Veelgestelde vragen over Saab & LPG - (kijk eerst hier!)
- Deep Impact
- Geregistreerd lid
- Berichten: 762
- Lid geworden op: ma 02 jun, 2008 12:58
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Hallo allemaal,
Ik heb afgelopen week een afspraak gemaakt bij AGIN in Rotterdam om een installatie in te laten bouwen in mijn 9-3 SS 1.8t.
Dit gaat 11 augustus gebeuren en kost mij € 2075,00 incl. Flash Lube, BTW en alle andere kosten zoals kenteken omzetten e.d.
Dacht wel dat dit een hele nette prijs is en vond dat ik dat jullie even moest laten weten voor het geval er hier nog mensen twijfelen over de inbouw.
Kijk er nu al naar uit om weer bij de pomp te staan i.p.v.
Ik heb afgelopen week een afspraak gemaakt bij AGIN in Rotterdam om een installatie in te laten bouwen in mijn 9-3 SS 1.8t.
Dit gaat 11 augustus gebeuren en kost mij € 2075,00 incl. Flash Lube, BTW en alle andere kosten zoals kenteken omzetten e.d.
Dacht wel dat dit een hele nette prijs is en vond dat ik dat jullie even moest laten weten voor het geval er hier nog mensen twijfelen over de inbouw.
Kijk er nu al naar uit om weer bij de pomp te staan i.p.v.
2003 9-3 SS Linear Business 1.8t Vialle Lpi
**********per 14-11-2013**********
2011 Opel Astra J GTC 1.4 Turbo Sport
-------------------------------------------
Anybody going slower than you is an idiot. Anybody going faster than you is a maniac.
**********per 14-11-2013**********
2011 Opel Astra J GTC 1.4 Turbo Sport
-------------------------------------------
Anybody going slower than you is an idiot. Anybody going faster than you is a maniac.
- davidjoost
- Geregistreerd lid
- Berichten: 6004
- Lid geworden op: za 15 mei, 2004 16:52
- Regio: NL - Provincie Utrecht
- Contacteer:
Verstandige zet! Nu zelfs de dieselprijs een waarde heeft bereikt die ik voor benzine al niet meer zou willen betalen, is er geen beter moment dan nu om op lpg te gaan rijden! De 9-3ss 1.8t is een goede basis, aangezien hij ten opzichte van de andere 9-3's een langere overbrenging heeft, wat hem nog relatief zuinig maakt. Met een beetje je best doen haal je de 1 op 10 op LPG wel!
2011 Saab 9-5NG 2.8T V6
2008 Saab 9-3 Cabrio 2.8T V6
2005 Saab 9-3 Cabrio 2.8 V6 Turbo Aero (stage 1 DionHPT) - verkocht
1999 Volvo S80 T6 'Bi-Fuel' - verkocht
1990 Saab 9000 CD 2.0 T16 - verkocht
2008 Saab 9-3 Cabrio 2.8T V6
2005 Saab 9-3 Cabrio 2.8 V6 Turbo Aero (stage 1 DionHPT) - verkocht
1999 Volvo S80 T6 'Bi-Fuel' - verkocht
1990 Saab 9000 CD 2.0 T16 - verkocht
- Outje
- Geregistreerd lid
- Berichten: 77
- Lid geworden op: di 29 jul, 2008 23:13
- Regio: - kies een regio
Beste,
Ik heb wel het 1 en ander kunnen ontdekken maar ben er nog niet helemaal uit. lees Helemaal niet.
Ik kijk nu voor een saab 900 cabrio maar zie er heel weinig op LPG, als ik er nu 1 op LPG kan vinden of 1 zelf LPG in kan laten bouwen, welke modellen moet ik dan hebben en welke zeker niet.
Ik heb begrepen dat de kleppen extra dik moeten zijn, T5?
Ook de term LPT kom ik veel tegen. Lage druk als ik het goed heb begrepen en dat is dan weer belangrijk omdat de druk een stuk hoger wordt door de LPG? Klopt dit wat ik schrijf?
