Uitwisselbaarheid van Vialle uitstroompijpjes

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wouter
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 8431
Lid geworden op: do 30 okt, 2003 1:00
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Uitwisselbaarheid van Vialle uitstroompijpjes

Bericht door Wouter » vr 25 nov, 2022 0:04

Alweer mijn derde vraag over de uitstroompijpjes van het Vialle LPi systeem.

Mijn oorspronkelijke plan was om de messing uitstroompijpjes van mijn 9-5 2.3t te vervangen. 2,5 week geleden bij lpgonderdelenshop.nl vier uitstroompijpjes besteld. Sindsdien helaas niets meer van deze webshop vernomen. In een ver verleden (2014) had ik er al wel eens wat besteld en dat ging prima. Maar als ik nu naar de reviews kijk, vrees ik eerlijk gezegd voor mijn 200 Euro. Contact opnemen met deze lieden blijkt onmogelijk. En blijkbaar ben ik niet de enige die nog wat tegoed heeft van deze webshop. Toevallig nog meer schuldeisers van deze toko op het forum?

Maar goed. Na twee jaar stalling wil ik nu echt aan de slag met deze auto en dan moet 'ie goed lopen op lpg. Inmiddels ben ik er achter dat de verkrijgbaarheid van deze Vialle uitstroompijpjes slecht is, door het zoveelste faillissement van Vialle. En dus ben ik op zoek naar alternatieven.

Nu komt mijn vraag: kan je de messing uitstroompijpjes vervangen door de gebogen, haakse uitstroompijpjes die gebruikt werden bij een Vialle LPi installatie op een B204I (dus de 900 NG en 9-3 met een 2.0i blokje)? De houdertjes in het inlaatspruitstuk zijn volgens mij gelijk. Alleen zie je dat messing uitstroompijpjes bij een B205E/B235E relatief dicht richting de kop zijn gemonteerd en dat de stalen gebogen uitstroompijpjes van een B204I wat verder naar achteren zijn geplaatst.

Ik heb een setje van die gebogen uitstroompijpjes liggen en ik zou die graag bij wijze van experiment in mijn 9-5 willen monteren. Dus ik hoor het graag als ik bij voorbaat kansloos ben, dan bespaar ik de moeite.

Hier nog even een plaatje van zo'n gebogen uitstroompijpje:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Injectie
Moderator
Berichten: 10439
Lid geworden op: wo 20 aug, 2003 20:49
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Uitwisselbaarheid van Vialle uitstroompijpjes

Bericht door Injectie » vr 25 nov, 2022 7:06

Ik heb er toch regelmatig spullen besteld. En nog nooit klachten aangaande leveringen.


Aangaande de vraag van die gebogen pijpjes. Je zou het moeten proberen. Het richten van die buisjes is wel belangrijk.
Saab rijders zwaaien nou eenmaal. En ook op de fiets kan ik dat niet onderdrukken.

Gebruikersavatar
K0ENIE
Geregistreerd lid
Berichten: 404
Lid geworden op: di 17 nov, 2015 22:22
Regio: NL - Provincie Drenthe

Re: Uitwisselbaarheid van Vialle uitstroompijpjes

Bericht door K0ENIE » vr 25 nov, 2022 9:11

Mijn 9000 heb ik voorzien van nylon leidingen die net voorbij de spruitstukpakking in de kop steken. Geen problemen gehad.
Saab 9000 st2 550.000 km- Daf 55 Turbo Trionic LPi - Dacia 1304 1.6i

Gebruikersavatar
brinky
Donateur
Donateur
Berichten: 19970
Lid geworden op: do 21 aug, 2003 13:38
Regio: NL - Provincie Overijssel
Contacteer:

Re: Uitwisselbaarheid van Vialle uitstroompijpjes

Bericht door brinky » vr 25 nov, 2022 15:36

Welke lengte uitstroompijpjes zoek je eigenlijk, Wouter? Ik heb nog een set nieuwe liggen... 2 streepjes erop. Volgens mij is dat 21mm.
'90 900 T16 Red Bull 5 deurs - '83 99 T16LPG 2 deurs Red Welpje - '99 Saab 9-3 Viggen cabrio - '00 Saab 9-5 3.0t V6 LPG - '65 Saab 96 tweetakt
Saab Service Oost - Inkoop, verkoop, reparatie, onderhoud en restauratie

Plaats reactie