Saab 93 Aero 2.0T 2003
-
Robbert_s_
- Geregistreerd lid
Saab 93 Aero 2.0T 2003
Vandaag aan het grote avontuur begonnen genaamd LPG.
Deze middag heb ik de auto opgehaald na inbouw van een Vialle systeem. Direct binnen de eerste paar kilometers sloeg de auto af, telkens bij nadering van een stoplicht. Een 20km verder in de file op de snelweg wederom.
Daarnaast geeft het induwen van het gaspedaal bij een 80km/h of hoger eerst een inhouding, na een lichte schok gaat de auto er pas vandoor. Terugschakeling naar benzine, en dit euvel is weer weg..
Kan dit met verkeerde injectoren te maken hebben? Hoe kan ik zien of ze 'bruin' zijn?
Morgen weer terug ...
Deze middag heb ik de auto opgehaald na inbouw van een Vialle systeem. Direct binnen de eerste paar kilometers sloeg de auto af, telkens bij nadering van een stoplicht. Een 20km verder in de file op de snelweg wederom.
Daarnaast geeft het induwen van het gaspedaal bij een 80km/h of hoger eerst een inhouding, na een lichte schok gaat de auto er pas vandoor. Terugschakeling naar benzine, en dit euvel is weer weg..
Kan dit met verkeerde injectoren te maken hebben? Hoe kan ik zien of ze 'bruin' zijn?
Morgen weer terug ...
-
everlast
- Donateur (2x)

Re: Saab 93 Aero 2.0T 2003
het afslaan bij remmen voor een stoplicht op scherpe bocht heb ik meegemaakt met mijn vorige 9000.
ik heb die auto met lpi instalatie toen verkocht aan een vriend van een forumlid en die vertelde later me dat er ergens een kortsluiting zat.
wat weer invloed had op een bepaalde injector.
viewtopic.php?f=51&t=55610" onclick="window.open(this.href);return false;
alleen hebben die 2 nieuwe injectors niet geholpen en kwam het probleem weer terug en toen heb ik hem verkocht.
ik heb die auto met lpi instalatie toen verkocht aan een vriend van een forumlid en die vertelde later me dat er ergens een kortsluiting zat.
wat weer invloed had op een bepaalde injector.
viewtopic.php?f=51&t=55610" onclick="window.open(this.href);return false;
alleen hebben die 2 nieuwe injectors niet geholpen en kwam het probleem weer terug en toen heb ik hem verkocht.
-
Robbert_s_
- Geregistreerd lid
Verkopen? De LPG zit er nog geen dag in 
-
Robbert_s_
- Geregistreerd lid
Yes, gelukkig. Na 2maal inladen van andere software is het opgelost. Hulde voor de inbouwer, een hoop stress mindereverlast schreef:en is het probleem al opgelost?
-
Robbert_s_
- Geregistreerd lid
De auto start op benzine, daarna asap door op gas. Maar toch, voor mijn gevoel zakt de benzinemeter toch wel snel.
Twee weken geleden 22 liter getankt, nu alweer bijna leeg. Denk een 1000km gereden waarvan 100 op benzine. Hoe is jullie ervaring daarmee? Ik weet dat de auto niet erg zuinig is op koude motor.
Twee weken geleden 22 liter getankt, nu alweer bijna leeg. Denk een 1000km gereden waarvan 100 op benzine. Hoe is jullie ervaring daarmee? Ik weet dat de auto niet erg zuinig is op koude motor.
-
Sander
- Forum Admin
Ook hier een "snel" zakkende benzinemeter.
Koud rijdt een Saab erg onzuinig volgens mij en verbruikt daardoor relatief veel benzine.
Maar meer dan 4 keer per jaar tank ik niet op benzine denk ik (30.000 km per jaar)
Koud rijdt een Saab erg onzuinig volgens mij en verbruikt daardoor relatief veel benzine.
Maar meer dan 4 keer per jaar tank ik niet op benzine denk ik (30.000 km per jaar)
-
fozwart
- Donateur (7x)

De LPG installatie schakelt pas over als de motor een bepaalde temperatuur heeft bereikt. De benzine gaat dus echt in die onzuinige kilometertjes zitten.
-
Robbert_s_
- Geregistreerd lid
Ik zal het eens bijhouden, hoeveel KM de tank mee gaat. Het is alleen starten en de eerste km's op benzine.
Loopt de tank toch snel leeg dan zal er kans zijn op een lekkende lpg injector.
Loopt de tank toch snel leeg dan zal er kans zijn op een lekkende lpg injector.