OMVL verdamper - revisie

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
snuffel
Geregistreerd lid

OMVL verdamper - revisie

Bericht door snuffel » di 12 feb, 2008 19:53

Hoe belangrijk is het om een verdamper proper te houden?

Ik heb het vermoeden dat mijn OMVL verdamper wat veel "sludge" heeft, maar hem open gooien betekent meteen alle rubbers vervangen en opnieuw afstellen.

Iemand dus een gouden raad in hoe vaak zo'n revisie gebeurt, en/of waar ik zo'n setje kan bemachtigen?

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » di 12 feb, 2008 20:16

heb het eens geprobeerd om bij vogelsautogas in Son een revisiesetje voor de OMVL te krijgen, duurde ongeveer 4 maanden en toen was er nog niks binnen en heb het toen maar afgeblazen.

innodirk
Geregistreerd lid

Re: OMVL verdamper - revisie

Bericht door innodirk » za 10 jul, 2010 16:38

Hallo mesen,
Ik wil een Vialle C4 verdamper reviseren, heeft iemand daar ervaring mee? Ik zag wat oude berichten (2008) en toen leek het moeilijk leverbaar en was er geen ervaring. Nu zie ik hier en daar toch setjes te koop. Wat ik graag zou willen weten is de noodzaak van noodzakelijk gereedschap, procedures of afstellingen. Of is het gewoon set er uit en er in.

Groeten,
Dirk

karel koekjes
Geregistreerd lid

Bericht door karel koekjes » ma 12 jul, 2010 10:25

Ik heb van het weekend mijn omvl van mijn jaguar opengehad. Er zat best wel wat oliedrab achter het membraam.
Verdamper is pas 2 jaar oud,membraam liet zich zonder problemen weer monteren.
De olie komt mee met het lpg kwaliteit witte pomp of bk heeft zeker invloed op de zuiverheid van het gas.

Als je de blinddop van de 2e aansluiting onder aan de verdamper loshaalt,dan moet je de drab zien zitten. Als het schoon is daarachter,gewoon niet openhalen. Dan is hij nog schoon genoeg. Vergeet trouwens niet het filtertje te vernieuwen op de afsluiter bij de verdamper.

innodirk
Geregistreerd lid

Bericht door innodirk » ma 12 jul, 2010 10:53

Hallo bedankt voor de reactie. De reacties gaan vooral over sludge, maar ik weet niet of dat mijn probleem is. De regelaar laat zich niet meer afstellen omdat of de converter al teveel gas gas krijgt met de schroeven van het stationair gedeelte en het overgangsgedeelte (Vialle) geheel ingedraaid. Zelf dacht ik dat er iets lek was, alleen weet ik niet wat,omdat er voor de C4 , bij mijn weten, nergens iets te vinden is. Anders ga ik hem gewoon demonteren, inspecteren en schoonmaken en kijken wat er gaat gebeuren. Maar hij zit niet op de fijnste plaats daar helemaal links voorin, dus gelijk maar een setje er in leek mij wel zo handig.

Groeten,
Dirk

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » ma 12 jul, 2010 10:57

Gebruik je het juiste mengstuk? En zo ja, is het dan niet een kwestie van afstelling van de vollastschroef? Wanneer je de vollastschroef in draait zal ook het stationaire mengsel verarmeren.

khachapuri
Geregistreerd lid

Bericht door khachapuri » ma 12 jul, 2010 11:35

OMVL revsie setjes cq filters zijn gewoon bij de reguliere LPG inbouwer te krijgen?

innodirk
Geregistreerd lid

Bericht door innodirk » ma 12 jul, 2010 17:01

Hallo mensen,
Ik ben bezig om een revisieset te verkrijgen. Hopelijk moet ik niet net als Bas Zwolle in 2008 een half jaar wachten (als hij het al gekregen heeft). Wat betreft de Brinckey... de storing is er vrij plotseling in gekomen na eerder gedoe met andere storingen (vast zittende magneetklep) dus ik verwacht niet dat de hoofdmengselschroef de boosdoener is. Vroeger zat ik met beide andere schroeven op 2,5 a 3,5 slag. als ik er uit ben zal ik op het forum verslag doen. Ook waar ik de spulletjes heb verkregen. (ik moet nog bestellen)
Gr Dirk

Plaats reactie