injectoren. En in iedere motor is het weer anders.

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » vr 18 mei, 2012 23:22

Ja dat klopt ook wel, maar we hebben het hier natuurlijk over Saab i.c.m. een turbo. Redelijk beperkte keuze. Ik hoor altijd mensen spreken over X pk per injector, en dat praat makkelijk, want pk's zeggen de meeste mensen nog het meest. Dat op technisch vlak de capaciteit van een injector niet uitgedrukt zou worden in pk per injector was voor mij ook wel redelijk logisch.

Ik zou niet weten wat de capaciteit van een injector is, of hoe dit wordt uitgedrukt. Ik kwam niet verder dan bijv. ml/ sec of ml / min. o.i.d.

Zelf vond ik het dus jammer dat Vialle niet aangeeft wat ze met de getallen bedoelen.

Vooral omdat ik nu een 2.0t heb met slechts 150 pk, en deze wil tunen naar bijv. 200pk. Dan is het misschien handig dat ik weet wat de injector oplevert.

Het spreken in x pk injectoren is dan puur voor het gemak of begrijpelijke. Dus nog wat onderzoek te verrichten.

Overigens is de fabrikant van de injectoren "gewoon" Siemens..... Voor wie het nog niet wist of voor wie ook neer informatie zoekt.

gsuk
Geregistreerd lid

Bericht door gsuk » za 19 mei, 2012 18:15

John Grand schreef:Veel info idd .

Maar of nou dat automatische overschakelen naar benzine om LPG pomp veilig te stellen er bij mij opzit weet ik niet eigenlijk,

rijd in geval van roodlampje zsm op benzine of tank weer LPG gewoon , doe ik zelf al ,

Heeft hier iemand ervarin of het ook zo is ??
welk lpg meter heb je?
ik heb de zilver kleurige rond meter met blauwe leds vialle teken in het midden en brandstof teken onderop.
bij mij schakelt die automatisch over naar benzine als er nog een paar liter lpg er nog in zit en weer terug naar lpg als je minimaal meer dan 1/3 tank inhoud lpg heb getankt.
met de ander meter weet ik niet of dat zo is.

groetjes Emile

Plaats reactie