advies van de kenners...

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
ilan
Geregistreerd lid

advies van de kenners...

Bericht door ilan » di 03 jun, 2008 14:01

Hallo,

Ik ben van plan een Saab te kopen (benzine) en daar een G3-installatie in te laten zetten. Ik heb er twee op het oog. Weet iemand welke van de 2 daarvoor het meest geschikt is?

Deze
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=4765357

of deze

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=5170095

Alvast bedankt!

Ernsth
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Ernsth » di 03 jun, 2008 23:00

Allebei wel hoor! Van alle soorten Saabs zijn ze op gas om te bouwen : zelfs een 9-5 Aero met 280 pk.....
Zoek maar wat moois uit, en heel veel plezier met je Saab!

Let wel dat mijn persoonlijke mening is dat je vialle beter niet kan laten inbouwen als je boven de 200 pk wil komen. Volgens vialle kan het wel met een 5-e injector, maar ik ben niet overtuigd. Let wel : dit is mijn mening, en er zullen er het een heleboel met mij oneens zijn op dit (sub)forum.

Maar nogmaals : alles kan!

ilan
Geregistreerd lid

Bericht door ilan » di 03 jun, 2008 23:05

Dank voor de info! :D

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » wo 04 jun, 2008 1:26

Ernsth schreef:Let wel dat mijn persoonlijke mening is dat je vialle beter niet kan laten inbouwen als je boven de 200 pk wil komen. Volgens vialle kan het wel met een 5-e injector, maar ik ben niet overtuigd. Let wel : dit is mijn mening, en er zullen er het een heleboel met mij oneens zijn op dit (sub)forum.
Waaronder ik! :lol: Na 100.000km ervaring met een 9-5 Aero (250pk 4-cilinder) op lpg met Vialle LPi + 5e injector, ben ik wél overtuigd... 8)

jochem
Geregistreerd lid

Re: advies van de kenners...

Bericht door jochem » wo 04 jun, 2008 9:12

ilan schreef:Hallo,

Ik ben van plan een Saab te kopen (benzine) en daar een G3-installatie in te laten zetten. Ik heb er twee op het oog. Weet iemand welke van de 2 daarvoor het meest geschikt is?

...
Waarom kies je bij zulke bedragen niet voor een auto waar al LPG ingebouwd zit?

ilan
Geregistreerd lid

Bericht door ilan » wo 04 jun, 2008 11:00

Omdat ik tot nu toe geen Saabs op LPG ben tegengekomen met een kilometrage van onder de 100.000... En als ik er een koop, moet ie met een jaargemiddelde van 35000 km toch nog in ieder geval 200.000 km kunnen rijden wil ik er vijf jaar mee doen... Was mijn redenatie. Maar als ik fout zit, moet je het zeggen...

jochem
Geregistreerd lid

Bericht door jochem » wo 04 jun, 2008 12:44

ilan schreef:Omdat ik tot nu toe geen Saabs op LPG ben tegengekomen met een kilometrage van onder de 100.000... En als ik er een koop, moet ie met een jaargemiddelde van 35000 km toch nog in ieder geval 200.000 km kunnen rijden wil ik er vijf jaar mee doen... Was mijn redenatie. Maar als ik fout zit, moet je het zeggen...
Ja maar een SAAB kan zo een aantal ton draaien hoor en als de LPG al bij inbouw is geweest kan soms de kop revisie ook al geweest zijn en dat kan schelen ;)

ilan
Geregistreerd lid

Bericht door ilan » wo 04 jun, 2008 13:11

Ja, daar heb je gelijk in. Toch: als ik op occasionsites kijk, zie ik bij Saabs met LPG G3 vrij jonge auto's, met veel kilometers.

Voor een beetje auto ben je dan toch meer dan het dubbele kwijt dan dat je een benzineversie koopt (moet er natuurlijk nog wel een gasinstallatie in, maar toch....)

Of zie ik iets over het hoofd?

Kompasowa
Geregistreerd lid

Bericht door Kompasowa » wo 04 jun, 2008 13:19

Ik zat in een soortgelijke situatie. Na doorspitten van diverse fora en het bijhouden van vele advertentiesites, heb ik uiteindelijk besloten een 9-3 op LPi te kopen met ruim 240K op de teller.

Machientjes kunnen het aan zolang ze maar met liefde worden behandeld. Netjes warmrijden, onderhoud op tijd, beetje poetsen, etc. Verder zijn ze erg toegankelijk als je zelf een en ander doet.

Tot nu toe absoluut geen spijt.

ilan
Geregistreerd lid

Bericht door ilan » wo 04 jun, 2008 13:40

Da's mooi om te horen! Mijn voorlopige conclusie luidt dat het eigenlijk allemaal niet zoveel uitmaakt, met wat meer kms en alvast lpg ingebouwd, is misschien wel net zo goed als een benzineversie op de kop tikken en er direct een G3 in laten zetten? Zeg ik dat zo goed?

By the way: wie weet er een goed inbouwstation in Haarlem en wat kost een goede installatie eigenlijk?

Kompasowa
Geregistreerd lid

Bericht door Kompasowa » wo 04 jun, 2008 13:42

Inbouw is zo rond de 2000,-

Ernsth
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Ernsth » do 05 jun, 2008 0:03

Oh ja Ilan, over je kilometertjes :
Als je een auto koopt die in 6 jaar minder dan 90.000 km heeft gelopen is dat meestal een auto die "stadsritjes" doet. Vaak niet echt warm, veel drempels, veel schakelen, kortom: veel slijtage.
Dat is minder met auto's die veel "snelwegmijlen" lopen.

jochem
Geregistreerd lid

Bericht door jochem » do 05 jun, 2008 9:06

Ernsth schreef:Oh ja Ilan, over je kilometertjes :
Als je een auto koopt die in 6 jaar minder dan 90.000 km heeft gelopen is dat meestal een auto die "stadsritjes" doet. Vaak niet echt warm, veel drempels, veel schakelen, kortom: veel slijtage.
Dat is minder met auto's die veel "snelwegmijlen" lopen.
Juist dus dan is veel kilometers juist een pré

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » do 05 jun, 2008 10:27

Vergeet niet dat de motor misschien niet veel te lijden heeft gehad, maar dat de rest van de auto ook gewoon slijt. Je zult dan toch meer onkosten hebben met een auto die 2 ton heeft gereden, dan een die nog geen ton gedraaid heeft.

jochem
Geregistreerd lid

Bericht door jochem » do 05 jun, 2008 10:29

davidjoost schreef:Vergeet niet dat de motor misschien niet veel te lijden heeft gehad, maar dat de rest van de auto ook gewoon slijt. Je zult dan toch meer onkosten hebben met een auto die 2 ton heeft gereden, dan een die nog geen ton gedraaid heeft.
OK daar heb je gelijk in :cry:

Plaats reactie