99 GL op LPG?
-
Greg
- Geregistreerd lid
99 GL op LPG?
Aangezien het erg dure kilometers aan het worden zijn (euro 98, 1 op 8 ) wil ik toch gas in mijn 99 laten bouwen.
Nu heb ik al meerdere malen gelezen dat een oude (en goedkope) gasinstalatie mogelijk is, waar mijn voorkeur ook naar uit gaat. Ik hoef geen zeer moderne instalatie, maar wel een betrouwbare en goedkope.
Heeft iemand tips m.b.t inbouwadressen en prijzen?
Nu heb ik al meerdere malen gelezen dat een oude (en goedkope) gasinstalatie mogelijk is, waar mijn voorkeur ook naar uit gaat. Ik hoef geen zeer moderne instalatie, maar wel een betrouwbare en goedkope.
Heeft iemand tips m.b.t inbouwadressen en prijzen?
-
Thom
- Donateur

LPG
een nieuwe LPG-installatie die je er in laat bouwen zal altijd een conventioneel type zijn, en deze zijn ook perfect. 1:8 op benzine is trouwens niet goed, dan is er of iets helemaal verkeerd aan je afstelling of je rijdt alleen extreem korte stukken. Als ik mijn best zou doen zou ik de 1:8 op LPG niet eens halen met mijn 99. (kom zelden onder de 1:8,5)
-
Greg
- Geregistreerd lid
Misschien dat de carburateur erg vuil is? Gisteren 15 liter getankt, en heb er slechts 120 kilometer mee kunnen rijden.
Dat kan haast niet goed zijn...
Kan ik dit gewoon bij de eerste en beste gasinbouwer laten doen, of weet iemand een goed adresje die ervaring heeft met het inbouwen van gasinstalaties in een 99?
Kan ik dit gewoon bij de eerste en beste gasinbouwer laten doen, of weet iemand een goed adresje die ervaring heeft met het inbouwen van gasinstalaties in een 99?
-
Thom
- Donateur

inbouw LPG
Je kunt laten meten hoeveel CO je 99 uitstoot, en de carburateur laten afstellen. Dat is zo gebeurd. Als hij echt veel te veel uitstoot dan kun je dat ook ruiken.
In principe moet iedere gasinbouwer LPG in jouw 99 kunnen inbouwen, daar is niets speciaals aan.
In principe moet iedere gasinbouwer LPG in jouw 99 kunnen inbouwen, daar is niets speciaals aan.
-
Greg
- Geregistreerd lid
-
Greg
- Geregistreerd lid
-
Thom
- Donateur

nummerplaat
lijkt mij een hele mooie prijs! Vraag of ze de aansluiting van de gasnippel achter de nummerplaat maken (klapbaar), dan heb je niet die lelijke zwarte dop in het zicht.
-
Greg
- Geregistreerd lid
-
Paul99
- Geregistreerd lid
-
baszwolle
- Geregistreerd lid
-
Greg
- Geregistreerd lid
Ik heb een trekhaak, gelukkig.Volgens mij moet je dan een trekhaak hebben om het nippelplaatje op te bevestigen.
Dat is ook een erg nette oplossing, maar moet er alsnog in het plaatwerk geboord worden, dat wil ik graag voorkomen.ik heb die van mij in de zijstrip gemaakt, als je het niet weet zie je het niet. tis wel ff een klusje.
-
Thom
- Donateur

klapplaat
als je de nippel achter de nummerplaat hebt is niet te zien dat je op LPG rijdt - in de bediende tankstations heeft de pompbediende nooit een idee waar hij de slang op moet zetten. Ik geloof dat zo'n klapplaat mij destijds maar een paar tientjes (gulden) extra heeft gekost.
-
baszwolle
- Geregistreerd lid
-
utan
- Geregistreerd lid
Mijn 99 heeft nog nooit zo goed gereden (sinds ik em in bezit heb dan) sinds er een jaar of 3 geleden LPG ingezet is. Vooral omdat de Zenit Strohmberg carb erg lastig af te stellen was en daar heb ik nu geen last meer van.
Inbouw door Olijve in Assen voor naar ik meen 1200 euro. Zeer professioneel en erg prettig bedrijf. (maar daar heb je niet zo veel aan gok ik)
Vulnippel is bij mij ook achter de nummerplaat geplaatst, plaats van vulnippel bij een '99 is hier al eens uitgebreid besproken. Voor een 3 of 4 deurs blijft dit de beste/mooiste plek.
Jelger heeft een cc dus achter de plaat is dan een lastige.........
Inbouw door Olijve in Assen voor naar ik meen 1200 euro. Zeer professioneel en erg prettig bedrijf. (maar daar heb je niet zo veel aan gok ik)
Vulnippel is bij mij ook achter de nummerplaat geplaatst, plaats van vulnippel bij een '99 is hier al eens uitgebreid besproken. Voor een 3 of 4 deurs blijft dit de beste/mooiste plek.
Jelger heeft een cc dus achter de plaat is dan een lastige.........