Iemand ervaring met de Saab 9-3 break 1.8t 150pk automaat op LPi?
Vallen de prestaties goed mee? Als ik de specificaties opzoek dan vind ik een opgegeven 0-100km/u tijd van 11,3 seconden. Dat lijkt me niet in verhouding met een vermogen van 150pk. Ligt dat aan de automaat?
Mvg
Specificaties 1.8t 150pk
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
-
ST_TDCi
- Geregistreerd lid
Ah ok, dat is dan toch positief nieuws.
Ik ben enorm benieuwd naar hoe deze Saab gaat meevallen.
Er staat hem een zware taak te wachten. Hij zal namelijk ingezet worden als taxi dus zal hij ongeveer een 85.000km/jaar gaan maken (waarvan zeker 75% stadsverkeer), zonder het nog maar te hebben over het grote aantal draaiuren op stationair toerental.
Mvg
Ik ben enorm benieuwd naar hoe deze Saab gaat meevallen.
Er staat hem een zware taak te wachten. Hij zal namelijk ingezet worden als taxi dus zal hij ongeveer een 85.000km/jaar gaan maken (waarvan zeker 75% stadsverkeer), zonder het nog maar te hebben over het grote aantal draaiuren op stationair toerental.
Mvg
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
Dat wordt vaak tanken, maar verder moet het voor die auto geen probleem zijn denk ik. Denk erom dat je na de koude start niet direct gaat planken, maar een minuut of 10 de motor op temperatuur laat komen. (dat gaat op de snelweg harder dan in de stad) Motor direct uit na een wilde rit is ook niet aan te raden... 
-
ST_TDCi
- Geregistreerd lid
Overdag krijgt de motor geen kans om af te koelen, enkel 's nachts omdat het dan natuurlijk heel wat kalmer is.
Warmrijden en laten nadraaien doe ik zowieso, omdat ik het gewoon ben van bij mijn eigen wagen. Ik hoop echt dat hij goed meevalt want dan komen er in 2011 normaal gezien nog 2 exemplaren bij.
En ik ben altijd al Saab fan geweest, die wagens spreken mij zoveel meer aan dan de huidige (Skoda Superb 1.9 TDi 115pk)
Mvg
Warmrijden en laten nadraaien doe ik zowieso, omdat ik het gewoon ben van bij mijn eigen wagen. Ik hoop echt dat hij goed meevalt want dan komen er in 2011 normaal gezien nog 2 exemplaren bij.
En ik ben altijd al Saab fan geweest, die wagens spreken mij zoveel meer aan dan de huidige (Skoda Superb 1.9 TDi 115pk)
Mvg
-
Henk-Jan
- Donateur

-
ST_TDCi
- Geregistreerd lid
Goei vraag, maar die zal je aan de baas moeten stellen
Ik heb geen inspraak bij de aankoop van nieuwe wagens.
Ik weet wel dat de baas voor verschillende wagens gaan kijken is waaronder de Mercedes B-klasse en de Skoda New Superb.
Ik weet dat hij geruime tijd geleden aan het rekenen was en dat hij toen eens met LPG wou proberen.
En er waren toen 2 problemen:
De Superb's waren toen te jong om weer weg te doen voor een lage prijs en bij Skoda krijg je geen fabrieksgarantie als je LPG laat monteren.
En net omdat die wagens zo hard afzien is de fabrieksgarantie absolute noodzaak.
En bij Saab is dat geen enkel probleem blijkbaar, de garantie blijft.
Maar geen idee waarom het de 9-3 geworden is. Persoonlijk vind ik hem mooier dan de 9-5.
Mvg
Ik heb geen inspraak bij de aankoop van nieuwe wagens.
Ik weet wel dat de baas voor verschillende wagens gaan kijken is waaronder de Mercedes B-klasse en de Skoda New Superb.
Ik weet dat hij geruime tijd geleden aan het rekenen was en dat hij toen eens met LPG wou proberen.
En er waren toen 2 problemen:
De Superb's waren toen te jong om weer weg te doen voor een lage prijs en bij Skoda krijg je geen fabrieksgarantie als je LPG laat monteren.
En net omdat die wagens zo hard afzien is de fabrieksgarantie absolute noodzaak.
En bij Saab is dat geen enkel probleem blijkbaar, de garantie blijft.
Maar geen idee waarom het de 9-3 geworden is. Persoonlijk vind ik hem mooier dan de 9-5.
Mvg
-
ST_TDCi
- Geregistreerd lid
Re: Specificaties 1.8t 150pk
Ondertussen nog eens updaten ;o)
De wagen is begin januari in gebruik genomen en heeft ondertussen reeds meer dan 55.000km op de teller staan.
In het begin zijn er enkele afstellingsproblemen geweest met de LPi installatie, maar die zijn nu gelukkig van de baan (hout vasthouden).
Voor de rest is het een heel fijne wagen om mee te rijden, al moet ik zeggen dat de combinatie 1.8T + automaat niet helemaal overtuigd.
Het is een vlotte wagen, maar snel kun je hem niet noemen. Privé rijd ik met een Mondeo 2.2 TDCi 150pk en die is merkbaar sneller.
Niettegenstaande een zalige wagen om km's mee af te malen

De wagen is begin januari in gebruik genomen en heeft ondertussen reeds meer dan 55.000km op de teller staan.
In het begin zijn er enkele afstellingsproblemen geweest met de LPi installatie, maar die zijn nu gelukkig van de baan (hout vasthouden).
Voor de rest is het een heel fijne wagen om mee te rijden, al moet ik zeggen dat de combinatie 1.8T + automaat niet helemaal overtuigd.
Het is een vlotte wagen, maar snel kun je hem niet noemen. Privé rijd ik met een Mondeo 2.2 TDCi 150pk en die is merkbaar sneller.
Niettegenstaande een zalige wagen om km's mee af te malen