check engine

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
Guido900T
Donateur (3x)
Donateur (3x)

check engine

Bericht door Guido900T » wo 13 aug, 2008 0:18

Vorige week landi lsi laten inbouwen. Rijdt prima (1:9)

Nu is het check engine lampje gaan branden. Ik heb dat de eerste keer weggewerkt door de accu 3 minuten los te koppelen. Toen ging het weer een week goed.

Vandaag, na iets teveel gasgeven ( lage toeren , veel gas :oops: ) ging het weer branden. Te rijk brandstofmengsel? iemand een idee?

Ibanez
Geregistreerd lid

Bericht door Ibanez » wo 13 aug, 2008 11:36

Een veelvoorkomend verschijnsel bij de gasrijder. Vaak zie je dat bij de optimale afstelling van het gassysteem de Saab-computer daar anders over denkt. De ontsteking reageert namelijk extra gevoelig op lpg. Je kunt op zoek gaan naar de mogelijke oplossing, maar je kunt er ook mee leren leven. Kwaad kan de check engine-melding 9 van de 10 keer niet. Een keer laten uitlezen is natuurlijk altijd verstandig. Overigens moet je - zéker op lpg - ervoor zorgen niet met een te laag toerental te rijden. Houd een minimum aan van rond de 2000 toeren. Dan zul je zien dat de kans op check engine-melding aanzienlijk kleiner is en heb je ook veel minder last van een turbogat. Let er ook op de juiste bougies te gebruiken.

Guido900T
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Guido900T » do 14 aug, 2008 15:08

opgelost. had te maken met het staionair lopen v/d auto. vacuum-lek in de tankontluchting

Deep Impact
Geregistreerd lid

Bericht door Deep Impact » do 14 aug, 2008 21:59

willeme 1 schreef:verklein de elektrode afstand met 0,2, mocht dat nog niet gedaan zijn door de inbouwer
Geldt dit ook voor de 9-3 SS 1.8t ?
Ik ga morgen nl mijn auto halen waar gas is ingebouwd en dan kan ik navragen of dit gedaan is om problemen te voorkomen.

Thanx

Plaats reactie