9-5 Maptun op Lpg
-
op
- Donateur (4x)

9-5 Maptun op Lpg
Mijn 9-5 stage 2,5 (net geen 3) met 240 pk op lpg lijkt mij goed voor de portemonnee.
Kan dit en zo ja waar?
Kan dit en zo ja waar?
-
Ernsth
- Donateur (2x)

-
elvirisimo
- Geregistreerd lid
-
Ernsth
- Donateur (2x)

Die nieuwe vialle injectoren zijn dus tot 260 pk ( 4 cyl. ) Wel een verbetering inderdaad tov die 5-e injector.
Mijn Prins VSI setje met 2 verdampers en 4x 93 cc bruine injectoren ( ipv 73 cc geel ) is alsnog behoorlijk "dichtgeschroefd". Helemaal open was er veel teveel brandstof. Er is bij mij dus qua aanbod van hoeveelheid gas in de cylinders nog veel extra ruimte voor verder tunen over. Zo voelt het ook aan. Wellicht ooit gaan we verder tunen, want het is nou eenmaal verslavend.
Buiten dat wordt het koelwater extra gekoeld door de verdamper(s). Erg goed bij gasverbranding die toch een hogere temperatuur heeft dan benzine, en een betere koeling van het blok nodig heeft. Maar wellicht denk ik dat maar.
Maar iedereen moet voor zichzelf kiezen: er zijn veel mensen met goede ervaring met Vialle.
Bubbaman en ik zijn helemaal Prins-VSI fan. Bubbaman rijdt er al jaren mee, en is nog steeds heel enthousiast. Ik nu een half jaar zonder problemen, en kan het ook iedereen aanraden, zelfs voor een gechipte Aero.
Laat je dus vooral goed van tevoren informeren voor je de beslissing neemt, vraag bij meerdere partijen offertes aan, en informeer ook naar de garanties die ze geven.
Ik moet echt zeggen dat Agit 100% klant tevredenheid nastreeft. Bij een andere gasboer ben ik vroeger wel eens de deur uitgewuift met een klacht: garantie = tot op de deurmat.
Success, en vragen staat vrij.
Mijn Prins VSI setje met 2 verdampers en 4x 93 cc bruine injectoren ( ipv 73 cc geel ) is alsnog behoorlijk "dichtgeschroefd". Helemaal open was er veel teveel brandstof. Er is bij mij dus qua aanbod van hoeveelheid gas in de cylinders nog veel extra ruimte voor verder tunen over. Zo voelt het ook aan. Wellicht ooit gaan we verder tunen, want het is nou eenmaal verslavend.
Buiten dat wordt het koelwater extra gekoeld door de verdamper(s). Erg goed bij gasverbranding die toch een hogere temperatuur heeft dan benzine, en een betere koeling van het blok nodig heeft. Maar wellicht denk ik dat maar.
Maar iedereen moet voor zichzelf kiezen: er zijn veel mensen met goede ervaring met Vialle.
Bubbaman en ik zijn helemaal Prins-VSI fan. Bubbaman rijdt er al jaren mee, en is nog steeds heel enthousiast. Ik nu een half jaar zonder problemen, en kan het ook iedereen aanraden, zelfs voor een gechipte Aero.
Laat je dus vooral goed van tevoren informeren voor je de beslissing neemt, vraag bij meerdere partijen offertes aan, en informeer ook naar de garanties die ze geven.
Ik moet echt zeggen dat Agit 100% klant tevredenheid nastreeft. Bij een andere gasboer ben ik vroeger wel eens de deur uitgewuift met een klacht: garantie = tot op de deurmat.
Success, en vragen staat vrij.
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
Meer ervaring? Mesman werkt al langer met Vialle i.c.m. turbomotoren dan dat het hele Prins VSI systeem überhaupt bestaat. Verder is Bubbaman zijn 9-5 Aero de eerste die met een Prins systeem op gas is gezet. In het begin veel afstelproblemen gehad, maar uiteindelijk bij de fabrikant in orde gemaakt. Mesman bouwt al meer dan 10 jaar gasinstallaties van Vialle LPi in Volvo's en de laatste jaren ook Saabs met high-performance turbomotoren.Ernsth schreef:Yep! Sowieso meer ervaring.
inbouwen bij Agit, meld wel dat je mijn configuratie wil ( 2x verdamper, bruine keihin injectoren. )
Loopt als een jekko.![]()
![]()
Echt aan te raden hoor!
-
op
- Donateur (4x)