Ik heb er totaal geen verstand van maar wil er graag meer van weten en weten welke modellen evt omgebouwd kunnen worden naar LPG of welke modellen met LPG betrouwbaar zijn.
Ik las net een stukje toen ik aan het zoeken was over info m.b.t. LPG van een stel dat een cabrio 900ng v6 had gekocht waarvan iedereen op het forum hun afraadde er LPG in te plaatsen. Dus vandaar alvast mijn vraag.
Alvast bedankt
Ik heb wel het 1 en ander kunnen ontdekken maar ben er nog niet helemaal uit. lees Helemaal niet.
Ik kijk nu voor een saab 900 cabrio maar zie er heel weinig op LPG, als ik er nu 1 op LPG kan vinden of 1 zelf LPG in kan laten bouwen, welke modellen moet ik dan hebben en welke zeker niet.
Ik heb begrepen dat de kleppen extra dik moeten zijn, T5?
Ook de term LPT kom ik veel tegen. Lage druk als ik het goed heb begrepen en dat is dan weer belangrijk omdat de druk een stuk hoger wordt door de LPG? Klopt dit wat ik schrijf?
Ik heb er totaal geen verstand van maar wil er graag meer van weten en weten welke modellen evt omgebouwd kunnen worden naar LPG of welke modellen met LPG betrouwbaar zijn.
Ik las net een stukje toen ik aan het zoeken was over info m.b.t. LPG van een stel dat een cabrio 900ng v6 had gekocht waarvan iedereen op het forum hun afraadde er LPG in te plaatsen. Dus vandaar alvast mijn vraag.
Alvast bedankt
- Sadelrûker
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1052
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2008 11:10
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Voor zover ik weet heeft een 9-3 altijd een T5 blok.
Uit eigen ervaring weet ik dat een 900NG prima op LPG rijdt. Koprevisie is niet of pas na veel kilometers nodig (250k of meer)
In principe heb je 1 injector per cilinder nodig, dus voor een 4cilinder 4 injectoren en voor een 6cilinder 6 injectoren.
Heb je meer dan 200pk bij een 4 cilinder dan komt er 1 injector bij. Zo zijn er meer dan 40 saabs op dit forum met 200+ pk met LPG met 5 injectoren.
Blijft je vermogen onder de 200pk, kan houd je het gewoon bij 4 injectoren.
Nadeel van een 900NG V6 is dat je 6 injectoren nodig hebt en dat kost meer.
Vialle systeem met 4 injectoren is ongeveer EUR2100, ik heb nu een 9-5 Aero met 5 LPG injectoren en dat was EUR2850. Als ik dit doortrek naar 6 injectoren kom ik op EUR 3600. En das prijzig.
Daarnaast kan het zijn dat de V6 zachtere klepzittingen heeft dan een 4 cilinder . Dit kan dan weer ondervangen worden door flashlube te monteren, hetgeen de kleppen smeert/afkoelt en de levensduur van de kop bij een 9-5 verlengt.
Uit eigen ervaring weet ik dat een 900NG prima op LPG rijdt. Koprevisie is niet of pas na veel kilometers nodig (250k of meer)
In principe heb je 1 injector per cilinder nodig, dus voor een 4cilinder 4 injectoren en voor een 6cilinder 6 injectoren.
Heb je meer dan 200pk bij een 4 cilinder dan komt er 1 injector bij. Zo zijn er meer dan 40 saabs op dit forum met 200+ pk met LPG met 5 injectoren.
Blijft je vermogen onder de 200pk, kan houd je het gewoon bij 4 injectoren.
Nadeel van een 900NG V6 is dat je 6 injectoren nodig hebt en dat kost meer.
Vialle systeem met 4 injectoren is ongeveer EUR2100, ik heb nu een 9-5 Aero met 5 LPG injectoren en dat was EUR2850. Als ik dit doortrek naar 6 injectoren kom ik op EUR 3600. En das prijzig.
