Lpg pomp overleden?
Geplaatst: do 05 apr, 2018 21:18
Beste forum leden
ik zou even beginnen met wat vooraf gaande informatie, vorig jaar een saab 9-5 met vialle lpi aangeschaft (zeer goede koop tot nu toe).
En na 3 maanden viel mij op dat de lpg pomp iets te horen was. leek destijds niks ernstigs en mij werd zelfs door een mede lpg rijder verteld dat die van hem al 3 jaar dat geluid maakte, dus goed 10 maanden rondgereden en het geluid werdt niet meer en niet ernstiger totdat op een gegeven moment ik op de snelweg terug naar huis reed en de auto begon gigantisch te stotteren. Waarneer er vermogen gevraagd werd.
Op de lpg meter was nog maar net de 2de groene led uit gegaan en brande de laatste groene led gewoon nog. dus direct over geschakeld op benzine en eerste de beste tankstation toch maar is lpg vol gegooit (gewoon voor de zekerheid) en toen leek het wel alsof hij vacuum getrokken was toen ik de vulslang aansloot begon de meter zo al te lopen en zonder dat ik de knop ingedrukt had was er net iets minder dan een liter ingegaan. na het tanken reed hij gewoon normaal op lpg maar meer dan 5000 toeren zat er niet in veel stotteren dan en slecht lopen. dat is nu ongeveer een maand geleden gebeurd.
Nu rijd ik vanmorgen weg en merk ik dat de pomp gigantisch *hijgt* en slokkende geluiden + vermogen lijkt wat minder te zijn (auto op benzine naar werk gereden). nadat ik terug van het werk was toch maar uit nieuwsgierigheid een rondje gereden op lpg en merk dat de pomp stiller is maar nu komt hij niet boven de 3000 toeren ook voelt dat het vermogen er heen na de 2500 echt naar beneden keldert.
Mijn eigen gevoel zegt mij dat de lpg pomp overleden is maar durf niet met 100% zekerheid te zeggen nu zag ik de prijzen van een nieuwe/revisie pomp en dat valt mij opzich vies tegen, ik kan aan een lpi tank inc pomp uit een volvo v70 komen alleen weet ik niet hoe de opbrengst van de pomp geregeld is. zou iemand mij kunnen vertellen of ik gewoon de tank inc pomp plug and play over kan zetten uit de v70? en zou iemand mijn gevoel kunnen bevestegen dat het hier om een kapotte lpi pomp gaat?
met vriendelijke groet D25
ik zou even beginnen met wat vooraf gaande informatie, vorig jaar een saab 9-5 met vialle lpi aangeschaft (zeer goede koop tot nu toe).
En na 3 maanden viel mij op dat de lpg pomp iets te horen was. leek destijds niks ernstigs en mij werd zelfs door een mede lpg rijder verteld dat die van hem al 3 jaar dat geluid maakte, dus goed 10 maanden rondgereden en het geluid werdt niet meer en niet ernstiger totdat op een gegeven moment ik op de snelweg terug naar huis reed en de auto begon gigantisch te stotteren. Waarneer er vermogen gevraagd werd.
Op de lpg meter was nog maar net de 2de groene led uit gegaan en brande de laatste groene led gewoon nog. dus direct over geschakeld op benzine en eerste de beste tankstation toch maar is lpg vol gegooit (gewoon voor de zekerheid) en toen leek het wel alsof hij vacuum getrokken was toen ik de vulslang aansloot begon de meter zo al te lopen en zonder dat ik de knop ingedrukt had was er net iets minder dan een liter ingegaan. na het tanken reed hij gewoon normaal op lpg maar meer dan 5000 toeren zat er niet in veel stotteren dan en slecht lopen. dat is nu ongeveer een maand geleden gebeurd.
Nu rijd ik vanmorgen weg en merk ik dat de pomp gigantisch *hijgt* en slokkende geluiden + vermogen lijkt wat minder te zijn (auto op benzine naar werk gereden). nadat ik terug van het werk was toch maar uit nieuwsgierigheid een rondje gereden op lpg en merk dat de pomp stiller is maar nu komt hij niet boven de 3000 toeren ook voelt dat het vermogen er heen na de 2500 echt naar beneden keldert.
Mijn eigen gevoel zegt mij dat de lpg pomp overleden is maar durf niet met 100% zekerheid te zeggen nu zag ik de prijzen van een nieuwe/revisie pomp en dat valt mij opzich vies tegen, ik kan aan een lpi tank inc pomp uit een volvo v70 komen alleen weet ik niet hoe de opbrengst van de pomp geregeld is. zou iemand mij kunnen vertellen of ik gewoon de tank inc pomp plug and play over kan zetten uit de v70? en zou iemand mijn gevoel kunnen bevestegen dat het hier om een kapotte lpi pomp gaat?
met vriendelijke groet D25