-
elvirisimo
- Geregistreerd lid
-
Geley
- Geregistreerd lid
lpg
ik rijd zelf met VSI van Prins, helemaal geen 2verdampers enz, gewoon enkele verdamper en gasinjectie met 240pk en helemaal geen probleem of vermogensverlies!!
geplaatst bij de invoerder van Prins voor Belgie:
http://www.lpg-installaties.be/
Als je daar gaat kijken wat voor wagens er daar worden uitgerust met VSI dan denk ik dat onze 240pk nog weinig voer is voor discusie.....
geplaatst bij de invoerder van Prins voor Belgie:
http://www.lpg-installaties.be/
Als je daar gaat kijken wat voor wagens er daar worden uitgerust met VSI dan denk ik dat onze 240pk nog weinig voer is voor discusie.....
-
elvirisimo
- Geregistreerd lid
Ik heb toevallig een de zelfde model auto met volgende lpg installaties mogen testen:
vialle
eurogas
bigas
Het gaat om 3 renault safrane met 2.5 volvo motor.
Bij eurogas en bigas was verbruik hoger tegenover vialle en het was merkbaar dat motor beter rijdt op benzine dan lpg. Dat laatste is wat tussen de oren zit, maar dan zoveel bij mij als bij de eigenaar (een persoon) van deze autos. Dus geen bewijsen in vorm als dyno uitdraai. In mijn boek bestaat geen vapour injectie die geen vermogen verlies opleveren. Echter deze pagina wil ik aanpassen mocht iemand met de bewijzen komen.
Alle 3 installaties hadden geen problemen.
Verder heb ik jaren lang op lpg gereden en ervaring met verschillende installaties. Deze ervaring is niet alleen als degene die achter de stuur zit, maar ook problemen oplossen, reviseren en overbouwen.
Op mijn lijst staat vialle op no.1. Let op deze installatie is onderhoudsvrij - ik zeg 99% omdat je toch na 2/3 ton filter op de tank moet schoonmaken.
Helaas kent vialle ook wat problemen en voornamelijk is dat de lpg pomp. Deze is nog makkelijk te reviseren voor 200/300 euro (all in), maar dan niet bij de officiële lpg boer - deze vragen veel te veel.
vialle
eurogas
bigas
Het gaat om 3 renault safrane met 2.5 volvo motor.
Bij eurogas en bigas was verbruik hoger tegenover vialle en het was merkbaar dat motor beter rijdt op benzine dan lpg. Dat laatste is wat tussen de oren zit, maar dan zoveel bij mij als bij de eigenaar (een persoon) van deze autos. Dus geen bewijsen in vorm als dyno uitdraai. In mijn boek bestaat geen vapour injectie die geen vermogen verlies opleveren. Echter deze pagina wil ik aanpassen mocht iemand met de bewijzen komen.
Alle 3 installaties hadden geen problemen.
Verder heb ik jaren lang op lpg gereden en ervaring met verschillende installaties. Deze ervaring is niet alleen als degene die achter de stuur zit, maar ook problemen oplossen, reviseren en overbouwen.
Op mijn lijst staat vialle op no.1. Let op deze installatie is onderhoudsvrij - ik zeg 99% omdat je toch na 2/3 ton filter op de tank moet schoonmaken.
Helaas kent vialle ook wat problemen en voornamelijk is dat de lpg pomp. Deze is nog makkelijk te reviseren voor 200/300 euro (all in), maar dan niet bij de officiële lpg boer - deze vragen veel te veel.
-
Ernsth
- Donateur (2x)

Hi Olaf,op schreef:ernsth,
Ik heb een offerte aangvraagd bij Agit, 2080 Euro.
Was jij dat ook kwijt voor jouw specs? Kan ook per PB![]()
Groet,
Olaf
Yep. Dit was incl. 2x terug voor aanpassingen/ afstellen/ extra hardware tot aan 100% klantgarantie.
Net als bij Bubbaman gebruikt Agit de eerste keer van zo'n aparte installatie om het goed te maken. Hij moest dus een paar keer terug. Vervolgens gebruiken ze die configuratie 1 op 1 om het over te zetten naar vergelijkbare modellen.
Dus aan de hand van Bubbaman, en de verbeteringen aan zijn Prins-VSI systeem, zijn er tientallen 9-5 Aero's omgebouwd door Agit.
En bij mij was de eerste getunede 9-5 Aero aan de beurt.
Nu hebben ze er ervaring mee en kan de set 1 op 1 naar de volgende getunede. En om op de vraag van DJ terug te komen, ja volgens mij zijn er niet zoveel getunede Aero's op gas
Dat is jammer, want het kan dus wel.
Success ermee,
groetjes,
PS : ik rijd ook al 18 jaar ( 22 - paar jaar diesel ) verschillende auto's op LPG van verschillende gasboeren. Heb ze ook allemaal geproefd.
-
elvirisimo
- Geregistreerd lid
Van 18 getunde en gemelde aero's hier op forum zijn 15 voorzien van vialle en 3 zijn van PrinsErnsth schreef:En om op de vraag van DJ terug te komen, ja volgens mij zijn er niet zoveel getunede Aero's op gas.
Dat is jammer, want het kan dus wel.
Het kan dus wel en de stand is 15:3 voor vialle
Ik moet nog aandelen vialle kopen
-
Ernsth
- Donateur (2x)

Hahaha, ik zou nu helemaal niks aandeligs kopenelvirisimo schreef:
Ik moet nog aandelen vialle kopen
Toch staat Prins er nog op de 27-e plaats van 100 grootste groeiers dit jaar niet slecht bij :
http://www.zibb.nl/upload/6574087_672_1 ... p100_2.pdf
gevonden op http://www.zibb.nl/10240882/Eigen-zaak/ ... rijven.htm
Ontopic : qua gassysteem moet je gewoon nemen waar je denkt 't lekkerste mee te rijden. Dat is een persoonlijke keuze.
Echt slechte systemen zijn er niet echt meer denk ik.
-
elvirisimo
- Geregistreerd lid
Ernsth. Mee eens, echter voor een lpg "aspirant" met geen ervaring met lpg is dat niet van toepassing. En hier zijn we weer over eens - dames en heren; goed je onderzoek verrichten of gewoon blind kopenErnsth schreef:Ontopic : qua gassysteem moet je gewoon nemen waar je denkt 't lekkerste mee te rijden. Dat is een persoonlijke keuze.
Echt slechte systemen zijn er niet echt meer denk ik.
Ontopic: Ik zou graag een dyno uitdraai van benzine en prins vsi willen zien.
p.s. aandelen zijn zo 2008