LPG INBOUW ERVARING

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
rolandb
Geregistreerd lid

LPG INBOUW ERVARING

Bericht door rolandb » za 05 jul, 2008 12:17

Sinds 4 juli heeft mijn Saab 9-5 2.0t automaat estate uit '99 een LPG systheem.

Deze is ingebouwt bij LPG Lunetten in De Bilt.

Zijn hebben er 2 dagen voor nodig gehad en de service was uitstekend. Kan het iedereen aanraden.
Ze hebben een 67Liter ring tank geplaatst. Dit voor net iets neer kilimoters te rijden. En Flash lub gemonteerd. De tank was bij aflevering compleet gevult. Helemaal super. Wie meer info wil kan me mailen.

Jacco K.
Geregistreerd lid

Re: LPG INBOUW ERVARING

Bericht door Jacco K. » za 05 jul, 2008 13:26

[]Ik hoorde idd dat dit een goed inbouw bedrijf is.
Er worden daar veel Saab's voorzien van een G3 installatie.

Nolske
Geregistreerd lid

Re: LPG INBOUW ERVARING

Bericht door Nolske » do 10 jul, 2008 22:23

[quote="rolandb"]Sinds 4 juli heeft mijn Saab 9-5 2.0t automaat estate uit '99 een LPG systheem.

Deze is ingebouwt bij LPG Lunetten in De Bilt.

Hoeveel kmeter heb je op de teller staan en wat kost zo iets :oops:

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » do 10 jul, 2008 22:39

welk merk? Vialle?

rolandb
Geregistreerd lid

Bericht door rolandb » za 12 jul, 2008 13:15

mijn saab heeft 130000km gelopen. En het er zit een viale systheem in.

rolandb
Geregistreerd lid

Bericht door rolandb » za 12 jul, 2008 13:16

bijna vergeten.

Ik heb voor en 67 liter tank (afgetanked), flashlub en de volledige installatie 2045,-- euro betaald.

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Tubbe » di 29 jul, 2008 11:48

Das een nette prijs, ik had vorig jaar voor die prijs dezelfde opzet maar zonder flashlube voor hetzelfde geld.

Veel goedkope kilometers gewenst!

Jaap900i
Donateur
Donateur

Bericht door Jaap900i » di 29 jul, 2008 21:01

Even snel, zonder zoekfunctie :oops: : wat is een flashlube?

Deep Impact
Geregistreerd lid

Bericht door Deep Impact » wo 30 jul, 2008 13:13

Jaap900i schreef:Even snel, zonder zoekfunctie :oops: : wat is een flashlube?
Ff googelen en je weet het :wink:
Flashlube is een systeem voor de bescherming van de kleppen van uw motor. Bij dit systeem worden de kleppen gesmeerd door de Flashlube olie, die bestaat uit een aantal loodvervangende producten. Het product is ontwikkeld in Australië en is winnaar van de prijs op de ‘Great Australian Science Show’. Wij raden de installatie van het Flashlube systeem aan op de meeste LPG-systemen.

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » wo 30 jul, 2008 19:39

Hele nette prijs. Is het een vialle?
En kan die 67 liter tank er zodner moeite in? Zonder dat de vloer omhoog is gekomen?

rolandb
Geregistreerd lid

Bericht door rolandb » wo 30 jul, 2008 21:07

Ja het is een vialle systheem en de 67 tank is geen probleem. Ze hebben mijn plaat die je uit kon schuiven iets uitgedunt op een stuk zodat alles pas zonder al te veel werk.

007
Geregistreerd lid

Bericht door 007 » do 23 okt, 2008 17:11

Ik heb één keer gebeld voor info, maar ik werd er amper geholpen.
Ik moest zelf uitzoeken of ik een G3 keuring op mijn auto kon krijgen.
(Haaima gebeld, importeur gebeld, dealer gebeld. Bij Wallinga kreeg ik gelukkig fatsoenlijk antwoord)
Aan een 5e injector wilde ze al helemaal niet beginnen, want dat was weer extra werk.
Ik hoorde bij Haaima goede berichten over hen, maar door dit telefoontje hoeft het van mij niet meer. Jammer, maar er zijn genoeg anderen die mij willen helpen hoor.

Harry

De Teng
Geregistreerd lid

Bericht door De Teng » do 23 okt, 2008 18:56

Bij ons ook via Lunetten!

Veel bedrijven boren snel een gat in de carrosserie om de tankdop erin te jassen. Zij deden dat ook altijd, maar voorzichtig en de verfloze randjes werden altijd bijgestipt. Eenmaal hebben ze een roestgeval terug gekregen, dat is voor hen de reden om het gat altijd in de bumper te doen. Goed toch? :)

M
Geregistreerd lid

Bericht door M » do 23 okt, 2008 19:30

Ik heb in juli een Vialle LPi installatie in laten bouwen bij Ruissen in Wezep. De teller stond op ca. 230.000 km. Rijdt perfect en je voelt hem niet overschakelen naar gas. Door de grote ringtank moest de bodemplaat van de kofferbak ca. 5 cm verhoogd worden.
Verder heb ik een steun achter de achterbank gemaakt waar ik de thuisbrenger aan kan monteren, zodat deze niet los in de koffer ligt.
Ik vindt het wel jammer dat de vulopening in mijn linker achterscherm is aangebracht i.p.v. de bumper. Volgens Ruissen kon dit niet anders?!?!?!
Ik ben een rustige rijder en heb alleen vroeger (omstreeks 1982) met een Saab 99 verbrande kleppen gehad, bij mijn volgende Saabs nooit meer een probleem mee gehad.

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Tubbe » do 23 okt, 2008 22:14

Dat is toch vreemd, ik heb mijn vuller wel rechts in de bumper zitten. Het kan dus wel. Wellicht is het afhankellijk van de tankgrootte (bij mij 67 liter) en eventueel aanwezige leidingen en bedrading in en onder de kofferbak ivm met de aansluiting op de tank?

Plaats reactie