Reservewiel & alternatieven bij LPG inbouw

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
nelfrikandel
Geregistreerd lid

Reservewiel & alternatieven bij LPG inbouw

Bericht door nelfrikandel » ma 10 dec, 2007 16:28

In mijn 9-5 ligt de reserveband, netjes in een Vialle tas los in de kofferruimte, normaal gezien geen last van, maar nu de 3e minisnack gearriveerd is moet er regelmatig met kinderwagen en reiswieg gereden worden, en dan is het niet handig. Ik heb de Mountain Terrain kinderwagen, zie plaatjes (van het Web, niet van onszelf), en die kan in opgevouwen toestand, met reiswieg, nét in de bagegeruimte, mits ik de reserverband & hoedenplank eruit gooi en thuis laat... Ik denk dat die reserveband dus de komende jaren een vaste verblijfplaats in de schuur zal gaan krijgen... Maar wat nu als ik met een lekke tuub kom te staan...

Toen bij Azul2001 zijn gastank werd ingebouwd kreeg hij in plaats van een getaste thuisbrenger een 12v compressortje en een flesje bandenplak erbij, netjes van Vialle... Is dat een oplossing die mensen kennen, en in de praktijk al hebben gebruikt? Neemt in ieder geval eens tuk minder plek in dan die thuisbrenger. Misschien eens bellen met Vialle of ze die ook niet los leveren, of zijn dat soort setjes ook al in de accesoireshops te koop dat iemand weet???

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

tonke40
Donateur (10x)
Donateur (10x)

Bericht door tonke40 » ma 10 dec, 2007 16:46

Wat dacht je van een losse binnenband ?

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » ma 10 dec, 2007 17:51

Hmm, te bewerkelijk... Ik heb net bij de Vialle inbouwer alhier een tyre repair setje van Vialle opgehaald voor €27,97 incl BTW... Opgelost.
In the unlikely event of an emergency there is a tyre repair set under your seat...etc. etc.

Voornamelijk voor de zielerust, ik heb in 22 jaar dat ik mijn rijbewijs heb welgeteld één keer een lekke band gehad... (die dan wel weer een van de mooiste anekdotes van mijn autombiele leven opleverde...)

robertw

Bericht door robertw » ma 10 dec, 2007 17:51

tonke40 schreef:Wat dacht je van een losse binnenband ?
je vergeet de bandenlichters, sterker nog.. het hele simson setje. ..
mafkees :D
/rw

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » ma 10 dec, 2007 18:20

Binnenband is bloedlink om die in een tubeless te zetten.

Zo'n plaksetje of schuimbussetje werkt, maar meestal kun je daarna hem niet meer voorzien van een paraplutje en moet de band vervangen worden.

vincde
Geregistreerd lid

Bericht door vincde » za 08 mar, 2008 18:41

@nelfrikandel

wat voor reparatie setje is dat? een spuitbus?

zoek ook naar een alternatief want als mijn zoontje meegaat moet ik ook de thuiskomer eruit halen wil zijn rolstoeltje makkelijk in de bak gaan.

gr VIncent

Kozzer
Geregistreerd lid

Re: Reservewiel & alternatieven bij LPG inbouw

Bericht door Kozzer » za 08 mar, 2008 23:25

nelfrikandel schreef:maar nu de 3e minisnack gearriveerd is
gefeliciteerd en sterkte voor de frituurpan :wink:

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » zo 09 mar, 2008 6:43

vincde schreef:@nelfrikandel
wat voor reparatie setje is dat? een spuitbus?
zoek ook naar een alternatief want als mijn zoontje meegaat moet ik ook de thuiskomer eruit halen wil zijn rolstoeltje makkelijk in de bak gaan.
gr VIncent
Het is een canvas tasje van +/- 20x30x10cm van vialle met daarin een compact electrisch compressortje mat een 12v sigarettenaanstekerplug, en een spuitbus. Ik heb de RTFM actie nog niet gedaan, maar ik neem aan dat het busje een plak/reparatiemiddel bevat. Het is samen met het hi ha honderek de grootst voorstelbare bagageruimte upgrade van mijn estate geweest, hoedenplank en reserverband in de schuuur, en de volle ruimte van de bak altijd beschikbaar. Vooral met die knaap van een kinderwagen is dat een zegen, die zwier ik er gewoon in en gaan, itt vroeger omdat ik dan altijd de hoedenplank moetst uitnemen/opvouwen...

vincde
Geregistreerd lid

Bericht door vincde » zo 09 mar, 2008 11:43

Hmmm klinkt goed.
Je heb dat bij een vialle dealer gekocht begreep ik. moet ik ook maar eens opzoeken dan.
Had zelf bij Halford een busje gezien waar lucht en reparatie middel in zit (12 euro)
Iemand misschien daar ervaring mee?

gr Vincent

en ja kan me voor stellen dat het DE mooiste bagageruimte upgrade is. Je verdubbel je ruimte er meteen mee!

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » zo 09 mar, 2008 11:49

Bij aankoop van een nw VW golf tegenwoordig ook een spuitbus en GEEN reservewiel meer aanwezig. :wink:

Dus bij VW heeft men er toch ook vertrouwen in.

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » zo 09 mar, 2008 11:56

Tja, leuk allemaal totdat je ooit een keer een band hebt gevuld met die 'zooi', want in de plaats van een
band met een 'prop'/'plakker' te kunnen repareren, kun je nu de lekke band verwijderen en vervangen
door een nieuw exemplaar. :?
Trouwens, wat is dat 'spul' en geeft dat 'spul' een rotzooi en als je zo'n 'gevulde' band demonteert komt
er toch een ammoniak lucht vrij, "niet normaal zeg". :wow:

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » zo 09 mar, 2008 12:10

Er wordt vertelt dat na schoonmaken van de band aan de binnenzijde er gewoon alsnog een prop/paraplu-tje in te trekken is bij lekkage.

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » zo 09 mar, 2008 15:28

jwaterink schreef:Binnenband is bloedlink om die in een tubeless te zetten.
Ow... waarom?
Ik heb in de (in principe tubeless) soccerball velgen op de 96 en Sonett ook allemaal binnenbanden laten zetten. Die velgen zijn allemaal zo oud, met corrosie in de rand, dat ze zelden nog goed afdichten. De banden liepen dus steeds leeg en daar baalde ik van, vandaar.

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » zo 09 mar, 2008 15:43

72sonett3 schreef:
jwaterink schreef:Binnenband is bloedlink om die in een tubeless te zetten.
Ow... waarom?
Ik heb in de (in principe tubeless) soccerball velgen op de 96 en Sonett ook allemaal binnenbanden laten zetten. Die velgen zijn allemaal zo oud, met corrosie in de rand, dat ze zelden nog goed afdichten. De banden liepen dus steeds leeg en daar baalde ik van, vandaar.
Dat gaat wringen wat veel warmte tot gevolg heeft. Het risico op een klapband is zeer groot aanwezig. Het gaat wringen tussen de binnen en de buitenband, of ze gaan lekken of je krijgt een klapband. Als je bij een lekkende slof dan de band eraf haalt zul je zware schade zien aan de binnenzijde van de buitenband.

Tubeless banden zijn gewoon niet geschikt om een binnenband in te doen.

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » zo 09 mar, 2008 15:50

jwaterink schreef:Tubeless banden zijn gewoon niet geschikt om een binnenband in te doen.
OK, je hebt het dus over tubeless banden, niet over velgen... Ik schrok al...

Plaats reactie