Whoopsie, gaslek.
-
Nairua
- Donateur

Whoopsie, gaslek.
Ik heb een Prins VSI zonder 80% vulbescherming iets. En volgens mij is het daar bij de laatste keer tanken misgelopen. Ik ruik namelijk gas (vooral bij stationair) en de tank is 25% sneller leeg. Dus ja, lek.
Gasboertje is helaas gesloten wegens vakantie en ik moet morgen richting Berlijn. Uiteraard kan dat ook op benzine, maar dat kost me 2,20371 keer meer.
Stel dat ik teveel heb getankt, wat is dan de zwakste schakel in het hele Prins VSI gebeuren? Waar moet ik zoeken naar het lek? Is het een manier om gas zichtbaar te maken? (buiten een peuk op te steken)
Dank!
Gasboertje is helaas gesloten wegens vakantie en ik moet morgen richting Berlijn. Uiteraard kan dat ook op benzine, maar dat kost me 2,20371 keer meer.
Stel dat ik teveel heb getankt, wat is dan de zwakste schakel in het hele Prins VSI gebeuren? Waar moet ik zoeken naar het lek? Is het een manier om gas zichtbaar te maken? (buiten een peuk op te steken)
Dank!
-
tanisha
- Geregistreerd lid
Re: Whoopsie, gaslek.
even ruiken waar het weg komt als je het buiten onder de wagen bij de kofferbak het sterkst ruikt dan is je overdruk ventiel in werking getreden wat mij niet gek lijkt met het warme weer
als je voor onder de kap gas ruikt zou ik de rit mooi op benzine gaan doen of ergens langs waar ze het kunnen fiksen
als je voor onder de kap gas ruikt zou ik de rit mooi op benzine gaan doen of ergens langs waar ze het kunnen fiksen
-
Garrett
- Lid van verdienste
Als je over de e313 naar Berlijn gaat, afrit Westerlo Olen. AGS is importeur van Prins. Misschien kan hij je makkelijk en snel op weg helpen.
-
Nairua
- Donateur

Die zijn in verlof.Garrett schreef:Als je over de e313 naar Berlijn gaat, afrit Westerlo Olen. AGS is importeur van Prins. Misschien kan hij je makkelijk en snel op weg helpen.
Anyway, het komt bij de motor vandaan. Kofferbak is check.
-
tanisha
- Geregistreerd lid
even langs een apk boer die hebben een gas snuffelaar en kunnen zo het lek zoeken als je mazzel hebt ligt er iets los
-
Garrett
- Lid van verdienste
mss met een zielig gezicht even langs de keuring gaan, dat je je zo'n zorgen maakt
Wellicht pakken ze er de snuffelaar even voor je bij.
Anders kom je -als je over Eindhoven rijdt- nog langs een paar gasboeren, zoals Wallinga in Eindhoven. Volgens mij ook nog een in Best.
Anders kom je -als je over Eindhoven rijdt- nog langs een paar gasboeren, zoals Wallinga in Eindhoven. Volgens mij ook nog een in Best.
-
Nairua
- Donateur

Ben maar op benzine naar Berlijn gereden. Bij thuiskomst AGS gebeld, afspraak gemaakt en ik kan hem sewes weer ophalen. VSI verdamper is stuk.
Nu komt het leuke: Ik krijg een rekening van 300+ euro omdat de oorzaak van het defect een ongeval zou zijn. (Mijn voorbumper ziet er momenteel ook echt niet uit)
Echter is dat ongeval pas gebeurd ná het constateren van het gaslek. Ongeval is van een paar dagen terug, op weg naar Berlijn. Gaslek is van 17 juli. Ben dus benieuwd hoe ze dat hard gaan maken.
Grrrr @ AGS. :-/
Nu komt het leuke: Ik krijg een rekening van 300+ euro omdat de oorzaak van het defect een ongeval zou zijn. (Mijn voorbumper ziet er momenteel ook echt niet uit)
Echter is dat ongeval pas gebeurd ná het constateren van het gaslek. Ongeval is van een paar dagen terug, op weg naar Berlijn. Gaslek is van 17 juli. Ben dus benieuwd hoe ze dat hard gaan maken.
Grrrr @ AGS. :-/
-
sjak
- Geregistreerd lid
Zat de gasinstallatie nog in de garantie dan?
Vind het sowieso ook een gemakzuchtige diagnose. Een verdamper kan echt wel een klapje verwerken, vaak beter dan de inzittende van een auto... moet spontaan hier aan denken: http://www.nu.nl/column-zaterdag/286916 ... klant.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Vind het sowieso ook een gemakzuchtige diagnose. Een verdamper kan echt wel een klapje verwerken, vaak beter dan de inzittende van een auto... moet spontaan hier aan denken: http://www.nu.nl/column-zaterdag/286916 ... klant.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
brinky
- Donateur

