LPG in saab 900NG cabrio V6?
-
franssmeets
- Geregistreerd lid
LPG in saab 900NG cabrio V6?
Veel informatie over LPG op het forum. Ik kan alleen niets vinden over LPG in de V6-uitvoering van de 900ng.
Wij overwegen een LPG-installatie te laten inbouwen in een V6 met 200.000 km op de teller. De motor is volgens de garage prima in orde. Nou lees ik ergens dat de Opel-motoren slecht samen gaan met LPG. Iemand ervaring?
Wij overwegen een LPG-installatie te laten inbouwen in een V6 met 200.000 km op de teller. De motor is volgens de garage prima in orde. Nou lees ik ergens dat de Opel-motoren slecht samen gaan met LPG. Iemand ervaring?
-
geert1
- Geregistreerd lid
-
geert1
- Geregistreerd lid
-
franssmeets
- Geregistreerd lid
We hebben de auto niet gekocht met de bedoeling er gas in te leggen. Maar als het zou kunnen, denk ik dat we de kosten van de installatie wel terug zouden verdienen. We zijn wel van plan de auto in ere te houden en er nog lang van te genieten...
Het is gewoon lekker als je veel minder aan de pomp hoeft af te rekenen...
Het is gewoon lekker als je veel minder aan de pomp hoeft af te rekenen...
-
geert1
- Geregistreerd lid
dat kan ik begrijpen dat je aan de pomp minder kwijt wil zijn, maar als je een cabrio op LPG wilt hebben was ik gegaan voor een cabrio met een 2.0 t5 is het meest betrouwbare.
maar alvorens uberhaupt over te stappen op LPG neem ik aan dat je hebt zitten rekenen?
als je zelf LPG laat inbouwen (G3 kost toch al gauw tussen de € 2200,00 a € 3000,00) duurt het erg lang voordat je deze kosten terug hebt verdient en dan moet je toch al gauw 12.000 km per jaar rijden om de installatie terug te verdienen in drie jaar...
maar alvorens uberhaupt over te stappen op LPG neem ik aan dat je hebt zitten rekenen?
als je zelf LPG laat inbouwen (G3 kost toch al gauw tussen de € 2200,00 a € 3000,00) duurt het erg lang voordat je deze kosten terug hebt verdient en dan moet je toch al gauw 12.000 km per jaar rijden om de installatie terug te verdienen in drie jaar...
-
tedk
- Geregistreerd lid
Dus dit zou ook gelden voor de 9-5 3.0t....geert1 schreef:klop, wil je weten hoeveel cilinderkoppen koppen (Omega 3.0 en vectra 2.5) ik al heb gedemonteerd voor revisie, heel veel.
kennis van me werkt bij een Opeldealer als hoofdmonteur en die raadt het ook ten sterkste af, die geeft zelf aan dat de koppen het niet kunnen verdragen.
Of heeft Saab hiervan dan de kop al onderhanden genomen?
Grtz
Ted
-
geert1
- Geregistreerd lid
-
franssmeets
- Geregistreerd lid
-
Hannes
- Forum Admin
-
jwaterink
- Donateur (6x)

-
geert1
- Geregistreerd lid
-
geert1
- Geregistreerd lid
kans is mi 100% dat deze allen niet de eerste eigenaars zijn en de eerste eigenaren na de eerste 60.000 km (dus km stand 60.000) koprevisie heben laten uitvoeren waarbij er extra geharde kleppen en zetels zijn gemonteerdjwaterink schreef:er zijn toch een aantal griffin rijders op dit forum die tegen de 3 ton op lpg zitten zonder koprevisie.