Tank verschuiven
-
noknokius
- Geregistreerd lid
Tank verschuiven
Momenteel zit mijn gastank (80L) zo dicht tegen de achterbankleuning aan dat er geen hoofdsteunsteun op kan. Kan ik de tank zonder gevaar/problemen een centimeter naar achteren schuiven?
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Re: Tank verschuiven
Ja, één cm moet kunnen, afhankelijk van de bevestiging van de tank.noknokius schreef:...Kan ik de tank zonder gevaar/problemen een centimeter naar achteren schuiven?
In mijn 96 zit de tank met twee kabels vastgespannen op een frame, als ik de kabels losmaak, kan ik de tank links/rechts verschuiven. De gasleidingen hebben voldoende speling om wat verplaatsing op te vangen.

-
noknokius
- Geregistreerd lid
De mijne zit precies zo vast. De gasleidingen zijn niet flexibel?72sonett3 schreef:Ja, één cm moet kunnen, afhankelijk van de bevestiging van de tank.noknokius schreef:...Kan ik de tank zonder gevaar/problemen een centimeter naar achteren schuiven?
In mijn 96 zit de tank met twee kabels vastgespannen op een frame, als ik de kabels losmaak, kan ik de tank verschuiven. De gasleidingen hebben voldoende speling om wat verplaatsing op te vangen.
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Jawel, daarom juist...noknokius schreef:... De gasleidingen zijn niet flexibel?
De vul- en ontluchtingsleidingen zijn van rubber dus daar is al helemaal geen probleem en de gasleiding naar de motor is dan wel van koper, maar er zit voldoende beweging in om de tank nog wat te kunnen verschuiven.
-
noknokius
- Geregistreerd lid