ik kan binnenkort een vialle lpi systeem uit een 9-3 2.0 kopen.
ik bouw de installatie zelf in, en kan deze laten keuren via via.
nu de 9-3 had 150pk. was een T5
de 9000 heeft nu 240pk en binnenkort trim60 dus wrs tegen de 260pk hopelijk.
ik kom dus voor pakweg 50pk brandstof tekort.
heb liggen rondbellen voor oplossingen bij nederlandse vialle dealers die ervaring hadden met zoveel pk. (de belgische werden wako toen ik dit vroeg 5 injectoren 250pk op een 4cilinder
- 4x grote injectoren kostenplaatje 400euro + software ongeveer totaal 500 a 600euro ==>> te duur en op het randje voor het vermogen 65pk*4 = 260pk dus moet ik volgende keer weer iets uitvinden.
- andere ECU voor 6injectoren, en een 5de injector bijplaatsen.
kostprijs 400+ 100 + soft : 500 a 700euro
==>> injectoren hebben weet ik veel meer dan 150 000km dan 1 nieuwe bijplaatsen lijkt mij wat absurt...
tel daarbij de kostprijs van lpi installatie + keuring kosten + afstelkosten... = nieuwe BI gas installatie tot 300pk (voor mij krijg ik die aan een mooie prijs bouw zelf ook in, met ringtank)
nu zit ik vast aan zo een onhandige ketel...
NU was ik aan het denken, ik heb een Air /fuel ratio meter breedband.
ik installeer de installatie, koop bij kennis een 5deinjector, inc slangen voor montage. EN stuur deze 5de injector aan met een DRUKSENSOR dat aanslaat vanaf 1.2bar = ongeveer 200 a 220pk
en dan nameten met de AFR
(idee komt van die K-jetronic van die 8klepper turbo's bij 0.8bar sturen ze zo de koudstart injector aan voor meer benzine en dus vermogen.)
wat denken jullie hierover ?
moet rekenen dat de keuring + alle nieuwe benodigdheden samen zo een 400 a 500euro kosten. inc 5de injector en druksensor.
en nieuwe installatie evenveel werk is en die kost 1500 euro.
ben benieuwd naar jullie gedacht.
grtz