(Tijdelijke) Dienstweigering LPG
-
noknokius
- Geregistreerd lid
(Tijdelijke) Dienstweigering LPG
Zojuist had ik het idee opgevat om een lekker eindje te gaan toeren. Lekker op weg en ineens, rijdend op LPG, valt de motor uit. Ik probeer te starten, maar hij slaat niet eens aan. Gelukkig rijdt de auto ook op benzine, dus op benzine terug naar huis. Nadat ik de auto op de plek had neergezet en uit gezet, dacht ik: "laat ik nog eens proberen de auto op LPG te starten" (iets wat ik normaal altijd doe). En warempel, de auto loopt gewoon alsof er niets aan de hand is/was.
Waar moet ik het probleem zoeken? (Voordat iemand erover begint, de tank zat nog ruim vol).
Alvast bedankt.
Waar moet ik het probleem zoeken? (Voordat iemand erover begint, de tank zat nog ruim vol).
Alvast bedankt.
-
brinky
- Donateur

-
jvhecke
- Geregistreerd lid
-
noknokius
- Geregistreerd lid
Zou toch vreemd zijn, ik was al ruim een half uur aan het rijden. Buiten dat, dan zou ik er met de vorst van afgelopen dagen (tijdje terug) toch ook last van moeten hebben? Toen had ik helemaal nergens last van. Ook gisteravond nog een probleemloos ritje gehad.brinky schreef:Denk dat je verdamper bevroren was... te weinig warme koelwaterflow of niet goed ontlucht.
-
noknokius
- Geregistreerd lid
Na enkele dagen zonder problemen op gas gereden te hebben, beginnen er weer problemen te ontstaan. Het komt nu geregeld voor dat als ik op gas rijd ik het pedaal tot op de bodem in kan drukken zonder dat er iets gebeurt. Ook valt de motor nog wel eens uit en dan hoor ik de getik van de gastank afkomen (een pomp die aan en uit gaat?). Waar moet ik het probleem zoeken?
-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
-
brinky
- Donateur

-
Koert
- Donateur (2x)

Heb je een Vialle installatie? Kijk dan eens in dit draadje waar je wat tips vindt: viewtopic.php?t=45575&start=0&postdays= ... light=dfco. Ik heb dit probleem inmiddels al bij 3 Saabs 900 gezien.
Vialle had voor haar tijd best een vooruitstrevend systeem in 1992: Vialle AMS. Dit is computergestuurd, het oude inductiedraadje om je bobinekabel is dan ook niet aanwezig. Ook zit er geen gaspomp in je tank. Het geklik dat je hoort is de tankafsluiter die de gastoevoer richting de verdamper afsluit. Als je motor stilvalt, moet de afsluiter dichtgaan en hoor je hem klikken.[/url]
Vialle had voor haar tijd best een vooruitstrevend systeem in 1992: Vialle AMS. Dit is computergestuurd, het oude inductiedraadje om je bobinekabel is dan ook niet aanwezig. Ook zit er geen gaspomp in je tank. Het geklik dat je hoort is de tankafsluiter die de gastoevoer richting de verdamper afsluit. Als je motor stilvalt, moet de afsluiter dichtgaan en hoor je hem klikken.[/url]
-
noknokius
- Geregistreerd lid
Ik heb een Landi installatie in de auto zitten. Ik ben vorige week woensdag even naar de garage gereden en daar is gebleken dat er wel spanning is (ergens in de buurt van de verdamper, hoe en wat en waarvoor weet ik niet, zo ver rijkt mijn technische kennis niet) maar de verdamper geeft geen gas. Ik ga morgen even naar een gasboer. Kijken wat die zegt.
-
brinky
- Donateur