Qualiteit in LPG
-
Witte_nl
- Geregistreerd lid
Qualiteit in LPG
Ik vind het vreemd dat er zoveel prijsverschil in LPG zit.
Hier in Venlo betaal ik bij Texaco 63,9 cent voor een liter LPG.
Is dit een andere menging of is het gewoon goedkoop?
Omdat ik pas net LPG rijd heb ik nog geen vergelijk of het nu meer verbruikt dan andere LPG.
Hier in Venlo betaal ik bij Texaco 63,9 cent voor een liter LPG.
Is dit een andere menging of is het gewoon goedkoop?
Omdat ik pas net LPG rijd heb ik nog geen vergelijk of het nu meer verbruikt dan andere LPG.
-
Descendent
- Donateur (2x)

Re: Qualiteit in LPG
Volgens mij komt alle LPG bij dezelfde 'dealer' vandaan waarvan ik de naam ff kwijt ben (net als de meeste benzine overigens).
Kwaliteitsverschil zit er echt niet in. (Godzijdank hebben ze nog geen LPG fulesave of dat soort ongein uitgevonden...
)
Dat je in Venlo relatief goedkoop uitbent komt ook doordat je redelijk dichtbij Belgie zit (waar de LPG zo'n 55 cent de liter is) denk ik.
In Zwolle / Almere betaal ik rond de 66 cent/l.
Kwaliteitsverschil zit er echt niet in. (Godzijdank hebben ze nog geen LPG fulesave of dat soort ongein uitgevonden...
Dat je in Venlo relatief goedkoop uitbent komt ook doordat je redelijk dichtbij Belgie zit (waar de LPG zo'n 55 cent de liter is) denk ik.
In Zwolle / Almere betaal ik rond de 66 cent/l.
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Qualiteit in LPG
Hier momenteel iets van 63 cent toch ook nog (België onder Roosendaal).
-
Descendent
- Donateur (2x)

Ik heb 3 week geleden in de buurt van Ieper echt getankt voor 55 cent de liter.Thieuke schreef:Hier momenteel iets van 63 cent toch ook nog (België onder Roosendaal).
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Qualiteit in LPG
Ja, was drie weken geleden, 3 weken daarvoor stond die op 50 cent.
-
turbopilot
- Donateur (7x)

kwaliteitsverschil is er denk ik niet veel
alleen in de winter lijkt dit merkbaar, ander stationair toerental en verbruik na tanken bij verschillende tankstations
maar dat komt denk ik meer door butaan propaan verhouding
butaan heeft een kookpunt bij een hogere temperatuur (dit gas wil dus "slechter" verdampen)
bij een auto installatie zal dit niet veel moeten uitmaken, omdat het opwarmen in de verdamper gebeurt.
(btw; rij met old fasion lpg installatie)
alleen in de winter lijkt dit merkbaar, ander stationair toerental en verbruik na tanken bij verschillende tankstations
maar dat komt denk ik meer door butaan propaan verhouding
butaan heeft een kookpunt bij een hogere temperatuur (dit gas wil dus "slechter" verdampen)
bij een auto installatie zal dit niet veel moeten uitmaken, omdat het opwarmen in de verdamper gebeurt.
(btw; rij met old fasion lpg installatie)
-
sjak
- Geregistreerd lid
Dan zal Eindhoven wel ver van België liggenDescendent schreef:Dat je in Venlo relatief goedkoop uitbent komt ook doordat je redelijk dichtbij Belgie zit (waar de LPG zo'n 55 cent de liter is) denk ik.
-
Witte_nl
- Geregistreerd lid
voor mij loont het zich niet echt om naar belgie te rijden om te tanken. Zo dichtbij ligt Venlo bij Belgie
Maar goed ik begrijp dus dat er niet veel kwaliteitsverschil in de LPG zit. Ik heb dus geluk dat deze om de hoek zit.
Maar goed ik begrijp dus dat er niet veel kwaliteitsverschil in de LPG zit. Ik heb dus geluk dat deze om de hoek zit.
-
Garrett
- Lid van verdienste
Er zit een gigantisch prijsverschil in de provincies. Dus niet België algemeen. Zo tankt royw (Maastricht) doorgaans bijna 10 cent per liter goedkoper dan dat wij dat in de Kempen kunnen.
Ik tank nu voor 62 cent in België, dus regio Turnhout. Als ik meer richting Limburg rij (ook Belgische Limburg) zie je de prijs onderweg gewoon zakken..
Dan je oorspronkelijke vraag: Ja er zit kwaliteitsverschil in LPG. Je merkt dit in eerste instantie door de actieradius, een slechtere LPG betekent minder kilometers op een tank. Het verschil kan soms zelfs meer dan 10% onzuiniger zijn...
Ik tank nu voor 62 cent in België, dus regio Turnhout. Als ik meer richting Limburg rij (ook Belgische Limburg) zie je de prijs onderweg gewoon zakken..
Dan je oorspronkelijke vraag: Ja er zit kwaliteitsverschil in LPG. Je merkt dit in eerste instantie door de actieradius, een slechtere LPG betekent minder kilometers op een tank. Het verschil kan soms zelfs meer dan 10% onzuiniger zijn...
-
sjak
- Geregistreerd lid
Kwaliteitsverschil kan ook komen door bv verontreinigingen in de tankwagen die de LPG aflevert bij het tankstation.
-
(R)ed
- Lid van verdienste
Ook de verschillende mengverhouding butaan-propaan kun je merken hoor.
-
Valorian
- Geregistreerd lid
Ik tank bij mij om de hoek in Utrecht bij de BP voor rond de 67 cent, bij de witte pomp 200 meter verderop voor 1 of 2 cent minder. Ga ik 500 meter verder bij de Total dan betaal ik minimaal 10 cent meer, en op de snelweg begint het geloof ik met een 8... In Frankrijk vorige week bij elke pomp die ik tegenkwam hetzelfde: 94 cent. En in Luxemburg all-time-low 60 cent heenrit, 62 cent terugrit. Maar dan sta je wel even in de rij 
-
jeroenp
- Geregistreerd lid
had je beter in Belgie kunnen tanken, nu iets van 58..........en dan zonder rij 
-
Valorian
- Geregistreerd lid
Ah, zal je altijd zienjeroenp schreef:had je beter in Belgie kunnen tanken, nu iets van 58..........en dan zonder rij
-
sjak
- Geregistreerd lid
Jep, in Griekenland bij 42 graden volgas bergop rijden met aangelengde butaan, dan kan je pingelen(R)ed schreef:Ook de verschillende mengverhouding butaan-propaan kun je merken hoor.