Pagina 1 van 1

Help?

Geplaatst: di 14 apr, 2015 16:09
door arbenos
zucht.... ik ben aan de beurt...

vandaag ineens tijdens het rijden op lpg houdt mijn 9-3 lpt met vialle lpi opeens in. nou.. eigenlijk niet eens inhouden maar het gaspedaal indrukken had gewoon geen zin..
na een paar keer overschakelen op benzine deed ie het weer.
een paar kilometer verder deed hij het weer niet.
Ik ben uiteraard niet blij en hoop dat mijn pomp nog leeft.

Ook heb ik onlangs na het tanken op de snelweg een half uurtje moeten wachten tot hij weer starte wat op een defecte bdp sensor kan duiden.
kan de bdp sensor de oorzaak zijn>???

zou bougies vervangen nut kunnen hebben of andere tips?

weet iemand wat uitlezen bij de gasboer kost?

geprobeerd:
-vol tanken.
-andere Di-Cassette .

Re: lpggg

Geplaatst: di 14 apr, 2015 16:11
door Jungleman
ooit ervaren met een Renault 21 op LPG: indicator gaf aan dat ik nog een halve tank had, maar aan de pomp bleek-ie leeg...had dezelfde symptomen.

Re: lpggg

Geplaatst: di 14 apr, 2015 16:14
door arbenos
Jungleman schreef:ooit ervaren met een Renault 21 op LPG: indicator gaf aan dat ik nog een halve tank had, maar aan de pomp bleek-ie leeg...had dezelfde symptomen.
ook een vialle installatie toevallig?
ik heb nog 1 groen streepje die bij hard naar links sturen even op rood schiet ;)
ik ga hem zo even vol tanken.
wie weet.... :-S+

Re: lpggg

Geplaatst: di 14 apr, 2015 17:33
door Jungleman
of het een Vialle-systeem was, weet ik niet meer, te lang geleden. een keer tanken en het was bij mij over.

Re: lpggg

Geplaatst: wo 15 apr, 2015 2:29
door Orphy
Als het wel de pomp is weet ik nog wel een goedkoop adresje waar je een revisie pomp kun halen. Ook nog redelijk bij je in de buurt en met een jaar garantie voor een erg scherpe prijs.

Re: lpggg

Geplaatst: wo 15 apr, 2015 16:55
door arbenos
Orphy schreef:Als het wel de pomp is weet ik nog wel een goedkoop adresje waar je een revisie pomp kun halen. Ook nog redelijk bij je in de buurt en met een jaar garantie voor een erg scherpe prijs.

fijn dankjewel, ik ga het even uitzoeken.

Re: lpggg

Geplaatst: wo 15 apr, 2015 20:37
door arbenos
Vandaag di-cassette van mijn broer gebrobeerd maar het mocht niet baten.

iemand andere ideeen?

Re: Help?

Geplaatst: do 16 apr, 2015 0:24
door fozwart
Draait je pomp? Je zou hem moeten kunnen horen als je de auto aan zet.

Re: Help?

Geplaatst: do 16 apr, 2015 8:17
door arbenos
fozwart schreef:Draait je pomp? Je zou hem moeten kunnen horen als je de auto aan zet.
Ik vermoed van wel,
af en toe kan ik een kilomer of 5 tot 10 rijden voordat de saab lpg gaat weigeren.

Re: Help?

Geplaatst: do 16 apr, 2015 10:39
door fozwart
ALs je LPG uitvalt zou je eens moeten luisteren in de kofferbak of hij nog draait.

Re: Help?

Geplaatst: do 16 apr, 2015 19:47
door arbenos
UPDATE:

Uitgelezen. foutcode p1312 gevonden. :!:
Afbeelding

heb vandaag de filter eruit gehaald, en gestofzuigd. (winkels waren al dicht)
die zag er zo uit : is deze vies of valt het wel mee?
:O:

Afbeelding
Afbeelding


Ook heb ik de 4 zekeringen naast de accu bekeken en schoongemaakt.
ik moet zeggen er was geen metaal meer te zien.
maar toch hielp het niet
Zijn er nog andere zekeringen/relais die ik kan bekijken/schoonmaken?
die zag er zo uit:
Afbeelding

Re: Help?

Geplaatst: do 16 apr, 2015 19:49
door arbenos
fozwart schreef:ALs je LPG uitvalt zou je eens moeten luisteren in de kofferbak of hij nog draait.
Ik heb even geluisterd maar als ik de auto start en hij is nog niet op lpg overgeschakeld, wat zou ik moeten horen?
Ik hoorde heeeel zachtjes en pong pong geluid

Re: Help?

Geplaatst: vr 17 apr, 2015 1:39
door fozwart
Dan moet je hem echt horen draaien. Een Vialle pomp hoor je echt zoemen en als ze wat ouder worden gaan de lagertjes ook iets meer lawaai maken. Misschien moet je even een Vialle specialist laten luisteren.

Re: Help?

Geplaatst: vr 17 apr, 2015 18:39
door arbenos
opgelost...

Je raadt het al.... de lpg pomp was kaduuk.
vandaag vervangen. met 3 jaar garantie voor 230 euro incl plaatsten.
kon ook voor 1 jaar garantie kiezen met gebruikte onderdelen voor 190 maar voor 2 jaar extra rust voor 40 euro vind ik niet duur.
dat is 1.66 euro per maand.

ook vind ik 230 euro niet duur voor de service die ik vandaag heb gekregen. in Liempde (NB) ;)


toch bedankt allen voor jullie hulp.

Re: Help?

Geplaatst: vr 17 apr, 2015 23:20
door fozwart
Mooi opgelost, niet een echte verrassing denk ik.