mannen
ik heb een saab 99 gekocht met cab motor
nu wil ik er een 16v bouwen evt met turbo
en ik wil gas erin
moet ik het gas laten keuren
kan ik hem zelf inbouwen
is het veel werk qua kabelboom met de ombouw naar 16v
bij voorbaat dank voor uw positieve reakties
mvg
peter
saab 99 gekocht
-
Thom
- Donateur

je kunt zelf gas inbouwen en ter keuring naar de RDW brengen. Ik heb hem alleen op gas lopen dus ik heb geen voorzieningen aan hoeven te brengen voor de ECU, krukassensor, injectiesysteem/pomp, LMM etc.
Kabelboom hoefde in mijn geval dus niet aangepast te worden. Verder even zorgen voor enkele poulies en je motorsteun/uitlaat aanpassen.
Kabelboom hoefde in mijn geval dus niet aangepast te worden. Verder even zorgen voor enkele poulies en je motorsteun/uitlaat aanpassen.
-
Azul
- Geregistreerd lid
-
brinky
- Donateur

Zoek eens op BasZwolle en je zult genoeg tegen komen...
Zie ook mijn projectpagina "nieuwe 99 piloot" in het 99 gedeelte.
Ik zou het zo doen:
* LPG erop bouwen
* naar de RDW (met carb motor op LPG dus...)
* daarna 16v (evt 16v turbo) erin bouwen (je wagen staat al op LPG, dus geen gezeur bij de RDW)
* je 16v blok als die is ingebouwd loopt meteen op LPG - je hoeft dan nog geen kabelbomen te vervangen
* terwijl je dan al vrolijk rond sjeest op LPG bouw je er op je gemakje een benzine kabelboom op
En u is klaar.
Zie ook mijn projectpagina "nieuwe 99 piloot" in het 99 gedeelte.
Ik zou het zo doen:
* LPG erop bouwen
* naar de RDW (met carb motor op LPG dus...)
* daarna 16v (evt 16v turbo) erin bouwen (je wagen staat al op LPG, dus geen gezeur bij de RDW)
* je 16v blok als die is ingebouwd loopt meteen op LPG - je hoeft dan nog geen kabelbomen te vervangen
* terwijl je dan al vrolijk rond sjeest op LPG bouw je er op je gemakje een benzine kabelboom op
En u is klaar.