LPG in saab 900NG cabrio V6?

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
franssmeets
Geregistreerd lid

LPG in saab 900NG cabrio V6?

Bericht door franssmeets » vr 05 sep, 2008 18:00

Veel informatie over LPG op het forum. Ik kan alleen niets vinden over LPG in de V6-uitvoering van de 900ng.

Wij overwegen een LPG-installatie te laten inbouwen in een V6 met 200.000 km op de teller. De motor is volgens de garage prima in orde. Nou lees ik ergens dat de Opel-motoren slecht samen gaan met LPG. Iemand ervaring?

geert1
Geregistreerd lid

Bericht door geert1 » vr 05 sep, 2008 18:41

niet doen, niet doen en nog een keer niet doen V6 2.5 is hier niet geschikt voor, doe je het wel sta je over 40.000,00 kilometer bij de dealer met ingebrande kleppen..., heb je die saab met V6 al gekocht

franssmeets
Geregistreerd lid

Bericht door franssmeets » za 06 sep, 2008 17:04

Ja, die cabrio hebben we al gekocht...

geert1
Geregistreerd lid

Bericht door geert1 » za 06 sep, 2008 22:52

chips, toch niet met de gedachte gekocht er gas in te bouwen?

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » za 06 sep, 2008 23:31

?? er zijn zat omega's verkocht op lpg met dat blok?

geert1
Geregistreerd lid

Bericht door geert1 » zo 07 sep, 2008 0:25

klop, wil je weten hoeveel cilinderkoppen koppen (Omega 3.0 en vectra 2.5) ik al heb gedemonteerd voor revisie, heel veel.

kennis van me werkt bij een Opeldealer als hoofdmonteur en die raadt het ook ten sterkste af, die geeft zelf aan dat de koppen het niet kunnen verdragen.

franssmeets
Geregistreerd lid

Bericht door franssmeets » zo 07 sep, 2008 13:02

We hebben de auto niet gekocht met de bedoeling er gas in te leggen. Maar als het zou kunnen, denk ik dat we de kosten van de installatie wel terug zouden verdienen. We zijn wel van plan de auto in ere te houden en er nog lang van te genieten...
Het is gewoon lekker als je veel minder aan de pomp hoeft af te rekenen...

geert1
Geregistreerd lid

Bericht door geert1 » zo 07 sep, 2008 13:14

dat kan ik begrijpen dat je aan de pomp minder kwijt wil zijn, maar als je een cabrio op LPG wilt hebben was ik gegaan voor een cabrio met een 2.0 t5 is het meest betrouwbare.

maar alvorens uberhaupt over te stappen op LPG neem ik aan dat je hebt zitten rekenen?

als je zelf LPG laat inbouwen (G3 kost toch al gauw tussen de € 2200,00 a € 3000,00) duurt het erg lang voordat je deze kosten terug hebt verdient en dan moet je toch al gauw 12.000 km per jaar rijden om de installatie terug te verdienen in drie jaar...

tedk
Geregistreerd lid

Bericht door tedk » ma 08 sep, 2008 14:37

geert1 schreef:klop, wil je weten hoeveel cilinderkoppen koppen (Omega 3.0 en vectra 2.5) ik al heb gedemonteerd voor revisie, heel veel.

kennis van me werkt bij een Opeldealer als hoofdmonteur en die raadt het ook ten sterkste af, die geeft zelf aan dat de koppen het niet kunnen verdragen.
Dus dit zou ook gelden voor de 9-5 3.0t....
Of heeft Saab hiervan dan de kop al onderhanden genomen?

Grtz
Ted

geert1
Geregistreerd lid

Bericht door geert1 » di 09 sep, 2008 1:00

helaas, geldt ook voor de 3.0 v6 koppen zijn niet geschikt voor LPG
de V6 motoren van Saab worden ook gebouwd door Opel en niet door Saab zelf....

franssmeets
Geregistreerd lid

Bericht door franssmeets » di 09 sep, 2008 12:11

Dankjewel voor de informatie. We speelden met de gedachten om de Saab cabrio als enige auto te houden in verband met een verhuizing naar Amsterdam (1 vergunning). Dan zou LPG lucratief zijn. We moeten het nu anders organiseren.

Hannes
Forum Admin

Bericht door Hannes » di 09 sep, 2008 18:17

Of de koppen tzt laten reviseren. Of zie ik dat verkeerd? Kost wat, maar heb je ook kilometers lang plezier van.

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » di 09 sep, 2008 18:42

er zijn toch een aantal griffin rijders op dit forum die tegen de 3 ton op lpg zitten zonder koprevisie.

geert1
Geregistreerd lid

Bericht door geert1 » di 09 sep, 2008 19:41

Hannes schreef:Of de koppen tzt laten reviseren. Of zie ik dat verkeerd? Kost wat, maar heb je ook kilometers lang plezier van.
als je koprevisie laat uitvoeren kun je rekenen op minimaal € 1000,00

geert1
Geregistreerd lid

Bericht door geert1 » di 09 sep, 2008 19:44

jwaterink schreef:er zijn toch een aantal griffin rijders op dit forum die tegen de 3 ton op lpg zitten zonder koprevisie.
kans is mi 100% dat deze allen niet de eerste eigenaars zijn en de eerste eigenaren na de eerste 60.000 km (dus km stand 60.000) koprevisie heben laten uitvoeren waarbij er extra geharde kleppen en zetels zijn gemonteerd

Plaats reactie