leverancier lpg installatie gezocht

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
pinguin
Geregistreerd lid

leverancier lpg installatie gezocht

Bericht door pinguin » wo 08 jul, 2009 1:08

Hallo, ik zoek een bedrijf in het noorden (groningen) dat onderdelen kan en wil leveren om zelf lpg in te bouwen. ik ben inmiddels bij drie verschillende bedrijven geweest alleen zodra ze horen dat het om een turbo gaat weigeren ze onderdelen te leveren omdat ze er of geen ervaring mee hebben (daarom wil ik het ook zelf doen) of beweren dat het niet kan, maar er zijn een aantal mensen op het forum die het tegendeel reeds bewezen hebben dus ik laat me niet zomaar uit het veld slaan dus als iemand een goede tip heeft, kan ik misschien weer verder :)

-arjen-

elvirisimo
Geregistreerd lid

Bericht door elvirisimo » di 04 aug, 2009 11:00

Had je nog wat kunnen vinden? Anders kan je online lpg onderdelen bestellen. bijvoorbeeld :
http://www.lpgonderdelen.com
http://www.lpgsystems.nl
http://www.vogelsautogas.nl/

heb je nog enige idee welke systeem/merk je gaat gebruiken? En je weet dat je voor een turbo verdamper met compensatie nodig hebt?

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » di 04 aug, 2009 11:10

er is niets standaards voor een saab turbomotor op lpg te laten draaien zoals jij dat wilt.

compensatie mengstuksysteem:
verdamper met compensatiemogelijkheid, een omvl bv. of een moeilijkere oplossing maar wel mooier, een Vialle c4 of c5 verdamper en die aanpassen.
een mengstuk voor op het smoorklephuis. (i 16v mengstukje)

de rest is standaard lpg meuk.
relais (1x)
schakelaar
gasleiding 6 of 8 mm
tank
tankframe
tankbanden
vulnippel
vulslang
bodemontluchter
ontluchtingsslang
klemmen voor gasleiding aan bodem te maken
gasafsluiter voor naast de verdamper
koelwaterslangen
T-stuk koelwater
etc..

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » di 04 aug, 2009 11:21

't Is ook maar net welke vraag je stelt... als je vraagt aan een LPG-inbouwer hoe en met welke delen je een installatie in moet bouwen in een turbo blok... dan moet hij bijna gratis zijn truukje weggeven.

Als je vraagt: "Ik zou graag die en die onderdelen met deze onderdeelnummers van je kopen..." dan is dat vaak geen probleem.

Verdamper zonder compensatie gaat prima, overigens, wanneer je deze voor de turbo zet - niet voor de gasklep.

pinguin
Geregistreerd lid

Bericht door pinguin » ma 10 aug, 2009 15:07

baszwolle schreef: compensatie mengstuksysteem:
verdamper met compensatiemogelijkheid, een omvl bv. of een moeilijkere oplossing maar wel mooier, een Vialle c4 of c5 verdamper en die aanpassen.

etc..

vinden ze het bij de rdw wel goed als ik een vialle c4 of c5 aanpas ?

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » ma 10 aug, 2009 19:34

als er maar een 01 keur opstaat en het netjes aanpast

Skunk
Geregistreerd lid

Re: leverancier lpg installatie gezocht

Bericht door Skunk » di 11 aug, 2009 12:36

pinguin schreef:Hallo, ik zoek een bedrijf in het noorden (groningen) dat onderdelen kan en wil leveren om zelf lpg in te bouwen. ik ben inmiddels bij drie verschillende bedrijven geweest alleen zodra ze horen dat het om een turbo gaat weigeren ze onderdelen te leveren omdat ze er of geen ervaring mee hebben (daarom wil ik het ook zelf doen) of beweren dat het niet kan, maar er zijn een aantal mensen op het forum die het tegendeel reeds bewezen hebben dus ik laat me niet zomaar uit het veld slaan dus als iemand een goede tip heeft, kan ik misschien weer verder

-arjen-
Olijve in Assen misschien?
(http://www.olijve.nl/contact.html)

The Adder
Geregistreerd lid

Re: leverancier lpg installatie gezocht

Bericht door The Adder » wo 12 aug, 2009 14:35

pinguin schreef:Hallo, ik zoek een bedrijf in het noorden (groningen) dat onderdelen kan en wil leveren om zelf lpg in te bouwen.
Martijn.O heeft ooit eens een lijst gemaakt met bijna alle LPG bedrijven in nederland: zie dit draadje
Hiervan heb ik vervolgens deze in Google Earth KMZ formaat omgezet zodat je deze in Google Earth kan bekijken.
Hier te downloaden.

Heb je alvast een overzicht van bedrijven welke je misschien verder kunnen helpen met onderdelen,
suc6!

DiedX
Geregistreerd lid

Bericht door DiedX » do 13 aug, 2009 12:26

Woa! Goed werk!

pinguin
Geregistreerd lid

Bericht door pinguin » do 13 aug, 2009 17:19

dank voor al jullie nuttige antwoorden en tips!

nog een vraagje, moet ik een tank hebben met certificaat, of kan ik ook een tank met 01 keurmerk van de sloop halen ?
het prijsverschil is namelijk enorm nieuw 300, sloop 25 !

elvirisimo
Geregistreerd lid

Bericht door elvirisimo » do 13 aug, 2009 20:16

de tank moet 01 hebben - haal je dan een extra voor mij :) (binnenkort nodig) - certificaat kan je op internet of importeur/dealer halen/krijgen

Plaats reactie