LPG in 900GLi classic

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
Auke900
Geregistreerd lid

LPG in 900GLi classic

Bericht door Auke900 » ma 21 sep, 2009 20:57

Enige tijd geleden heb ik een 900 GLi classic gekocht uit '82 en ben van plan daar LPG in te laten bouwen. Nu ben ik me wat aan het orienteren en de prijzen en mogelijkheden blijken enorm te varieren. Nu overweeg ik deze installatie in te laten bouwen bij Paul Mandigers uit Son. Hij gaf aan ervaring te hebben met saabs 900 en is veruit de goedkoopste.
Ben benieuwd naar referenties.

Groeten, Auke

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » ma 21 sep, 2009 21:07

Dat is een prima inbouwer, hoor alleen maar positieve verhalen er over. Jammer trouwens dat Haaima geen LPG inbouw doet.

Wat kost een installatie voor een injectie trouwens? Voor een carb 920 euro dacht ik.

Auke900
Geregistreerd lid

Bericht door Auke900 » di 22 sep, 2009 15:34

Mandigers gaf als indicatie zo rond de 1050 euro.

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » di 22 sep, 2009 15:44

Bij Jelger was er helaas door de originele kofferbakbekleding geschroefd... en liep de wagen na inbouw op 2 brandstoffen.

viewtopic.php?t=25537&highlight=mandigers

900 SE C
Geregistreerd lid

Re: LPG in 900GLi classic

Bericht door 900 SE C » di 22 sep, 2009 23:16

Auke900 schreef:.. Ben benieuwd naar referenties. Groeten, Auke
Die referentie zou je van deze beoogde inbouwer moeten kunnen krijgen - zoniet ...

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » di 22 sep, 2009 23:31

Heeft Mandigers ook weleens bij een K-jet 900 classic ingebouwd? Want daar zitten nog wel een paar haken en ogen aan.

Auke900
Geregistreerd lid

Bericht door Auke900 » wo 23 sep, 2009 0:04

Ik hem verteld wat voor auto ik heb en gevraagd of hij daar ervaring mee heeft. Hij gaf aan van wel..
Maar kun je aangeven wat de haken en ogen zijn? Het is wel handig er zelf ook wat vanaf te weten.

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » wo 23 sep, 2009 0:05

In het K-jet systeem zit een luchtweger die moet worden geblokkeerd wanneer de wagen op benzine loopt. Anders is het systeem backfire gevoelig... en kun je om de haverklap op zoek naar een nieuwe luchtwegerklep (omdat de oude krom is geslagen door een backfire).

Auke900
Geregistreerd lid

Bericht door Auke900 » do 24 sep, 2009 23:27

Bedankt voor de info! Ik zal hem vragen hoe hij dit op wil lossen.

sturbo
Geregistreerd lid

Bericht door sturbo » wo 23 dec, 2009 10:54

[quote="brinky"]In het K-jet systeem zit een luchtweger die moet worden geblokkeerd wanneer de wagen op benzine loopt. Anders is het systeem backfire gevoelig... en kun je om de haverklap op zoek naar een nieuwe luchtwegerklep (omdat de oude krom is geslagen door een backfire).[/quote]

Bedoel je niet dat hij moet worden geblokkeerd wanneer hij op LPG loopt?
En volgens mij krijg je hierdoor niet minder kans op backfire maar zijn de gevolgen idd wel minder vervelend.
Maar als het ontstekinssysteem en de klepspeling in orde zijn moet het wel zonder backfires kunnen toch?
Ik heb veel Volvo's en Mercedessen met K-jetronic en LPG gehad en nooit de luchtweger vast gezet. Ook nooit backfire.

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » wo 23 dec, 2009 11:16

Op LPG moet die idd geblokkeerd worden, niet op benzine. Foutje.

Kans op backfire wordt wel minder klein, gezien de klep een belemmering is voor het juiste mengsel. En als het mengsel eventjes arm gaat heb je een zekere kans op backfire.

windekind
Donateur
Donateur

Bericht door windekind » wo 23 dec, 2009 23:06

Bij het rijden op LPG is de electrodenafstand van je bougies ook heel belangrijk. Deze wordt na verloop van tijd nl veel te groot, waardoor je kans hebt op overslag in de verdelerkap en dus backfire!
Bij elke oliewissel even controleren en nastellen!

Azul
Geregistreerd lid

Bericht door Azul » vr 25 dec, 2009 19:45

Ik zie dat het topic weer open staat. Hoe is het met Auke en zijn gasinbouw afgelopen?

Plaats reactie