Beste Saabrijders en liefhebbers van dit forum,
ik rijd een Saab 9-5 2 liter bj 2004 (225 pk) met 115.000 km op de teller. De bedoeling is om op LPG te gaan rijden.
In een artikel * over saabyoungtimerlease.nl las ik dat het mogelijk is om een 76 liter ringtank te monteren. De LPG montage is gedaan door Brouwer LPG Hoogeveen. (nu op vakantie) in combinatie met Vogels LPG. Graag wil ik 500 km of meer op een tank kunnen rijden.
Bij een belrondje hoorde ik dat er 3 keuzes zijn; 1 de tank (waar en welke grootte), 2 de plek van de vulopening 3 de plek in de auto voor de LPG schakelaar.
Maar er zijn meer keuzes: welke inbouwer en welk merk LPG installatie! [En wat is nog meer aan te raden? Prins of Vogels? hulpveren? flashlube]
ik hoor graag jullie reacties.
groeten, Hylke Veenstra
* https://www.facebook.com/media/set/?set ... 2520003492" onclick="window.open(this.href);return false;
LPG inbouwen
-
odin1899
- Donateur

Re: LPG inbouwen
Ik heb Vogels VGI met een 54 liter ringtank 2 jaar geleden in een 9000 laten inbouwen. Inmiddels 30000 KM probleemloos mee gereden. Het enige is dat de LPG installatie het vermogen van de auto niet kan bijhouden als je plankgas geeft. Daar moet ik altijd nog eens een keer weer voor terug (benzine laten bijspuiten bij hogere toerentallen), maar is er nog nooit van gekomen. Mijn vulopening is aan de trekhaak vast gemaakt. Erg nette oplossing vind ik, geen plaatwerk wat roest rond je nippel. Ik rij ca. 400 KM met een 54 liter tank(je).
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Re: LPG inbouwen
Onze volgende auto krijgt een bigas installatie. Veel spullen voor te krijgen, zelf te tunen en ook zeer geschikt voor de hogere vermogens zonder fratsen te moeten doen.
Hebben nu Vialle overigens.
Hebben nu Vialle overigens.