Daarnaast kan het zijn dat de V6 zachtere klepzittingen heeft dan een 4 cilinder . Dit kan dan weer ondervangen worden door flashlube te monteren, hetgeen de kleppen smeert/afkoelt en de levensduur van de kop bij een 9-5 verlengt.
If you make it idiot proof, they simply invent better idiots
95V4 MY75 --> De race auto
9-5 Estate Aero MY2001
Liever een ster in mijn ruit dan op mijn motorkap
95V4 MY75 --> De race auto
9-5 Estate Aero MY2001
Liever een ster in mijn ruit dan op mijn motorkap
- Tubbe
- Donateur (3x)
- Berichten: 3613
- Lid geworden op: di 18 jul, 2006 20:26
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Niet helemaal waar volgens mij Meerprijs tussen vier en vijf injectoren zit gedeeltelijk in de kabelboom en andere LPE (computer). De injector is maar een gedeelte van de meerprijs (plu sinstallatie natuurlijk). Ben benieuwd maar denk niet dat de prijs bij een zescylinder boven de 3200 euro uitkomt.Vialle systeem met 4 injectoren is ongeveer EUR2100, ik heb nu een 9-5 Aero met 5 LPG injectoren en dat was EUR2850. Als ik dit doortrek naar 6 injectoren kom ik op EUR 3600. En das prijzig
SAAB: See, Buy, Fly!
Nu: Ulrika: Saab 9-5 Estate Biopower Vector 2.0t '06, Chilired/Zwart half leder/Prins VSI/Stage 1 & turbometer, vanaf 220k
Toen: Saab 9-5 Estate SE 2.0t '99, Midnight blue/Beige leder/Vialle LPi/Stage LPG 200 pk & turbometer, gereden van 105k-450k+ (†10-1-'19)
Nu: Ulrika: Saab 9-5 Estate Biopower Vector 2.0t '06, Chilired/Zwart half leder/Prins VSI/Stage 1 & turbometer, vanaf 220k
Toen: Saab 9-5 Estate SE 2.0t '99, Midnight blue/Beige leder/Vialle LPi/Stage LPG 200 pk & turbometer, gereden van 105k-450k+ (†10-1-'19)
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 84
- Lid geworden op: za 29 nov, 2008 17:17
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Hoe "wetmatig" is die koprevisie?
Ik ben op zoek naar een gebruikte 9.3 1.8t op LPG. Bouwjaar 2004/2005, en liefst niet meer dan 15.000 Euro. Nu ben ik er een paar tegengekomen, en uiteraard hebben ze allemaal (vaak ruim) meer dan 100.000 km op de klok. Ik kom tegen 120.000, 140.000 etc. Het vreemde is echter dat bij al die auto's nog geen koprevisie uitgevoerd is. Een aanbieder bevestigt dat dit vaak al binnen de 100.000 km moet gebeuren, hij heeft twee auto's staan met ruim meer dan dat. Maar de historie opgevraagd bij de dealers waar ze in onderhoud zijn geweest, en wat blijkt: nog geen revisie.
Hoe riskant is het nu om zo'n auto te kopen? Of moet ik gewoon 1500 Euro bij de prijs optellen voor mezelf, en dan afwegen of dat het me waard is? Als alternatief kan ik natuurlijk ook een auto op benzine kopen met veel minder km, en dan achteraf LPG inbouwen. Maar goed, dat kost ook aardig wat geld.
Groet,
Eric.
Hoe riskant is het nu om zo'n auto te kopen? Of moet ik gewoon 1500 Euro bij de prijs optellen voor mezelf, en dan afwegen of dat het me waard is? Als alternatief kan ik natuurlijk ook een auto op benzine kopen met veel minder km, en dan achteraf LPG inbouwen. Maar goed, dat kost ook aardig wat geld.
Groet,
Eric.
- 72sonett3
- Geregistreerd lid
- Berichten: 12631
- Lid geworden op: zo 06 jan, 2008 11:50
- Regio: España - Spanje
Maar dat geldt voor alles, een benzinepomp heeft ook niet het eeuwige leven...
