verdamper = G3?

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
brinky
Donateur
Donateur

Re: verdamper = G3?

Bericht door brinky » ma 13 aug, 2012 20:41

Ja dat kan... afhankelijk van welk merk systeem LPG je hebt.

9000-95
Donateur
Donateur

Bericht door 9000-95 » ma 13 aug, 2012 20:56

als het een importje uit Belgique betreft met een daar ingebouwde installatie wordt het heel lastig hem in NL op G3 te krijgen. Daarvoor heb je een G3 certificaat nodig wat in ons overgereguleerde landje alleen een erkende Nederlandse lpg inbouwer af mag geven. En dat doen ze uiteraard niet zo graag voor installaties die ze niet zelf hebben geleverd en ingebouwd.
Zelfs als je er eentje zover weet te krijgen moet je waarschijnlijk de nodige componenten laten vervangen, weet niet hoe het tegenwoordig ligt maar vroeger zat je in elk geval aan een nieuwe lpg computer, vulslang etc. Ditje datje, arbeidsloon, gasboer moet er natuurlijk ook war aan overhouden, je snapt het al...

Je kan allicht eens wat informeren hier en daar maar meestal loont het helaas niet.

jeroenp
Geregistreerd lid

Bericht door jeroenp » di 14 aug, 2012 9:07

Mijn ervaring: installatie moet gekeurd zijn door officiele inbouwer die G3 goedkeur mag afgeven. Volgens RDW is dit alleen bij nederlandse inbouwers het geval. Ik heb contact gehad met een nederlandse inbouwer (in mijn geval 1 die Vialle inbouwt). De papieren van de belgische inbouwer via de mail naar deze Nl inbouwer gestuurd, 100€ overgemaakt en netjes een bewijs thuisgestuurd gekregen dat mijn installatie G3 was goedgekeurd. (De inbouwer heeft mijn auto dus niet eens gezien.) Dit papiertje met kentekenbewijs opgestuurd naar de RDW en binnen 3 dagen op G3.

let op: Mijn auto was nog maar net ingevoerd, ik meen dat deze manier van overzetten op G3 binnen 1 jaar na invoeren gedaan moet zijn.

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » di 14 aug, 2012 13:58

Ik denk toch dat je als eerste eens zelf op onderzoek uit zou moeten gaan welk type LPG installatie nu in je wagen zit...

Fotootje van de LPG-knop? En de verdamper?

Plaats reactie