Tanks "tunen" mogelijk?
-
Guido
- Geregistreerd lid
Tanks "tunen" mogelijk?
Is het mogelijk de 80% vulling eraf te halen waardoor ik meer kan tanken?
-
MXL
- Geregistreerd lid
-
verde900
- Donateur

-
edwardk
- Geregistreerd lid
-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
Re: Tanks "tunen" mogelijk?
Ik denk het niet. Het lijkt mij dat de maximale vuldruk wordt bepaald door de pomp, niet door de tank.Guido schreef:Is het mogelijk de 80% vulling eraf te halen waardoor ik meer kan tanken?
Overigens vind ik het, zwak uitgedrukt, geen slim idee.
-
WimZ
- Geregistreerd lid
Ik heb als lease-autotje een Peugeot 206 op gas gehad. De gasinstallatie had in eerste instantie een niet volledig functionerende 80% begrenzer: bij 80% slaat er een soort afsluitklep dicht. Bij mijn 206 ging die dus niet helemaal volledig dicht of sloot niet goed af op een braam in de zitting oid en kon je nog langzaam doortanken met een harde zoemfluittoon van het gas dat langs de klep werd geperst. Als ik aan het begin van een lange rit was, tankte ik nog wel eens heel even door, maar anders stopte ik gewoon ivm de veiligheid (die veiligheid is er niet voor niets). Na enige tijd was (het rubber van) de klep beter aangepast op de zitting en kon het (gelukkig) niet meer.
Als je deze veiligheid permanent aanpast, zit je altijd te vol, dus ook in omstandigheden dat je de veiligheid echt nodig hebt. In mijn situatie kon ik nog kiezen of ik er overheen ging. Ik zou er ook niet mee gaan "kutten"
Als je deze veiligheid permanent aanpast, zit je altijd te vol, dus ook in omstandigheden dat je de veiligheid echt nodig hebt. In mijn situatie kon ik nog kiezen of ik er overheen ging. Ik zou er ook niet mee gaan "kutten"
-
900 SE C
- Geregistreerd lid
-
aZuL2001
- Geregistreerd lid
Met de oude LPG installaties kon dat inderdaad, die 80% vullingsbeveiliging er af (laten) halen.
Maar dat gaat niet met de G3 installaties voor zover ik weet.
Wat betreft veiligheid was dat nu ook weer niet zo'n drama.
Een LPG tank kan een hele hoop hebben. En mocht het echt zo warm worden dat de speling er uit is, dan zit er nog een overdruk ventiel op.
Maar dan wil je niet achteloos een sigaret ernaast opsteken lijkt me.
Je schijnt ook niet in (sommige) parkeergarages te mogen komen met een LPG installatie in je auto.
Maar dat gaat niet met de G3 installaties voor zover ik weet.
Wat betreft veiligheid was dat nu ook weer niet zo'n drama.
Een LPG tank kan een hele hoop hebben. En mocht het echt zo warm worden dat de speling er uit is, dan zit er nog een overdruk ventiel op.
Maar dan wil je niet achteloos een sigaret ernaast opsteken lijkt me.
Je schijnt ook niet in (sommige) parkeergarages te mogen komen met een LPG installatie in je auto.
-
elvirisimo
- Geregistreerd lid
-
jwaterink
- Donateur (6x)

Ook de huidge installaties hebben een vlotter. Wat men wel eens doet is de vlotter van buitenaf (dus de flens) een kwartslag verdraaien waardoor die niet dicht gaat.
Ik zou dit persoonlijk niet doen, a het zit er niet voor niets op, b vanwege de schade aan je Vialle LPI. Je zit hiermee je tankpomp te verkrachten.
Ik zou dit persoonlijk niet doen, a het zit er niet voor niets op, b vanwege de schade aan je Vialle LPI. Je zit hiermee je tankpomp te verkrachten.
-
nelfrikandel
- Geregistreerd lid
Ik heb zes jaar een 76'er Mercedes W123 gereden met een 80 liter gastank, waar ik als ik helemaal leeg was gereden, in het bijzonder bij het pompstation hier net over de grens in Poppel, België regelmatig 85
liter in kon tanken. Ik wist niet beter dan dat dit normaal was, en heb dat ook altijd, zomer of winter, gedaan. Er is nooit iets geks gebeurd. HAd wel een lekkere actieradius op gas met die auto 
-
Sander
- Forum Admin
Ach LPG is niet zo gevaarlijk
Toen ik nog studeerde had ik een bijbaantje bij een bediende pompstation (waar zie je die nog??). Komt er op een dag een verkoper van het naastgelegen autobedrijf aanrijden, "Hier gooi er maar een tientje gas in".
Koppelstuk aangesloten op de auto, en tanken maar. Ik dacht nog, wat een vreemd geluid.. Toch maar gestopt en de verkoper gevraagd of hij de kofferbak wilde openmaken. GEEN gastank!! (was ooit verwijderd, maar de vulopening was niet dichtgemaakt..)
Hoe explosief is LPG nou helemaal?
Gr.
Sander
-
verde900
- Donateur

Dat weten we dus nu nog steeds nietSander schreef:![]()
Ach LPG is niet zo gevaarlijk
Toen ik nog studeerde had ik een bijbaantje bij een bediende pompstation (waar zie je die nog??). Komt er op een dag een verkoper van het naastgelegen autobedrijf aanrijden, "Hier gooi er maar een tientje gas in".
Koppelstuk aangesloten op de auto, en tanken maar. Ik dacht nog, wat een vreemd geluid.. Toch maar gestopt en de verkoper gevraagd of hij de kofferbak wilde openmaken. GEEN gastank!! (was ooit verwijderd, maar de vulopening was niet dichtgemaakt..)Vloer van de achterbak omhoog... letterlijk een paar cm vloeibaar LPG op de bodem van auto.. aiaiai!! Komt er doodleuk een man aangelopen om te zien wat er aan de hand is, met een sigaretje in zijn mond.. of ie toch maar even weg wilde gaan.... We hebben de auto naar de overkant van de straat 50 meter verderop geduwd en de lpg laten verdampen. Gelukkig is alles goed gegaan.
Hoe explosief is LPG nou helemaal?![]()