Dat vind ik nogal een straffe uitspraak om zomaar te doen, zonder ook maar iets van de situatie te weten. Misschien zit de verdamper wel achter de bumper gemonteerd... dan is het van de gasinbouwer niet zo gek om er vanuit te gaan dat het lek ontstaan is bij schade.sjak schreef:Zat de gasinstallatie nog in de garantie dan?
Vind het sowieso ook een gemakzuchtige diagnose. Een verdamper kan echt wel een klapje verwerken, vaak beter dan de inzittende van een auto... moet spontaan hier aan denken: http://www.nu.nl/column-zaterdag/2869164/*-klant.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
sjak
- Geregistreerd lid
Het probleem was al voor de aanrijding aanwezig (zie datum 1e post), dan lijkt het me geen faire diagnose. Is verder niks strafs aan
En laten we wel wezen, wie monteert er nu een verdamper + hogedrukleding direct achter de bumper
En laten we wel wezen, wie monteert er nu een verdamper + hogedrukleding direct achter de bumper
-
tonke40
- Donateur (10x)

Op zich niet zo gek , vorig jaar ook een Prins LPG verdamper gehad die gas lekte in het koelsysteem.
Revisieset gemonteerd en probleem was verholpen , alleen was dit wel een systeem dat al jaren geleden was geinstalleerd.
Revisieset gemonteerd en probleem was verholpen , alleen was dit wel een systeem dat al jaren geleden was geinstalleerd.
-
tanisha
- Geregistreerd lid
was iets met koken op gas of zo! die gas meuk heb je altijd wat mee!
-
Nairua
- Donateur

De 22ste heb ik het probleem geconstateerd, de 23ste gebeld naar AGS maar voicemail met de melding dat ze op verlof waren. 25ste hier om een tussenoplossing gevraagd, 26ste ongeval(aantoonbaar door PV politie/exif data schade foto). 30ste AGS gebeld voor een afspraak, en gister de auto opgehaald.
Ik heb op de factuur de reden laten zetten waarom ik moest betalen, en heb de defecte verdamper meegenomen naar huis (geen visuele schade). Dus morgen de baas bellen (hij was al weg) en anders vredegerecht (hip Belgisch iets)
Ik vind het sowieso onnozel om een verdamper met opschrift 'max 135kW' te monteren in een auto met 198kW maar goed. (theoretisch 31% teveel)
Dat eeuwige genaai door bedrijven ben ik meer dan zat.
Ik heb op de factuur de reden laten zetten waarom ik moest betalen, en heb de defecte verdamper meegenomen naar huis (geen visuele schade). Dus morgen de baas bellen (hij was al weg) en anders vredegerecht (hip Belgisch iets)
Ik vind het sowieso onnozel om een verdamper met opschrift 'max 135kW' te monteren in een auto met 198kW maar goed. (theoretisch 31% teveel)
Dat eeuwige genaai door bedrijven ben ik meer dan zat.
-
Nairua
- Donateur

Ja, hoor je vaker uit conservatieve hoek hè.tanisha schreef:was iets met koken op gas of zo! die gas meuk heb je altijd wat mee!