900 oud start niet meer op benzine

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Van Driel
Geregistreerd lid
Berichten: 15
Lid geworden op: do 02 mar, 2006 12:02
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

900 oud start niet meer op benzine

Bericht door Van Driel » do 06 jun, 2019 23:38

Ik heb een 900 van 1993 (nog maar 570.000 km gelopen) die van het ene moment op het andere niet meer op benzine start en loopt. Twee keer andere benzinecomputer erin geprobeerd maar maakt niet uit. Brandstofpomp en cold start valve tijdens starten met zelfgemaakte drukknop bekrachtigen tot groene lampje op keuzeknop brandt en dan loopt-ie op LPG. Hij lijkt wel iets luier. Ik verdenk de LPG computer die de benzine aan zou moeten sturen tijdens de start. Er zitten Vialle-componenten in. Geen LPG bedrijf heeft nog zo'n ding en de slopers hebben ze allemaal weggegooid. Wie heeft toevallig nog zo'n LPG computer of zou hem kunnen doormeten en repareren?

Gebruikersavatar
ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 15929
Lid geworden op: di 03 mei, 2011 6:07
Regio: NL - Provincie Flevoland
Contacteer:

Re: 900 oud start niet meer op benzine

Bericht door ReinO » vr 07 jun, 2019 7:22

hij moet op benzine starten, lopen en inleren. waarom verdenk je de brandstofpomp niet? Die gaan langzaam -sons ineens- minder hun werk doen (door forummer Dion al
eens mooi aangetoond) waardoor het lopen niet / nier meer goed gaat.
De Moerasruiter uit het Paradijs
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.

Gebruikersavatar
turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 16527
Lid geworden op: za 07 aug, 2010 23:26
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: 900 oud start niet meer op benzine

Bericht door turbopilot » vr 07 jun, 2019 8:36

:offtopic:
dat altijd maar starten op benzine, voordat het op lpg overgaat, die oude dingen van mij met een verdamper installatie starten altijd op lpg, ook in de winter bij dikke min temperaturen.

heb een classic turbo die ook eerst op benzine start, hartsike leuk, drukje op de knop en vroem. maar zelfs bij normaal gebruik krijg ik nog bijn in mijn buik van de hoeveelheid benzine die er telkens in moet. :D

maar wat rein zegt, eerst eens kijken of er andere zaken zijn waarom hij niet op benzine wil.

of je moet nu geluk hebben dat er een forummer reageert die jouw een saabgargage kan tippen. hier in het oosten zit er wel 1, maar die heeft het volgens mij knetterdruk
(\\==U==//) = --=⓪=0=⓪=-- > SFPT2F4U pppttjjjee

Gebruikersavatar
Van Driel
Geregistreerd lid
Berichten: 15
Lid geworden op: do 02 mar, 2006 12:02
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: 900 oud start niet meer op benzine

Bericht door Van Driel » di 11 jun, 2019 14:28

Benzinepomp geeft 3,2 bar, maar krijgt al geen stroom in de zekeringen kast. Injectoren krijgen ook geen stroom. 2x andere benzinecomputer er in geprobeerd, zoals gezegd. Als ik de wagen met mijn noodoplossing voor benzine (spanning op benzinepomp en cold start sproeier zetten) aan het lopen heb op LPG is-ie lui en stottert-ie af en toe. Elektrische installatie is schoon, goede massacontacten en verbindingen. Wat kan ik nog meer verdenken dan een "kromme bit" in die LPG-computer?
Turbopilot, mijn eerste LPG (zelf ingebouwd) startte ook altijd op LPG, maar in deze wagen zit nu eenmaal die vervloekte automatisch benzine-start. Kun je me die garage in het oosten geven, dan kan ik proberen wat ik van ze te weten kan komen.

Groet, Gert van Driel.

Gebruikersavatar
9323
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 5008
Lid geworden op: zo 28 sep, 2008 13:47
Regio: NL - Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: 900 oud start niet meer op benzine

Bericht door 9323 » di 11 jun, 2019 15:26

Als brandstofpomp en injectoren geen stroom krijgen, dan zou ik het brandstofrelais en/of het hoofdrelais eens checken. Zitten in de voetenruimte van de bijrijder, boven de ecu.
'92 900i-16v vijfdeurs, Cherry Red (214c), 287.000km
'23 Ford Kuga PHEV Titanium, Blazer Blue, 14000km

Gebruikersavatar
Van Driel
Geregistreerd lid
Berichten: 15
Lid geworden op: do 02 mar, 2006 12:02
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: 900 oud start niet meer op benzine

Bericht door Van Driel » wo 14 aug, 2019 11:41

Allebei gecheckt!

Gebruikersavatar
turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 16527
Lid geworden op: za 07 aug, 2010 23:26
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: 900 oud start niet meer op benzine

Bericht door turbopilot » wo 14 aug, 2019 16:13

Mijn broer had onlangs ook zoiets, van alles geprobeerd/ gewisseld
Toch even langs een gasboer, heb jij een idee

Ik zie het al, je hebt er een Poolse zekering inzitten :shock: :shock: :shock: :shock:

Even voor je beleving, zekering lijkt gewoon goed en bij onbelast doormeten ook.

Zou zeggen Wissel de zekeringen eens voor de zekerheid :wink:
(\\==U==//) = --=⓪=0=⓪=-- > SFPT2F4U pppttjjjee

Plaats reactie