LPG tanken in Zwitserland, veiligheidsbril en handschoenen?

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
nelfrikandel
Geregistreerd lid

LPG tanken in Zwitserland, veiligheidsbril en handschoenen?

Bericht door nelfrikandel » vr 29 mar, 2013 23:23

Tot mijn niet geringe genoegen iijn er in de afgelopen jaren een paar LPG stations in Zwitserland bijgekomen in de buurt van waar ik wel eens vertoef, maar vandaag dacht ik even dat ik in de maling werd genomen, toen de pomp na het aankoppelen niet startte, en er op mijn vragende blik richting kassahuisje werd gezwaaid met een veiligheidsbril ( type jaren 60 scheikundelokaal op een middelbare school) en een paar onbestemde werkhandschoenen. Schijnt sinds januari verplicht te zijn hiero. Iemand meer last van gehad?

Areyonga
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: LPG tanken in Zwitserland, veiligheidsbril en handschoen

Bericht door Areyonga » vr 29 mar, 2013 23:40

Herinner me een keer LPG tanken in Italie 12 jaar geleden, afgelegen industrieterrein, dikke muren tussen de verschillende pompen, dun dak erboven. Alsof je in een munitiebunker tankte :) Gelukkig in de afgelopen jaren deze situaties niet meer tegengekomen.

Maar ja, in sommige landen mag je je benzine zelfs niet zelf tanken, dus dat je plots ergens een bril, handschoenen etc moet dragen voor LPG verbaast me eigenlijk niet zoveel...zo'n wolk koude LPG damp in je gezicht is niet echt lekker.

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » vr 29 mar, 2013 23:58

dan sta je wel heel raar te tanken als je de LPG in je gezicht krijgt, als je afkoppelt. vaak is de LPG al verdampt voordat het je snufferd bereikt.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » za 30 mar, 2013 0:31

Die bril is om te voorkomen dat je ogen beschadigd raken als het pompstation ontploft tijdens het tanken :lol:

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » za 30 mar, 2013 1:48

Dat LPG tanken is ook levensgevaarlijk natuurlijk, in NL ontploft ook iedere dag wel ergens een LPG tankstation. :-S+

Descendent
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Descendent » za 30 mar, 2013 2:03

WT#?

Ik zou dr haast eens voor naar Zwitserland rijden om dat mee te maken... :lol:

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » za 30 mar, 2013 2:06

72sonett3 schreef:Dat LPG tanken is ook levensgevaarlijk natuurlijk, in NL ontploft ook iedere dag wel ergens een LPG tankstation. :-S+
Precies :lol:

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » za 30 mar, 2013 7:14

in Keulen heb ik eens getankt vanuit een afgesloten kooi.
de deur ging dicht en de tank werd van een afstand bediend.
we moesten 10 meter verderop achter een gele lijn wachten in het geval van een ontploffing. toen leefde ralph inbar nog...... .
hij kwam alleen niet langs.

mensen zijn soms gek en regels helemaal.

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » za 30 mar, 2013 8:36

in Engeland zijn ze nog wat minder benauwd met lpg dan hier daar tank je daar gewoon midden in de steden

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » za 30 mar, 2013 8:55

Jungleman schreef:dan sta je wel heel raar te tanken als je de LPG in je gezicht krijgt, als je afkoppelt. vaak is de LPG al verdampt voordat het je snufferd bereikt.
Dat zou het enige zijn dat ik me, met veel welwillendheid, kan bedenken. Die franse koppelstukken hebben namelijk kleine afblaasopeningetjes, die naar achteren toe afblazen bij het afkoppelen. Dat gaat niet iets harder dan bij de banjonetkoppelingen bij ons. Als je daar nu echt met je snufferd bovenop gaat zitten heb je kans dat dat een beetje koude LPG in je ogen blaast. Maar maf bleef het wel. En het is echt recent ingevoerd, want bij hetzelfde station was het in december nog geen enkel issue.

John Grand
Geregistreerd lid

Bericht door John Grand » za 30 mar, 2013 10:43

72sonett3 schreef:Dat LPG tanken is ook levensgevaarlijk natuurlijk, in NL ontploft ook iedere dag wel ergens een LPG tankstation. :-S+

noem er eens een paar dan , nog nooit gehoord zelf hoor , maar ik kom uit een ei natuurlijk...........

zalig Pasen trouwens hahaah :D

Chilly-Pepper
Donateur
Donateur

Bericht door Chilly-Pepper » za 30 mar, 2013 10:48

Descendent schreef:Ik zou dr haast eens voor naar Zwitserland rijden om dat mee te maken... :lol:
Ik kom er deze zomer nog doorheen en zal opletten of iets dergelijks zie... zo ja gooi ik voorzichtig (ben d'r gek mee) m'n vriendin compleet met foto camera de auto uit om er plaatjes van te schieten...

Afgelopen zomer was het zeker geen issue...

BTW In Italië laat ik wel altijd tanken door een pompbediende..gelijk praatje maken, iets meer betalen (2 a 3 cent per liter) maar je hoor gelijk of er nog bijzonderheden (zeker rond het notoire Bologna) te verwachten zijn langs jou route..stop ze een extraatje toe en checken ook de ruitenwisservloeistof en wassen je ramen met echt schoon water...en je staat even uit de zon en aan het einde van je tankbeurt staan ze je dan nog net uit te zwaaien... moet je ondertussen onze Duitse oosterburen horen vloeken en schelden...in de brandende, met vieze ramen etc.. :-P+

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » za 30 mar, 2013 11:11

Ik ben in Italië eens bijna omver gemept door zo'n opgewonden standje omdat ik zelf LPG ging tanken. Waar ik het lef vandaan haalde.

Wist ik veel... :shrug:

Maarre jouw geval klinkt wel als typisch Zwitsers, nel.

postma
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door postma » za 30 mar, 2013 12:59

2weken geleden in Interlaken een LPG gasfles getankt voor de caravan en geen van wat hierboven geschreven is, meegemaakt.

John Grand
Geregistreerd lid

Bericht door John Grand » za 30 mar, 2013 13:30

en dat is zelf hier verboden , geen gasflessen vullen , schijnt ook niet erg zonder risico te zijn voor gebruik ????

Plaats reactie