Niet stationair lopen op LPG

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
basmuts
Geregistreerd lid

Niet stationair lopen op LPG

Bericht door basmuts » ma 07 apr, 2008 16:34

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn LPG. Op benzine rijdt mijn auto prima, ook stationair. Zodra de auto op LPG terugvalt naar stationair toerental, bijv. als ik de koppeling intrap, slaat hij direct af. Ik heb al een aantal zaken geprobeerd, te weten:

-vacuumslangen gecontroleerd en waar nodig vervangen
-bougies en kabels vernieuwd
-membraan van de verdamper vervangen en verdamper gereinigd
-stappenmotor gereinigd

Toen ik de stappenmotor los had viel me op dat de zuiger (of hoe je dat ding ook noemt) vrijwel niet in beweging te krijgen is. Indraaien of drukken gaat niet. Is dat normaal of betekent dit dat hij defect is? Is er een manier om dat te checken? Een defecte stappenmotor kan wel mijn problemen verklaren, maar het zou mooi zijn als ik alvorens een nieuwe te bestellen zeker weet dat de oude defect is...

Groeten,

Barry

vincde
Geregistreerd lid

Bericht door vincde » ma 07 apr, 2008 17:42

hoi,

ik denk dat je het niet in je stappenmotor moet zoeken. Dan zou hij ook afslaan op benzine.
Lijkt mij dat je moet kijken wat wel door gas en niet door benzine wordt gebruikt.
Wat voor gassysteem is het?
Als je nadat hij is afgeslagen opnieuw start blijft hij dan (op gas) wel stationair lopen?

gr Vincent

basmuts
Geregistreerd lid

Bericht door basmuts » ma 07 apr, 2008 18:49

Hallo

Als ik het goed heb gezien is het een installatie van Renzo Landi. Er gaat een gasslang naar de luchtinlaat. Aan het begin van deze slang (op de verdamper) zit een apparaatje met een soort zuiger erin, ik ben er vanuit gegaan dat dat de stappenmotor is. Als ik weer start start hij op benzine. Zodra hij (stationair) weer overschakelt naar gas slaat hij meteen weer af. Tijdens het rijden is dat overschakelen geen probleem.

Barry

Maddog
Geregistreerd lid

Bericht door Maddog » di 08 apr, 2008 15:51

Klopt is de stappenmotor die op de gasverdamper zit. Heeft bij mij ook problemen gegeven middels veel te hoog stationair op gas.

Plaats reactie