9-3 SS cabrio Aero Hirsch 230pk+lpg

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
luk
Geregistreerd lid

9-3 SS cabrio Aero Hirsch 230pk+lpg

Bericht door luk » wo 10 sep, 2008 0:00

In april heb ik LPi Vialle lmet 5e injector en flashlube aten inbouwen in Son in mijn 230PK Aero. De auto liep goed, maar bij snel accellereren (en dat doe je in deze auto kan ik je vertellen!) en boven de 4500rpm hield de motor in.

Nu heb ik enkele weken geleden de 120.000 beurt vervroegd (115K)laten uitvoeren, waarbij o.a. filters en bougies zijn vervangen. Wat een verschil!

De auto trekt nog beter en belangrijk, houdt nagenoeg niet meer in. Alleen bij maximale accelleratie moet ik boven 5000rpm mijn gaspedaal een heel klein beetje laten terugkomen om deze vervolgens weer in te trappen, verder soepel en supersnel.

verbruik op lpg? mwah... tussen 1:6,3 en 1:7,5 :oops:

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » wo 10 sep, 2008 2:09

Zou er dan stiekem toch wat meer vermogen in zitten dan Hirsch opgeeft? Wat ook nog van invloed is, is hoe vol je gastank is. Volgas en maximale acceleratie probeer ik bij het laatste groene lampje eigenlijk al te vermijden, bij een ringtank. Als de tank goed vol zit en de lpg niet naar 1 kant kan schuiven na een snel genomen bocht, trekt de 9-5 Aero van mijn ouders toch het zuiverst en vloeiendst door. Echt inhouden doet hij overigens nooit, of de gasvoorraad in de tank moet echt te weinig zijn. Dan kun je beter naar benzine overschakelen, als je het uiterste vraagt van de motor. Wij rijden trouwens 1 op 8,5 met de 9-5 Aero Estate handbak 250pk met 5e injector.

Psychotic
Geregistreerd lid

Re: 9-3 SS cabrio Aero Hirsch 230pk+lpg

Bericht door Psychotic » za 11 okt, 2008 22:04

luk schreef:verbruik op lpg? mwah... tussen 1:6,3 en 1:7,5 :oops:
Boeien zou ik zeggen, gas nog steeds bijna 1/3 van de prijs van benzine dus je rijdt zo'n 1 op 20 :wink:

Wel leuk trouwens, ik zie dat je ook in vleuten woont volgens mij in de Rietvelden fase2? Ik woon zelf in fase1 :lol: Heb destijds je vorige Cabrio te koop zien staan voor niet teveel geld en heb nog zitten twijfelen.... Maar heb uiteindelijk een Cabrio Viggen gekocht. Daarvoor had ik een Rode getunde 93 SS (200pk) ook op Vialle (zie avatar).

Nah, als we elkaar tegenkomen, kunnen we misschien is een sprintje trekken, we hebben immers beide 230Pk volgens het boekje :D

Greetz,

Psy

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » zo 12 okt, 2008 0:54

@ Psy: wanneer gaat die Viggen op gas? :lol: (heiligschennis volgens sommige forummers :oops: )

Psychotic
Geregistreerd lid

Bericht door Psychotic » zo 12 okt, 2008 9:53

davidjoost schreef:@ Psy: wanneer gaat die Viggen op gas? :lol: (heiligschennis volgens sommige forummers :oops: )
Tis dat ik nu te weinig km rij en er voor woon-werkverkeer wat anders bij heb en het een Cabrio is... Anders zou ik het best overwegen 8)

Plaats reactie