55 of 67 liter onderbouw gastank?

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
toniboy
Geregistreerd lid

55 of 67 liter onderbouw gastank?

Bericht door toniboy » ma 29 apr, 2013 20:59

Ik heb LPG laten inbouwen, er zit nu een 55 liter tank in, maar kan ook kiezen voor 67 liter

Maar dan komt de afdekplaat omhoog, of ze moeten een stuk uit de bodem halen .

Mijn vraag wie heeft een 67 liter tank in zijn saab 9-5 estate en hoe heb is daar gemonteerd ?

Evt een foto te verduidelijking zou mooi zijn.

Azul
Geregistreerd lid

Re: 55 of 67 liter onderbouw gastank?

Bericht door Azul » di 30 apr, 2013 11:52

Ik heb een 9000 met een 64 liter ringtank. Ik weet niet in hoeverre dat overeenkomt met jouw 9-5 maar ik wil best wel een paar foto's publiceren.

toniboy
Geregistreerd lid

Bericht door toniboy » di 30 apr, 2013 12:13

Het me meer om de 9-5 estate, in hoever de afdekplat omhoog komt.

even goed bedankt,voor de reactie.
gr.
ton

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » di 30 apr, 2013 13:08

ligt er ook aan waar je woont en welke afstanden je rijdt.
Bij mij in het dorp is het gas meestal de laagste prijs, rij dus graag met eentje waar ik "thuis" weer kan tanken.
keertje verkeerd moeten tanken in het westen/snelweg is maar zo €0,15 /liter duurder

Estate-V6
Geregistreerd lid

Bericht door Estate-V6 » wo 01 mei, 2013 14:26

Ik weet niet of dit bij de 9-5 Estate ook is, maar als je het laat verlagen, dus omlassen, zal de benzinetank ook verplaatst moeten worden of gehalveerd worden.

desiwirjo
Geregistreerd lid

Bericht door desiwirjo » wo 01 mei, 2013 15:12

Ik heb geen SE maar een SS met de grotere ringtank (67?). Ze hebben schuim om de tank geplaatst om de plaat te verhogen.
Kan er wel een foto van maken. Kan je in ieder geval zien hoeveel hoger hij komt.

Parallel
Geregistreerd lid

Bericht door Parallel » wo 01 mei, 2013 19:40

ik dacht dat bij een estate de afdekplaat helemaal niet omhoog komt maar ik weet dit niet 100% zeker

toniboy
Geregistreerd lid

Bericht door toniboy » wo 01 mei, 2013 22:42

Parallel schreef:ik dacht dat bij een estate de afdekplaat helemaal niet omhoog komt maar ik weet dit niet 100% zeker
Met de 55 liter tank heb ik nu denk ik 2 tot 3 cm speling tussen tank en de afdekplaat.

Zal morgen even een foto maken van de situatie .

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Tubbe » za 04 mei, 2013 14:08

Ik heb al vijf jaar een 67 liter Vialletank in mijn 9-5 estate. Betekent dat ze een van de twee balkjes hebben verwijderd van de vloerplaat en dat ter hoogte van de Alu deksel een cirkel is uitgefreesd inde houten bodemplaat (ongeveer half de dikte van de vloer). Conclusie: 67 liter past mits je enkele onzichtbare aanpassingen aan je vloerplaat accepteert. Dit verzwakt weliswaar maar liggend op de tank merk ik daar niets van. Een foto kan ik over een weekje weer plaatsen, ben nu 2000 km verwijderd van m'n Saabje

Ted raket
Geregistreerd lid

Bericht door Ted raket » za 04 mei, 2013 16:38

Ik heb een 63 liter ringtank en deze past zonder aanpassingen. Doorgaans krijg ik er tussen de 50 liter en 60 liter LPG in.

toniboy
Geregistreerd lid

Bericht door toniboy » za 04 mei, 2013 22:34

Tubbe schreef:Ik heb al vijf jaar een 67 liter Vialletank in mijn 9-5 estate. Betekent dat ze een van de twee balkjes hebben verwijderd van de vloerplaat en dat ter hoogte van de Alu deksel een cirkel is uitgefreesd inde houten bodemplaat (ongeveer half de dikte van de vloer). Conclusie: 67 liter past mits je enkele onzichtbare aanpassingen aan je vloerplaat accepteert. Dit verzwakt weliswaar maar liggend op de tank merk ik daar niets van. Een foto kan ik over een weekje weer plaatsen, ben nu 2000 km verwijderd van m'n Saabje
Bedoel je met vloerplaat de stalen bodemplaat ( onder gastank) ?

Swedespeed
Geregistreerd lid

Bericht door Swedespeed » zo 05 mei, 2013 9:14

Nee, waarschijnlijk bedoeld hij de houten kofferbakplaat

toniboy
Geregistreerd lid

Bericht door toniboy » zo 05 mei, 2013 10:09

Volgens de inbouwen moest er hier en daar stevig wat uitgeklopt worden in de reservewiel bak, of zouden de nieuwere tanken anders van model zijn.
als het alleen maar de houten plaat is, dan heb heb ik daar geen problemen mee.

Ted raket
Geregistreerd lid

Bericht door Ted raket » zo 05 mei, 2013 13:00

Om te voorkomen dat er appels met peren worden vergeleken even het volgende: Vroeger waren het echte donut tanks met een gat in het midden. Tegenwoordig is dat gat opgevuld en kan dus ook lpg bevatten, en daardoor een grotere inhoud bij de zelfde afmetingen. Daarnaast heeft een Vialle tank altijd minder netto inhoud door dat de pomp in de tank hangt.

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Tubbe » zo 05 mei, 2013 19:44

Met vloerplaat bedoel ik inderdaad de houten plaat, en ik heb inderdaad een donut van 67 liter voor vialle zoals gemeld. Niet helemaal hetzelfde dus maar conclusie kan dus zijn dat een ronde tank (niet donut dus) van vialle zelfs nog een paar liter groter kan zijn en dat is mooi meegenomen. Is natuurlijk wel afhankelijk van de inbouwmaat. Maar dat kan de ervaren inbouwen je zo vertellen C.q. Opzoeken

Plaats reactie