Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum en voornemens een Saab 9-3 aero uit 2001 of 2002 aan te schaffen met maximaal plusminus 130.000km. De auto moet op LPG gaan rijden. Ik heb de diverse forums al uitgebreid gelezen alhier, echter komt daar niet uit welke installatie nu het meest geschikt is voor deze auto. Is dit Vialle of Prins of ???
Ik verneem graag jullie ideeen hier over. Alvast bedankt!
Saab 9-3 aero 2001-2002 LPG
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
Vialle wordt van Saab uit aangeraden en ondersteund, maar met Prins zijn er ook goede ervaringen van diverse forummers. Vialle is iets duurder, maar ook moderner en onderhoudsvrij. De voor- en nadelen zijn in het volgende topic te vinden:
viewtopic.php?t=31577
Welke installatie je ook neemt, het is sowieso aan te raden om flashlube (een klepsmeringsdruppelsysteem) in te bouwen en dit om de zoveel tijd bij te vullen. Verder zou ik bij de keuze van een inbouwer er op letten dat ze ervaring hebben met Saab turbo's op lpg.
Succes!
viewtopic.php?t=31577
Welke installatie je ook neemt, het is sowieso aan te raden om flashlube (een klepsmeringsdruppelsysteem) in te bouwen en dit om de zoveel tijd bij te vullen. Verder zou ik bij de keuze van een inbouwer er op letten dat ze ervaring hebben met Saab turbo's op lpg.
Succes!
-
trebor
- Geregistreerd lid
-
De Teng
- Geregistreerd lid
Wij hebben er net een Vialle installatie in zitten, het rijdt als de brandweer. Onderin pakt ie net wat mooier op en naar het schijnt levert het ook een vermogenstoename op van ongeveer 5 pk. Maar dat terzijde.
Je kunt gewoon lekker doorblazen. Starten doet ie op benzine en als de boel warm genoeg is, schakelt ie vanzelf over naar gas. Uiteraard moet je niet vol gas (lees: turbo voluit) in het begin vanwege de temperatuur, maar dat verschilt niets met benzine.
Je kunt gewoon lekker doorblazen. Starten doet ie op benzine en als de boel warm genoeg is, schakelt ie vanzelf over naar gas. Uiteraard moet je niet vol gas (lees: turbo voluit) in het begin vanwege de temperatuur, maar dat verschilt niets met benzine.
-
davidjoost
- Geregistreerd lid