Mijn '79 96 rijdt al 300.000+ km op LPG... ik heb inderdaad de verdamper één keer moeten vervangen.
Mijn '79 96 rijdt al 300.000+ km op LPG... ik heb inderdaad de verdamper één keer moeten vervangen.
MH
Bekijk ze maar.
'72 97, Sonett III
'77 96 cabrio
'?? Saab 006
'95 900 SE cabrio
'06 9-3 1.8t Hirsch
Saab Sonett register Benelux
Saab 96 Jubileumregister
Saab 95 register
Bekijk ze maar.
'72 97, Sonett III
'77 96 cabrio
'?? Saab 006
'95 900 SE cabrio
'06 9-3 1.8t Hirsch
Saab Sonett register Benelux
Saab 96 Jubileumregister
Saab 95 register
- De Teng
- Geregistreerd lid
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: za 21 jun, 2008 14:04
- Regio: NL - Provincie Friesland
Re: Veelgestelde vragen over Saab & LPG - (kijk eerst hier!)
Ik wil lpg in mijn 900i hebben van 1984. Dat ik hem dan niet verkoop en voor werk ga gebruiken, mits mogelijk.
Iemand ervaring met Vogel vlak boven Eindhoven? 900 euro voor een oldtimer gasinstallatie klinkt wel prima eigenlijk.
Iemand ervaring met Vogel vlak boven Eindhoven? 900 euro voor een oldtimer gasinstallatie klinkt wel prima eigenlijk.
'Als er één saab over de dam is...'.. > 900, 9-3,9-3 SS, en nu een 9-5 estate<
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 37
- Lid geworden op: zo 30 mei, 2010 9:10
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: Veelgestelde vragen over Saab & LPG - (kijk eerst hier!)
Vialle LPI in laten bouwen in een Saab 9-3 Estate 18t bij 51.000 km. Een Vialle 67l ringtank bij 2M alternative fuel systems in Tilburg (ook gasfx dealer). Kosten €1795, jan. 2010. Nu 10.000 km verder en geen enkel probleem gehad. Voel geen enkel verschil met rijden op benzine.
Saab 9-3 Sportestate 1.8t
- Rob1966
- Geregistreerd lid
- Berichten: 45
- Lid geworden op: di 20 jun, 2006 10:30
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: Veelgestelde vragen over Saab & LPG - (kijk eerst hier!)
Davidjoost,
ik overweeg een 9-3 Aero uit 2000 op lpg te gaan laten rijden. Weet je ook een goed adres in noord-Nederland (ik woon in Drenthe) voor een lpg installatie?
Alvast bedankt,
groeten Rob
ik overweeg een 9-3 Aero uit 2000 op lpg te gaan laten rijden. Weet je ook een goed adres in noord-Nederland (ik woon in Drenthe) voor een lpg installatie?
Alvast bedankt,
groeten Rob
Saab 9-5 2.3t Vector LPG
BMW 318d
Saab 9-3 NG SE LPG
Saab 9-3 SS Vector 2.0t LPG
Saab 9-3 SS Vector 1.8t LPG
BMW 318d
Saab 9-3 NG SE LPG
Saab 9-3 SS Vector 2.0t LPG
Saab 9-3 SS Vector 1.8t LPG
- jorik90
- Geregistreerd lid
- Berichten: 570
- Lid geworden op: vr 08 jan, 2010 23:08
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: Veelgestelde vragen over Saab & LPG - (kijk eerst hier!)
Olijve in Assen staat goed bekend, heeft de gasinstallatie in onze Alfa 147 ook gedaan.
Saab 9-3 Aero V6 XWD Sport Estate 2008 | Renault Zoe Q210 2014 | ex Saab 900 Turbo-16 1993 | ex Saab 9-3 2.0T Aero SportSedan 2008 | ex Saab 900i 16v cabriolet 1990 | ex Saab 900i 8v sedan 1985