Saab Cabrio 1988 Turbo LH-tronic en LPI ?

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
Jurg
Geregistreerd lid

Saab Cabrio 1988 Turbo LH-tronic en LPI ?

Bericht door Jurg » vr 08 feb, 2008 23:05

Deze week een cabriootje gekocht.
Normaal gezien wordt deze gebruikt als hobby auto dus is een lpg installatie niet echt nodig...
Uit nieuwsgierigheid wil ik eigenlijk wel eens weten of deze motoren kunnen worden uitgerust met een lpi installatie :?
Als ik het goed voor heb dan heeft deze blok een LH-tronic injectie, dus uitgerust met hoog ohmige injectoren ?
een lpi sturing zou bijgevolg deze signalen (zonder omvormer) kunnen overnemen.
Iemand enige ervaring met lpi voor deze motoren :?:

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » za 09 feb, 2008 0:01

waarom wil je lpi, duur en niet noodzakelijk. een gewoon verdamper/mengstuk werkt ook prima.

DJ heeft lpi op zn 9000 van 1990, modeljaar 89 uit mn hoofd. motorisch gezien is deze nagenoeg gelijk aan de jouwe op DI na.

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » za 09 feb, 2008 1:46

Is het Bosch of Lucas injectie?

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » za 09 feb, 2008 1:55

88 was er nog geen Lucas.

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » za 09 feb, 2008 2:24

Bij Bosch is LPi volgens mij wél mogelijk, als de benzine-injectoren hoogohmig zijn.

Jurg
Geregistreerd lid

Bericht door Jurg » za 09 feb, 2008 18:52

Tja, ik dacht ook dat het hoog impendatie injectoren waren. (zal nog eens checken :) )
Ik verkies LPI boven een traditionele installatie omdat je dan minder vermogensverlies hebt.
Ik had een BMW 730i (V8) met een LPI installatie en deze heeft 3jaar en 100.000 km later nog steeds geen problemen (onderhoud, buiten het filtertje op de tank is er ook niet bij).
Ook kan je deze naukeuriger afstellen.
Enfin, da's mijn ervaring natuurlijk :)

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » za 09 feb, 2008 19:14

Totdat het Vialle gebeuren eens naar de kloten gaat. In 1x al je lpg voordeel van 1 jaar naar de knoppen.

Jurg
Geregistreerd lid

Bericht door Jurg » za 09 feb, 2008 21:19

tja... der zullen idd wel voordelen aan beide opties zitten.

Heb ooit bij een merc (K-jettronic, dus standaard ontspanner) enkele backfires gehad. Airbox aan gruzelementen, galsklep krom,... en in combinatie met automaat toch regelmatig aan de kant gestaan :D

't is een persoonlijke keuze, maar als er gas injectie in kan dan geniet dat toch mijn voorkeur.

Injectie kan je fine tunen op ieder toerental/belasting simpelweg door je map aan te passen. Iets waar je bij een klassieke installatie helemaal niet aan toe komt. Dus meer vermogenverlies.

En in geval van garantie, (standaard 2 jaar) wordt deze component gewoonweg gratis vervangen :idea:

Bij back fire en de daaruitvolgende schade anders dan de LPG componenten, kan dat nog voor onaangename verrassingen zorgen :evil:

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » za 09 feb, 2008 23:50

Jurg schreef:tja... der zullen idd wel voordelen aan beide opties zitten.

Heb ooit bij een merc (K-jettronic, dus standaard ontspanner) enkele backfires gehad. Airbox aan gruzelementen, galsklep krom,... en in combinatie met automaat toch regelmatig aan de kant gestaan :D

't is een persoonlijke keuze, maar als er gas injectie in kan dan geniet dat toch mijn voorkeur.

Injectie kan je fine tunen op ieder toerental/belasting simpelweg door je map aan te passen. Iets waar je bij een klassieke installatie helemaal niet aan toe komt. Dus meer vermogenverlies.

En in geval van garantie, (standaard 2 jaar) wordt deze component gewoonweg gratis vervangen :idea:

Bij back fire en de daaruitvolgende schade anders dan de LPG componenten, kan dat nog voor onaangename verrassingen zorgen :evil:

de mercedes met de k-jet heeft een enorm inlaatspruitstuk dus kans op backfire en schade is dan aanzienlijk met een mengstukje en verdamper.
heb toen zelf een lpg installatie ingebouwd in mijn w123 250 carb. prima te doen, nooit geen gedonder itt de injectiemodellen van mede mercedesforummers op een andere site.

als ik mag kiezen dan toch liever de prins lpg-installatie voor de saab. heb het gevoel dat ze net ff wat betrouwbaarder zijn.

Plaats reactie