Tank vervangen door een ringtank

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
henkmarius
Geregistreerd lid

Tank vervangen door een ringtank

Bericht door henkmarius » wo 07 mei, 2008 20:26

In mijn 900NG uit 1997 zit een 85l cilinder tank. Prima actieradius, maar van de kofferbak blijft echt niks meer over. Het is een Necam g3 systeem. Ik zit er aan te denken om er een ringtank in te zetten. Iemand dit al eens gedaan en hoeveel zou dat ongeveer kosten als je het laat doen? Waar moet ik verder allemaal opletten?

weide55
Geregistreerd lid

Bericht door weide55 » ma 12 mei, 2008 13:49

Volgens mij kost dat ca 400-500 euro.
Je moet dat bij een gasboer laten doen.
Je krijgt dan ook een nieuw kentekenbewijs, omdat je auto door de kleinere tank, een lager ledig gewicht krijgt.
Als je geluk hebt kom je dan wel in een lagere wegenbelastingschaal uit.
Dan verdient het zichzelf weer terug.

Hannes
Forum Admin

Bericht door Hannes » di 13 mei, 2008 23:21

Het lukt meestal om net onder een gewichtgrens uit te komen zo lijkt het. Mijn 900NG weegt incl. LPG tank heel toevallig ook 1349 kg. En ik heb ook een gewone tank achterin.

En wat betreft het vervangen, misschien is vervangen door een tweedehands tank ook wel mogelijk. De auto hoeft namelijk niet opnieuw gekeurd te worden omdat er al gas op het kenteken staat.

Of dat 100% legaal is weet ik niet. Is meer zomaar een gedachte.

henkmarius
Geregistreerd lid

Bericht door henkmarius » wo 14 mei, 2008 21:40

Nooit nagedacht eigenlijk dat ie in de wegenbelasting minder zou kunnen worden. Maar dat gaat niet lukken hij weegt nu 1330 kg, pas onder de 1250 wordt het goedkoper, dus dat wordt lastig.

Zelf een tweedehands tank inbouwen heb ik ook aan zitten denken, maar ik heb al genoeg projecten. De tank moet overigens wel aan een aantal eisen voldoen volgens de regelgeving en ik wil ook een vrij grote (vloer mag evt wel een stukje omhoog) die zijn niet zo makkelijk te vinden.

Binnenkort maar eens bij de gasboer op bezoek.

Plaats reactie