Saab 9-3 2001 lpt 2.0 (prins systeem) de groene lichtjes van de tankinhoud lpg blijven knipperen en continu klikkend geluidje (verdamper?) van overschakelen lpg/benzine. Later alarm piepgeluidgaat af.
Het gassysteem prins is uitgelezen door origineel prinsprogramma. Fout 302 (verdamperfilter is vervangen) -> geen fouten meer. Auto rijdt in theorie nu op lpg maar knipperend licht van tankinhoudlpg blijft en klikkend geluid van verdamper ook (ik denk de verdamper) en de tankinhoud lpg verminderd niet..
Volgens de lpg-specialist is er druk, dus er wordt gas in de verbrandingskamer gedrukt.
De lpg-specialist heeft 45 jaar ervaring en heeft er geen verklaring voor. Help me. Suggesties voor goede lpg-specialisten?
LPG klikkend geluid 9-3 2001 2.0t en niet werken
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 3
- Lid geworden op: za 08 mei, 2021 11:12
- Regio: BE - West-Vlaanderen / Flandre-Occidentale
Re: LPG klikkend geluid 9-3 2001 2.0t en niet werken
Hey ben je blij met de wagen?
Is de lpg er later ingebouwd?
Ik wil me een 9-3 aanschaffen 2.0 turbo
Met 143.000 op de teller
Moter code b250r
Met een lpg installatie die er ook later is ingezet
Is de lpg er later ingebouwd?
Ik wil me een 9-3 aanschaffen 2.0 turbo
Met 143.000 op de teller
Moter code b250r
Met een lpg installatie die er ook later is ingezet
-
- Donateur
- Berichten: 3716
- Lid geworden op: do 17 apr, 2008 10:47
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: LPG klikkend geluid 9-3 2001 2.0t en niet werken
Slechte massa of 12V op de lpg ECU?
9000 Anniversary 2.3T
- werli
- Donateur (2x)
- Berichten: 6664
- Lid geworden op: zo 02 mei, 2004 22:22
- Regio: BE - Antwerpen / Anvers
Re: LPG klikkend geluid 9-3 2001 2.0t en niet werken
heey
de topic starter was blij met zen auto toen deze nog in zijn bezit was,topic starter was steeds bezig met de auto te verfraaien
as 3,viggen body kit,alu36 wielen,viggen interieur,3inch DP,iets meer paarden,
nu bijna 3 jaar later is die auto niet meer in omloop,en is het zoeken voor een oplossing van het toenmalige probleem overbodig
een prins installatie is er steeds later ingebouwd
saab beherman leverde Vialle systeem op nieuwe auto's (dacht ik )
143dkm is niet veel op de teller, weet dat een b205 iets zwakker is van kleppen in combi met lpg toch een kop revisie met de tijd is nog steeds voordeliger dan constant benzine rijden als het daar om te doen is
mvg werner
de topic starter was blij met zen auto toen deze nog in zijn bezit was,topic starter was steeds bezig met de auto te verfraaien
as 3,viggen body kit,alu36 wielen,viggen interieur,3inch DP,iets meer paarden,
nu bijna 3 jaar later is die auto niet meer in omloop,en is het zoeken voor een oplossing van het toenmalige probleem overbodig
een prins installatie is er steeds later ingebouwd
saab beherman leverde Vialle systeem op nieuwe auto's (dacht ik )
143dkm is niet veel op de teller, weet dat een b205 iets zwakker is van kleppen in combi met lpg toch een kop revisie met de tijd is nog steeds voordeliger dan constant benzine rijden als het daar om te doen is
mvg werner
- evo
- Donateur (2x)
- Berichten: 5550
- Lid geworden op: zo 25 mar, 2007 23:00
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
- Contacteer:
Re: LPG klikkend geluid 9-3 2001 2.0t en niet werken
Ik heb redelijk wat kms op LPG gedraait. Ook met de B205.
Zoals Werner aan geeft, hebben de motoren zoals ze in de 9-3 werden geleverd wat zwakkere koppen, waardoor ze na ongeveer 150000km op lpg veelal aan een koprevisie toe zijn. Als er dan geharde zetels geplaatst werden was dat probleem verholen, en kon je er doorgaans mee doorrijden tot... nah, je snapt em.
Overigens leverde SAAB later, voor de BioPower versies van de 9-5, af fabriek koppen met hardere zetels. Deze waren ideaal voor lpg (of tuning ).
Succes!
Zoals Werner aan geeft, hebben de motoren zoals ze in de 9-3 werden geleverd wat zwakkere koppen, waardoor ze na ongeveer 150000km op lpg veelal aan een koprevisie toe zijn. Als er dan geharde zetels geplaatst werden was dat probleem verholen, en kon je er doorgaans mee doorrijden tot... nah, je snapt em.
Overigens leverde SAAB later, voor de BioPower versies van de 9-5, af fabriek koppen met hardere zetels. Deze waren ideaal voor lpg (of tuning ).
Succes!