9-5 3.0V6, kan dat op LPG
-
collega
- Donateur (3x)

ik heb vele goede ervaringen met Saab 4 cylinders op gas (400.000km totaal in 2.0i, 2.0LPT en T16s), maar nu overweeg ik een V6 te kopen, ofwel een die al gas heeft, of alsnog in te bouwen.
Wie heeft er ervaringen met de 9-5 3.0V6 op gas. Hoe betrouwbaar is de motor überhaupt (het is geen eigen Saabmotor, maar zo'n GM-ding), en wordt dat minder op LPG). In de 9000 met 3.0 motor adviseerde Saab ten stelligste om geen LPG in te bouwen, maar in de 9-5 gebeurt het wel (Gol-Veenendaal heeft er 1 te koop staan)
ik hoor graag van jullie
Wie heeft er ervaringen met de 9-5 3.0V6 op gas. Hoe betrouwbaar is de motor überhaupt (het is geen eigen Saabmotor, maar zo'n GM-ding), en wordt dat minder op LPG). In de 9000 met 3.0 motor adviseerde Saab ten stelligste om geen LPG in te bouwen, maar in de 9-5 gebeurt het wel (Gol-Veenendaal heeft er 1 te koop staan)
ik hoor graag van jullie
-
Injectie
- Moderator
-
MacGriffin
- Geregistreerd lid
Re: 9-5 3.0V6, kan dat op LPG
Hoi,
Mijne loopt met meer dan 3 ton op de teller nog goed op de Vialle LPi installatie in de 3.0 Griffin (80l-tank tussen de achteras. De Griffin is uit 2000 loopt prima, (hoewel ik de automaat wil laten nakijken - voel lichte schokken bij schakelen.)
Succes met je zoektocht.
Mijne loopt met meer dan 3 ton op de teller nog goed op de Vialle LPi installatie in de 3.0 Griffin (80l-tank tussen de achteras. De Griffin is uit 2000 loopt prima, (hoewel ik de automaat wil laten nakijken - voel lichte schokken bij schakelen.)
Succes met je zoektocht.
collega schreef:ik heb vele goede ervaringen met Saab 4 cylinders op gas (400.000km totaal in 2.0i, 2.0LPT en T16s), maar nu overweeg ik een V6 te kopen, ofwel een die al gas heeft, of alsnog in te bouwen.
ik hoor graag van jullie
-
michiel
- Donateur (2x)

Mede forummer John heeft aan zijn onderschrift te zien ook een V6 op G3.
9-5 3.0 V6 Estate Automaat op LPG G3
9-5 3.0 V6 Estate Automaat op LPG G3
Ruim een jaar geleden dus al op 285 dkm! John kan dus vast zinvolle ervaringen met ons delen..Wat is uw kilometerstand?-topic schreef: 132. John 285.000 9-5 V6 1999 LPG (09-12-2006)
-
Ernsth
- Donateur (2x)

-
sandergeerts
- Geregistreerd lid
Heb zelf een 3.0t v6 SE estate uit '99. Een maand geleden door Mesman in Son lpg vialle laten inbouwen (km stand motor 130.000, auto 220.000), auto rijdt geweldig. Merk totaal geen verschil met benzine (terwijl ik '98 tankte). Kosten: 2450,-, inclusief ringtank van 70 liter op reservewiel, laadruimte is iets verhoogd, nauwelijks te zien, dit was bij de prijs inbegrepen.
Groet, Sander
Groet, Sander
-
John
- Geregistreerd lid
-
collega
- Donateur (3x)

-
davidjoost
- Geregistreerd lid
Balen zeg!collega schreef:Overigens: ik heb een 900T16S op gas en daarmee vorige week langs de weg gestaan ivm een opgeblazen intercooler (backfire)
-
michiel
- Donateur (2x)

Weet je ook of dat de eerste keer was dat de koppen van je V6 werden gereviseerd/vervangen?John schreef:325.000 km inmiddels. Wel net de koppen laten reviseren bij 300k: krom agv defecte waterpomp. Verbruikt nu nagenoeg geen olie meer (daarvoor 1l per 10.000 km)
Gaspompen is een minder verhaal: daarvan heb ik er in 150.000 km 3 versleten
-
John
- Geregistreerd lid
-
brinky
- Donateur

DJ, welke gasinstallatie heeft Collega in zijn 900 liggen?davidjoost schreef:Balen zeg!collega schreef:Overigens: ik heb een 900T16S op gas en daarmee vorige week langs de weg gestaan ivm een opgeblazen intercooler (backfire)Het sterkt mij wel in de gedachte dat ik de juiste beslissing heb genomen in mijn T16 (9000) geen oud type LPG-systeem met mengstuk in te laten bouwen. Het risico op backfire is met sequentiële (of multipoint) lpg-injectiesystemen zoals die van Prins VSI en Vialle LPi namelijk minimaal. Met je 9-5 V6 hoef je hier dus niet bang voor te zijn... Waar laat je het trouwens inbouwen?
-
collega
- Donateur (3x)

ik heb zo'n Robert Wiering-installatie in de 900:
bij andere eigenaar ingebouwd in 2005 (km stand 122000 (Italiaanse km, maar het lijkt ong. correct), ik heb de wagen in november 2006 gekocht op 145.000 en de stand is nu 203.000 (ik rij zo af en toe door het land
, niet eens gebruikt voor vakantie, dat doen we met de 9000 (en vanaf nu met de 9-5 V6).
toen ik hem kocht viel me op dat de auto 1 op 7 reed op gas (en bij de APK 6,5% CO2...). Na nieuwe afstelling 1 op 9,5.
Nu heeft Wiering er een tweedehands intercooler ingezet en de auto opnieuw bij van Ommeren afgesteld, en hij rijdt wéér 1 op 7.
Volgens Wiering lag de backfire aan het niet elke 10.000km vervangen van de bougies
De gasinstallatie op de 9-5 wordt ingebouwd door de leverancier van Wijlhuizen uit Ooij, ik weet niet wie dat is
bij andere eigenaar ingebouwd in 2005 (km stand 122000 (Italiaanse km, maar het lijkt ong. correct), ik heb de wagen in november 2006 gekocht op 145.000 en de stand is nu 203.000 (ik rij zo af en toe door het land
toen ik hem kocht viel me op dat de auto 1 op 7 reed op gas (en bij de APK 6,5% CO2...). Na nieuwe afstelling 1 op 9,5.
Nu heeft Wiering er een tweedehands intercooler ingezet en de auto opnieuw bij van Ommeren afgesteld, en hij rijdt wéér 1 op 7.
Volgens Wiering lag de backfire aan het niet elke 10.000km vervangen van de bougies
De gasinstallatie op de 9-5 wordt ingebouwd door de leverancier van Wijlhuizen uit Ooij, ik weet niet wie dat is
-
michiel
- Donateur (2x)